1 (edytowany przez kamila78 2009-10-12 08:02:16)

Temat: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

Witam,
w piątek mieliśmy otwarcie ofert w trybie ZoC, wpłynęła 1 oferta, sprawdziliśmy, ogłosiliśmy wybór. Dziś do sekretariatu przychodzi pan informatyk i przekazuje ofertę (na piątkowe postępowanie!!!), która to oferta wpłynęła  w czwartek. Przywiózł ją kurier, odebrały sobie panie z podatków i tego samego dnia przekazały informatykowi, a on dwa dni trzymał sobie to w pokoju i nie otworzył, niestety.
W SIWZ był zapis, że oferty, odpowiednio zakopertowane, z napisem: Oferta na ....., mają być złożone w sekretariacie. Tymczasem:
- koperta była umieszczona w kartonie, na którym był tylko adres,
- przesyłka nie została złożona w sekretariacie, tylko piętro niżej.
Oczywiście błędy zamawiającego istnieją również, bo informatykowi nie chciało się przez dwa dni otworzyć kartonika (!!!).
Co powinniśmy zrobić?
1. unieważnić z uwagi na błąd zamawiającego, czy
2. ofertę odesłać jako złożoną po terminie - i tu odsyłam do wyroku z dnia 29.VIII.2008 r.  KIO/UZP 855/08

Nie lubię poniedziałków...

2

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

kamila78 napisał/a:

w piątek mieliśmy otwarcie ofert w trybie ZoC, wpłynęła 1 oferta, sprawdziliśmy, ogłosiliśmy wybór.

Wybór? Chyba zawiadomienie o unieważnieniu!?!

3

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

W trybie "zapytanie o cenę" muszą być dwie ważne oferty żeby dokonać wybory najkorzystniejszej oferty, w innym przypadku należy unieważnić postępowanie

4

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

...stąd moje zdziwienie "o wyborze" wink

5

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

o cholera!!! faktycznie, całkiem wyleciał mi z głowy ten punkt

6

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

no i piątków też nie lubię

7

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

Tak, czy inaczej - unieważnienie.

8

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

No tak, unieważniamy. Trzeba przyznać się do błędu. :-(((
Ale powiedzcie!!!!! Podstawa unieważnienia to 93.1.7?

Teraz będę pytać się o wszystko. Swoją drogą, gdyby nie Wy, to zawarłabym umowę z błędem w postępowaniu. Dziękuję.

9

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

93.1.2

10

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

Obie (73.1.2 i 73.1.7) przesłanki są nie do podwazenia. Jednak na tym etapie postepowania, po dokonanym wyborze - ktorego de facto (naruszenie przy wyborze przepisów ustawy 73.1.2 ) nie powinno byc, wlaściwszą przesłanką  bedzie - tak mi sie wydaje - druga wink

11

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

MIRAS napisał/a:

de facto

... i de iure wink

12

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

MIRAS napisał/a:

Obie (73.1.2 i 73.1.7) przesłanki są nie do podwazenia.

A nie 93.1.2 i 93.1.7 przypadkiem?

13

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

... nawet na pewno!!! wink

14

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

nawet nie zapyatacie czy ta druga oferta była droższa?

15

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

danaug napisał/a:

nawet nie zapyatacie czy ta druga oferta była droższa?

a była druga?

16

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

no zaraz a te te panie z podatków to nie Zamawiający?

17

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

Powiem tak: zgazam sie z wyrokiem z dnia 29.VIII.2008 r.  KIO/UZP 855/08, a nawet gdybym sie nie zgadzał, to to czy druga była droższa - w tej sytuacji - byłoby dla mnie bez znaczenia.

18

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

moment - tzn -
1. były dwie oferty
2. oferta Nr 1 była tańsz i ją wybrano
3. oferta Nr 2 nie otwarto ale wpłynęła w terminie i powinna być otwarta
no i uważasz że to ok. że Z. unieważnia (bo bo ..)

19

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

A czy Z ma odpowiadać za nieodpowiednio złożone ofert przez W?
Równie dobrze taka oferta mogła zostać otwarta przed teminem składania ofert.
Gdyby u mnie taka trafiła na kancelarię na pewno by się tak stało.


kamila78 napisał/a:

W SIWZ był zapis, że oferty, odpowiednio zakopertowane, z napisem: Oferta na ....., mają być złożone w sekretariacie. Tymczasem:
- koperta była umieszczona w kartonie, na którym był tylko adres,
- przesyłka nie została złożona w sekretariacie, tylko piętro niżej.
Oczywiście błędy zamawiającego istnieją również, bo informatykowi nie chciało się przez dwa dni otworzyć kartonika (!!!).
...

20

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

danaug napisał/a:

moment - tzn -
1. były dwie oferty
2. oferta Nr 1 była tańsz i ją wybrano
3. oferta Nr 2 nie otwarto ale wpłynęła w terminie i powinna być otwarta
no i uważasz że to ok. że Z. unieważnia (bo bo ..)

Załóżmy że oferta wpłynęła w terminie i do oznaczego miejsca, to faktem jest ze Z nie dokonal jej otwarcia do czego byl zobowiazany na podstawie 86.2 - naruszając tym samym przepisy PZP, powodując że postepowanie jest już obarczone wadą (...)

21

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

czy to postępowanie Z. miało wpływ na wynik postępowania? no nie
więc czy ta wada zasługuje aby ...... (no zakładam że na otwarciu ofret nie było W)

22

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

danaug - zostały naruszone kokretne przepisy; zasady: jawności, uczciwej konkurencji, równego traktowania - za mało?!?

23 (edytowany przez hamerek 2009-10-13 05:47:19)

Odp: błąd zamawiającego czy niedopełnienie obowiązku przez wykonawcę

danaug napisał/a:

Z. miało wpływ na wynik postępowania? no nie
więc czy ta wada zasługuje aby ...... (no zakładam że na otwarciu ofret nie było W)

o czym my tu w ogóle mówimy???? Jeśli W. nie wie gdzie ma złożyć ofertę to trudno, jego problem. Oferta nie dotarła do Z. (czytaj do sekretariatu Z.) w wyznaczonym terminie i tyle.
Z. nie ma obowiązku biegać i się dopytytać czy czasami nie wpłynęła gdzieś jeszcze jedna oferta. Zresztą nie wszyscy pracownicy muszą wiedzieć przecież, że jest przetarg i że takowa może wpłynąć.

Jak dla mnie to w tym postępowaniu wpłynęła tylko 1 oferta, a więc odpowiedź jest prosta... unieważnienie.