1

Temat: omyłki rachunkowe

poprawiłem omyłki rachunkowe w ofercie i teraz stoję przed dylematem.
w ZP 12 wpisałem kwoty z ofert z otwarcia ofert, następnie dokonuję oceny ofert wg. liczby uzyskanych punktów w druku ZP i czy tutaj "biorę" kwoty już po poprawieniu omyłek rachunkowych???

2 (edytowany przez szjusta 2010-02-17 20:25:50)

Odp: omyłki rachunkowe

Ja w praktycę sporządzam drugi druk ZP-12 wpisując porawione ceny ofert z datą kiedy dokonałam poprawienia tych omyłek. Wtedy przy dokonywaniu oceny ofert bazuję na cenach ofert z ZP sporządzonego z póżniejszą datą.

3

Odp: omyłki rachunkowe

ok. dzięki ja zp 12 robie bezpośrednio po otwarciu ofert jeszcze przed poprawieniem omyłek, później poprawiam omyłki i oceniam oferty wg. cen po dokonaniu poprwy omyłek rachunkowych, myślę że tak też jest dobrze.

4

Odp: omyłki rachunkowe

szjusta napisał/a:

Ja w praktycę sporządzam drugi druk ZP-12 wpisując porawione ceny ofert z datą kiedy dokonałam poprawienia tych omyłek. Wtedy przy dokonywaniu oceny ofert bazuję na cenach ofert z ZP sporządzonego z póżniejszą datą.

Ja również smile

5

Odp: omyłki rachunkowe

Temat odgrzany:)
sporządzam Zp 12 jeszcze przed  poprawieniem omyłek rachunkowych (podczas otwarcia ofert) i zgodnie z wnioskiem wykonawcy przesyłam go mu zaraz po otwarciu ofert.
następnie podczas badania ofert poprawiam omyłki rachunkowe i sporządzam zp 12 już po dokonaniu poprawy omyłek.
konkluzja mam w postęowaniu dwa zp 12, czy tak może być???

6

Odp: omyłki rachunkowe

Według mnie nie.
Jest zawsze tylko 1 protokół, w tym 1 komplet załączników. Protokół jest sformalizowany i nie znajduję w nim miejsca na 2 załączniki ZP-12.

Zamieszanie wprowadza fakt wysłania kawałka protokołu wykonawcom. Prawidłowo zaś powinny być wysłane informacje wg art.86.5, a nie ZP-12.

7

Odp: omyłki rachunkowe

no tak ale niestety u mnie wystąpiła taka sytuacja, czy według Ciebie Hubal to jest jakiś wielki błąd w postępowaniu a może całą sytuację uratowała by jakaś adnotacja na protokole zp 12 tym z przed poporawienia omyłek rachunkowych np. że przedmiotowy protokół dotyczy ofert z przed dokonania poporawienia omyłek rachunkowych albo coś takiego.
A może poporstu  tylko dołączyć ten załącznik do pisma za którym wysłano przdmiotowy załącznik. a "drugi" zp 12 ten z dokonanymi poprawkami omyłek rachunkowych traktować jako załącznik do włąściwego protokołu???

8

Odp: omyłki rachunkowe

Błąd nieznaczny, a może wcale go nie ma, zwłaszcza jeśli postępowanie poniżej progów unijnych.
W sytuacji występowania 2 podobnych formularzy adnotacje umożliwiające rozróżnienie jak najbardziej pożądane.
Ponowne wysyłanie do wykonawcy uważam za niekonieczne.
W postępowaniach poniżej progów unijnych druk ZP-12 nie stanowi załącznika do protokołu ZP-2. Moim zdaniem nie powinno się dopisywać tam dodatkowych załączników, więc wystarczy wsadzić do teczki postępowania i tyle (ja wsadzam różne rzeczy).

Jeśli chodzi o pierwotne pytanie, to jestem za wpisywaniem kwot po poprawkach. Błędne zapisy nie zasługują na uwiecznienie w ramach protokołu, zaś dane z otwarcia ofert są rejestrowane na  inne sposoby.