Temat: serwis urządzeń biurowych
Czy robił ktoś może przetarg na serwis urządzeń biurowych? Proszę o pomoc - jakie kryteria oceny ofert powinien ustalić zamawiający?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy robił ktoś może przetarg na serwis urządzeń biurowych? Proszę o pomoc - jakie kryteria oceny ofert powinien ustalić zamawiający?
Kryterium prawie zawsze powinno być jedno - cena.
jakie kryteria oceny ofert powinien ustalić zamawiający?
A to już Twój wybór... Oprócz ceny może być np. czas realizacji usługi od wezwania. Kwestia potrzeb i oczekiwań
także:
czasu reakcji, terminu wykonania, oferowania urządzeń zastępczych na czas naprawy itd..., częśc warunków należy umieścić w umowie.
Nie sądzę, by jedynie cena było dobrym kryterium wyboru oferty. Można kupić tanią usługę i byle jaką. A, tu ważne są koszty części zamiennych, odległośc punktów serwisowych, w tym liczba tych punktów na terenie RP, jaką dysponuje wykonawca ... itd. dlatego uważam, że istotne są w ocenie warunki serwisowania, które uwzględnią w punktacji ważniejusze z tych elementów lub podobne.
czasu reakcji, terminu wykonania, oferowania urządzeń zastępczych na czas naprawy itd...,
Moim zdaniem wszystkie kryteria poza ceną mogą posłuzyć do manipulacji zarówno zamawiającemu jak i wykonawcom. Jeśli zamawiający wie co chce kupić, to może określić wszystkie te parametry na sztywno. A jeśli nie wie i weźmie jakieś kryteria "z sufitu" to niestety wykonawcy zrobią go na szaro...
nora4 napisał/a:czasu reakcji, terminu wykonania, oferowania urządzeń zastępczych na czas naprawy itd...,
Moim zdaniem wszystkie kryteria poza ceną mogą posłuzyć do manipulacji zarówno zamawiającemu jak i wykonawcom. Jeśli zamawiający wie co chce kupić, to może określić wszystkie te parametry na sztywno. A jeśli nie wie i weźmie jakieś kryteria "z sufitu" to niestety wykonawcy zrobią go na szaro...
Z różnych spotów wniskuję, że jesteś zwolennikiem ZOC, a ja nie zawsze Uzasadnienie do którego odniosłeś się wyżej jest bardzo lakoniczne i niczego nie wyjaśnia. Nie zgadzam się, by zamawiający mógł na sztywno ustalić wszystkie wymogi. Jedne są sztywne - pisałam o tym, że muszą być zawarte w umowie - inne do oceny, gdyż sie nie da narzucić sztywnych zasad wykonawcy, np. ceny za części zamienne.
Nie zgadzam się, by zamawiający mógł na sztywno ustalić wszystkie wymogi. Jedne są sztywne - pisałam o tym, że muszą być zawarte w umowie - inne do oceny, gdyż sie nie da narzucić sztywnych zasad wykonawcy, np. ceny za części zamienne.
To fakt. Ale tym bardziej nie da sie z nich zrobić kryteriów oceny ofert.
nora4 napisał/a:Nie zgadzam się, by zamawiający mógł na sztywno ustalić wszystkie wymogi. Jedne są sztywne - pisałam o tym, że muszą być zawarte w umowie - inne do oceny, gdyż sie nie da narzucić sztywnych zasad wykonawcy, np. ceny za części zamienne.
To fakt. Ale tym bardziej nie da sie z nich zrobić kryteriów oceny ofert.
tyle, że jeżeli na sztywno napiszę "czas reakcji liczony od chwili zgłoszenia, nie dłuższy niż 2 godz." zostanie naruszona zasada uczciwej konkurencji. Każdy wykonawca dowiedzie, że preferuję lokalne rynki i serwisanta. Natomiast ustalając kryterium do oceny dają szansę wielu, nawet gdyby mieli sobie zorganizować dodatkowy punkt serwisowy w danej miejscowości, ale nie ograniczam swoimi sztywnymi warunkami. Ponadto jest to jeden z wielu przykładów na ustalenie kryterium oceny ofert. Jest tylko kwestia wyobraźni i logiki w ich ustalaniu oraz określaniu wag.
Jestem skłonna postawić tezę, że sztywne ustalania wymogów stanowi zmowę zamawiającego z danym wykonawcą, których to inni spenić nie będą mogli.:|
jeżeli na sztywno napiszę "czas reakcji liczony od chwili zgłoszenia, nie dłuższy niż 2 godz." zostanie naruszona zasada uczciwej konkurencji.
2 godziny to przesada, nawet dla miejscowych.
Ale jak dasz kryterium - czas reakcji, to ktoś wpisze 1 minute i wygra mimo najdrozszej oferty, a potem nie bedzie tego przestrzegał - to jest dopiero nieuczciwa konkurencja!
Jestem skłonna postawić tezę, że sztywne ustalania wymogów stanowi zmowę zamawiającego z danym wykonawcą, których to inni spenić nie będą mogli.:|
Bo trzeba stawiac takie wymogi, które spełni wielu wykonawców.
nora4 napisał/a:jeżeli na sztywno napiszę "czas reakcji liczony od chwili zgłoszenia, nie dłuższy niż 2 godz." zostanie naruszona zasada uczciwej konkurencji.
2 godziny to przesada, nawet dla miejscowych.
Ale jak dasz kryterium - czas reakcji, to ktoś wpisze 1 minute i wygra mimo najdrozszej oferty, a potem nie bedzie tego przestrzegał - to jest dopiero nieuczciwa konkurencja!niemożliwe, są kary umowne..., a ponadto zawsze mogę zbadać czy zaoferowane kryterium nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji (1 min. bułak z masłem by to udowodnić). Odrzucam wówczas ofertę na mocy art. 89.1.3 także na podstawie art. 89.1.8 w związku z KC art. 387 &1 - zobowiązanie do wykonania świadczenia niemozliwego.
nora4 napisał/a:Jestem skłonna postawić tezę, że sztywne ustalania wymogów stanowi zmowę zamawiającego z danym wykonawcą, których to inni spenić nie będą mogli.:|
Bo trzeba stawiac takie wymogi, które spełni wielu wykonawców.
jaaaaaaaaasne
z powyższego postu moja wypowiedź to :
niemożliwe, są kary umowne..., a ponadto zawsze mogę zbadać czy zaoferowane kryterium nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji (1 min. bułak z masłem by to udowodnić). Odrzucam wówczas ofertę na mocy art. 89.1.3 także na podstawie art. 89.1.8 w związku z KC art. 387 &1 - zobowiązanie do wykonania świadczenia niemozliwego.
_____________
nora
niemożliwe, są kary umowne..., a ponadto zawsze mogę zbadać czy zaoferowane kryterium nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji (1 min. bułak z masłem by to udowodnić). Odrzucam wówczas ofertę na mocy art. 89.1.3 także na podstawie art. 89.1.8 w związku z KC art. 387 &1 - zobowiązanie do wykonania świadczenia niemozliwego.
jaaaaaaaaasne
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc