kasia05 napisał/a:Proszę o odpowiedź na pytanie!
Jeśli w Planie Zamówień Publicznych naszej jednostki zaplanowano w styczniu
zakupy na poszczególne asortymenty np.
1. Komputry biurowe - szacunkowa wartośc zamówienia ( netto ) 22.400 zł. -
termin relizacji - listopad
2. Laptopy - szacunkowa wartośc zamówienia ( netto ) 21.000 zł. - termin
relizacji - grudzień
3. Drukarki laserowe - szacunkowa wartośc zamówienia ( netto ) 21.600 zł. -
termin relizacji - listopad
Każdy z wymienionych produktów zostanie zakupiony oddzielnie - z wolnej
reki do 6 tys. EU ( z zachowaniem konkurencji i zebraniem ofert)
Prosze o opinię czy jeśli zrealizujemy zakupy w takiej formie, żadna z
kontroli nie zarzuci nam dzielenia zamówień publicznych.
W pewnym sensie kontrola zarzuci dzielenie zamówienia na części, celem obejścia przepsiów ustawy (art. 32 ust. 2).
Jeżeli chodzi o drukarki, wg. mojej oceny możesz kupić jako jedno zadanie.
Przeciwnie laptopy i komputery stacjonane. Ustawodawca uchylając obowiązek szacowania wartości zamówienia w oparciu o kody CPV wprowadził pojęcie rodzaju. Jednocześnie brak jest definicji legalnej, która wyjaśniłaby nam to pojęcie. Utarła się teza, iż przez ten sam rodzaju należy rozumieć, że nabywany produkt służy temu samemu celowi i jest dostępny u określonej grupy wykonawców. Jak sama więc widzisz, zarówno komp stacjonarny jak i laptop mają to samo przeznaczenie, a krąg wyknawców jest również dla tych produktów określony.
Proszę także pamiętać o art. 32 ust. 4, bowiem jeżeli zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością jest łączna wartośc poszczególnych części.
Reasumując: komputery zsumuj, drukarki kup oddzielnie.
Reszta zależy na jakim człowiekiem będzie potencjalny kontrolujący.