1

Temat: nieważność umowy

Proszę o pomoc!!
Przetargami zajmuję się dopiero kilka miesięcy.
Po przeprowadzonym przetargu nieograniczonym na dostawę sprzętu komputerowego wybrałam 6 wykonawców (przetarg w częściach). Zostały podpisane umowy o dostawę... W trakcie dostarczania sprzętu okazało się, że w zestawach komputerowych (stacja i monitor - wymóg specyfikacji) Wykonawca nie dostarczył monitorów... Jak się okazało faktycznie jego oferta na zestaw komputerowy nie zawiera monitoru- oczywisty błąd sprawdzającego ofertę pod wg specyfikacji technicznej- oferta tego Wykonawcy powinna być odrzucona. Jednak tak się nie stało sad Doszło do podpisania umowy i jest już po terminie związania z ofertą...
Najgorsze w tym to, że zestawy te powinny być zakupione w tym roku ponieważ są finansowane ze środków Unijnych... "Księgowość" zadeklarowała do jednostki ndrzędnej wydatkowanie ściśle określonych pieniędzy ( zgodnie z umową)... i nie ma możliwości jej zmiany. A ja wiem, że jak przyjdzie kontrola to i tak uzna za nieważną tą umowę, bo oferta jest niezgodna ze specyfikacją...
(nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzać po informatyku...)
Proszę o pomoc w gardłowej sprawie!!!
Jak z tego wybrnąć? Jeśli unieważnić umowę to na co się powołać?

2

Odp: nieważność umowy

Chcesz powiedziec, ze informatyk nie zauwazył w ofercie braku monitorów??
A moze da sie tak odczytac oferte, ze jednak monitory beda w niej zawarte?

3

Odp: nieważność umowy

Śmieszne, prawda...:( jednak sama teraz sprawdziłam ofertę- i w przypadku innych zestawów  komputerowych (było ich trzy) monitor jest wpisany małymi literkami jednak "wytłuszczonym drukiem". A w przypadku tego zestawu nie ma takiego zapisu. Jeszcze nadzieja w Wykonawcy - może doliczył do ceny monitor a zapomniał go dopisać (nikła nadzieja) - miałam już w tym przetargu sytuację, że dopisali oprogramowanie a go nie policzyli przy zestawienu ceny.
Jednak jak by nie było oferta jest ofertą i obawiam się , że nie wiele mogę zrobić sad