1

Temat: dopuszczalność zastosowania WR

Jesteśmy Zamawiającym w rozumieniu PZP, ale wystapiliśmy jako Wykonawca w konsorcjum z innymi podmiotami w PN na dostawę pewnej partii urzadzeń
Wygraliśmy przetarg na tę dostawę i cześć tych uirzadzeń sami poskładamy, a część kupimy.

W wygranym przetargu w umowie określone zostało szczegółowo, jakie to mają być urządzenia o jakich parametrach szczegółowych i inne nie moga być.
Teraz, zeby zakupić te brakujace urzadzenia musimy wydać najpierw własną kasę, żeby potem obciążyć  Zleceniodawcę.
Ponieważ musimy stosować PZP z mocy prawa musimy jako Zamawiający zrobić swoje postępowanie na zakup tych juz wczesniej okreslonych szczegółowo urządzeń.
Kwota jest pow, progów unijnych, a zakupu możemy dokonać tylko u jednego Wykonawcy, bo talKe pojazdy tylko on ma.

Jaka przesłanka pozwala mi zastosować WR - 76 ust. 1 pkt 1 lit a?????
Czy to wczesniejsze zobowiazanie, że dostarczymy takie, a nie inne urzadzenia tłumaczy nasz WR i nie bedzie potraktowane, jako ograniczenie konkurencji ??

Sprawa b. pilna

Proszę bardzo o poradę

DB

2

Odp: dopuszczalność zastosowania WR

Oczywiście art 67

3

Odp: dopuszczalność zastosowania WR

Ja bym tak szybko nie decydował o WR. Proszę pamiętać, że to zamawiający będzie musiał udowodnić iż jest tylko jeden wykonawca i to nie tylko na terenie RP ale i na terenie UE.
Oto fragment mojego artukułu, który ukazał się miesięczniku Zamówienia Publiczne Doradca
        Pomocnym dla zamawiającego przy wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit a) ustawy Pzp mogą być wytyczne  oraz wyniki kontroli przeprowadzanych przez Prezesa UZP. Jak wynika z wytycznych: ??podstawą zastosowania tej przesłanki jest szczególny charakter danego zamówienia powodujący, że może ono być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę, przy czym nie jest wystarczające, że dany wykonawca jest w stanie zrealizować zamówienie najlepiej bądź w najszerszym zakresie. Musi on być jedynym wykonawcą, który ze względu np. na specyficzne cechy techniczne zamówienia jest zdolny do realizacji zamówienia. Pamiętać przy tym należy, że w tym wypadku należy brać pod uwagę nie tylko wykonawców prowadzących działalność na terenie Polski, ale również wykonawców pochodzących z innych państw członkowskich UE. Ponadto, do wykazania, że zamówienie może być wykonane tylko przez jednego wykonawcę nie wystarczy sam fakt, że zamówienie ma charakter złożony tym bardziej, jeśli jego realizacja została przewidziana w dłuższym okresie czasu  czy też specyficzne cechy dostarczanych urządzeń i sposób ich montażu* .
Nie stanowi przesłanki pozwalającej na skorzystanie z trybu z wolej ręki przekonanie zamawiającego, że proponowany przez niego wykonawca jest jedynym, który ze względu na szczególne zaufanie, doświadczenie i możliwości organizacyjne, jest w stanie wykonać zamówienie ??.
Przywołane powyżej "Wytyczne ..." to wytyczne UZP dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki.
* Sprawa C- 394/02 - Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 2 czerwca 2005 r., Komisja Wspólnot   Europejskich  przeciwko Grecji.

4

Odp: dopuszczalność zastosowania WR

Witam
Mam pytanie, chcąc udzielić zamówienia z wolnej ręki z art. 67 ust.1 pkt 1) ppkt b) czy przed wysłaniem zaproszenia do negocjacji muszę zamieszczać w biuletynie UZP ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy, czy tylko mogę zamieścić ogłoszenie o udzieleniu zamówenia po przeprowadzonych negocjacjach? Bardzo proszę o podpowiedź

5

Odp: dopuszczalność zastosowania WR

Jeżeli chcesz zamiescic w biuletynie UZP ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy to mozesz dopiero po wysłaniu zaproszenia. Jezeli nie chcesz - nie musisz.

6

Odp: dopuszczalność zastosowania WR

dzieki bardzo za szybką reakcję na moje pytanie
pozdrawiam

7

Odp: dopuszczalność zastosowania WR

Art. 66 ust.2 ustawy Pzp - zamawiający może po wszczęciu postępowania przekazać do BZP ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy.
Jak wynika z uzsadanienia do projektu "dużej" nowelizacji jest to ogłoszenie o dowolnej przejrzystości ex ante. Możliwość publikacji tego rodzaju ogłoszenia  ma umożliwić wykonawcom pozyskanie wiedzy w przedmiocie udzielania zamówienia w celu umożliwienia im ewentualnego zakwestionowania ich wyboru w przypadku, gdy nie zachodzą przesłanki do ich zastosowania. Z drugiej strony zamieszczenie ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości  ex ante ma chronić zamawiającego przed zawrciem umowy, która ewentualnie może zostać unieważniona oraz skraca czas, w jakim potencjalni wykonawcy są uprawnieni do kwestionowania dokonanego przez zmaawiającego wybory trybu