1

Temat: Zakupy z funduszu sołeckiego

Witam,
w tym roku nasz fundusz sołecki dostał 450 tyś zł do podziału na wszystkie sołectwa (jest ich ok. 17). W paragrafie na budowe i remonty placów zabaw jest 90 tyś zł. Kwota ta będzie wydana w 100%, ale np. w jednej wiosce będzie to 12 tyś na wyposażenie placu od podstaw w innej 14 tyś, w następnej ok 6 tyś na ogrodzenie, a w jeszcze innej ok 500 zł na wymianę łańcuchów i 2-3 desek. Czy w takim przypadku należy robić przetarg na całość prac czy jeżeli dotyczy to 17 sołectw mogą one zlecać poza ustawą dowolnemu wykonawcy? Podobna sprawa ma się odnośnie kosiarek. Kwota na paragrafie na wszystkie sołectwa jest 60 tyś na kosiarki, ale jest też drugi paragraf (materiały eksploatacyjne do kosiarek w którym zawiera się również paliwo. Razem te dwa paragrafy dają ok 85 tyś. Czy w takim przypadku kosiarki wraz z materiałami eksploatacyjnymi należy objąć przetargiem czy każde z sołectw może dowolnie dokonywać zakupów kosiarek i materiałów eksploatacyjnych (np. żyłki, smary)? Mi się wydaje, że w obu przypadkach można dokonywać zakupów poza ustawą, gdyż za każdym razem zakupu dokonywać będzie inne sołectwo, a kwota jednorazowego zakupu kosiarki  lub budowy placu nie przekroczy 14000 euro, a chyba nie ma tu znaczenia że Zakupy tę będą płacone z jednego paragrafu wspólnego dla wszystkich sołectw.

2

Odp: Zakupy z funduszu sołeckiego

bazylek napisał/a:

Mi się wydaje, że w obu przypadkach można dokonywać zakupów poza ustawą, gdyż za każdym razem zakupu dokonywać będzie inne sołectwo, a kwota jednorazowego zakupu kosiarki  lub budowy placu nie przekroczy 14000 euro.

Fundusz sołecki jest częścią budżetu gminy, dlatego to wójt dysponuje pieniędzmi funduszu sołeckiego - jest zamawiającym w rozumieniu PZP.

3

Odp: Zakupy z funduszu sołeckiego

PS.
Sołtys sam nie będzie wydawał pieniędzy ? tą sprawą będzie musiał zająć się urząd gminy. Zatem sumowanie i obowiązek.

4

Odp: Zakupy z funduszu sołeckiego

Dzięki za powyższe wskazówki.
A co w przypadku, jeżeli w tym momencie mamy dokładnie 60 tyś brutto na zakup wyposażenia ogródków jardanowskich (w 7 miejscowościach) oraz 32 tyś  brutto na zagospodarowanie terenu wraz z ogrodzeniami (w 11 miejscowościach). I teraz mam niejasności, tzn. :
1) czy należało by to zsumować, tzn wyposażenie + ogrodzenie z zagospodarowaniem terenu?
2) czy należy traktować wyposażenie 7 ogródków w różnych miejscowościach jako jedno zamówienie czy też jako odrębne?
3) co w przypadku gdy teraz mamy 60 tyś na wyposażenie i nie robimy przetargu (bo kwota jest poniżej poniżej 14 tyś euro i nie musimy sumować z ogrodzeniem i zagospodarowaniem terenu, pod warunkiem że można tego nie sumować), ale za 4 miesiące wyniknie, że trzeba zrobić kolejny ogródek za 10 tyś zł? Czy na te 10 tyś musiałbym zrobić przetarg bo wtedy już by łącznie było 70 tyś zł, pytam czysto teoretycznie bo narazie nie planujemy dodatkowych środków, ale boje się, że przed dożynkami oraz z racji tego że są w tym roku wybory będzie "potrzeba" zrobienia dodatkowych ogródków o których narazie sie nie mówi...