Poruszana sprawa zamówienia dokumentacji nie jest jednoznaczna. Przeważa pogląd, że dokumentacja na każde przedsięwzięcie stanowi odrębne zadanie, jednak często pojawiają się wątpliwości.
Jeśli planowane obiekty są znacząco różne (jak budynek socjalny i oświetlenie ulicy) to każdy projekt moim zdaniem może być objęty odrębnym zamówieniem.
Jeśli jednak różnica budzi wątpliwości, to proponuję wartość zamówienia policzyć łącznie. Dla przykładu: w jednym czasie chcemy zamówić u jednego autora 2 projekty takiego samego rodzaju obiektów (np. 2 parkingi lub 2 odcinki wodociągów), rozważamy zlecenie robót w 1 postępowaniu, projekty zapisane w tej samej pozycji planu finansowego ...
Sumowanie wartości nie przeszkadza oczywiście w oddzielnym zamawianiu.
Temat dokumentacji był już wielokrotnie dyskutowany na tym forum, można zajrzeć.
Jeśli chodzi o etapowanie robót, to pomińmy etapy już wykonane. Z opisu nie wynika bowiem, że powodem podziału było omijanie przepisów ustawy, lecz raczej trudności finansowe.