Temat: Promesa
Witam wszystkich mam takie pytanie;
1. Promesa kwota x wytypowane jest 5 dróg w jednej miejscowości. Jeśli podzielimy to będą to kwoty do 14 tyś ale czy można ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Szacowanie wartości, kwoty progowe i i tryby udzielania zamówień publicznych → Promesa
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam wszystkich mam takie pytanie;
1. Promesa kwota x wytypowane jest 5 dróg w jednej miejscowości. Jeśli podzielimy to będą to kwoty do 14 tyś ale czy można ?
Zgodnie z Orzeczeniem Głównej Komisji za Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, każda droga publiczna posiadająca swój numer, jest oddzielnym obiektem budowlanym w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego. Zamawiający powinien więc sumować roboty budowlane wykonywane w jednym obiekcie budowlanym. Jeżeli kwota przeznaczona na wykonanie robót budowlanych w jednym obiekcie nie przekracza 14 000 euro, nie musi stosować przepisów ustawy Pzp.
Orzeczenie Głównej Komisji za Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych:
Główna Komisja Orzekająca postanowiła uniewinnić obwinionego od zarzutu naruszenia polegającego na dokonaniu podziału zamówienia publicznego z naruszeniem zakazu określonego w art. 3 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych. Ustawa wprowadziła zasadę prowadzenia postępowania o zamówienie publiczne po wcześniejszym ustaleniu jego wartości szacunkowej zgodnie z wymogami art. 2 pkt 9 ustawy, to jest z należytą starannością. Zabronione ustawowo jest obniżanie wartości szacunkowej zamówienia lub podział zamówień skutkujący obniżeniem wartości szacunkowej i w ten sposób obejście ustawy lub uniknięcie procedur zamówień publicznych bardziej sformalizowanych przy wysokich wartościach zamówienia. Zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych ustalenie wartości szacunkowej z należytą starannością przy zamawianiu robót budowlanych polegać powinno na sporządzeniu kosztorysu inwestorskiego. Skoro więc wartość szacunkowa dla robót budowlanych, jak też zakres ustala się na podstawie kosztorysu inwestorskiego, a ten dokument sporządza się do odrębnych obiektów budowlanych, to tym samym zamówienia publiczne mają swoją odrębność i brak jest podstaw do ich łącznego zlecania we wspólnej procedurze przetargowej (orzeczenie GKO z dnia 11 kwietnia 2002 r. CCXV DF/GKO/Odw.-199/290/2001).
II orzecznie:
Rozpatrując odwołanie w sprawie Dyrektora Zarządu Drogowego, który udzielił dwóch zamówień na wykonanie remontu cząstkowego emulsją i grysami nawierzchni dróg powiatowych, Główna Komisja Orzekająca stwierdziła, co następuje:
Zakaz dzielenia zamówienia na części wynika z art. 3 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych. Ustawa ta stwierdza jednocześnie w art. 2 pkt 4, że przez zamówienie publiczne należy rozumieć między innymi zamówienie na roboty budowlane. Z kolei art. 2 ust. 1 ustawy stwierdza, że jeżeli w ustawie jest mowa o robotach budowlanych, to należy przez to rozumieć roboty budowlane w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. Zgodnie z definicją obiektu budowlanego zawartą w art. 3 pkt 1 Prawa budowlanego, każda z dróg powiatowych jest odrębnym obiektem budowlanym.
Z powyższego stanu prawnego wynika więc, że zamówienia publicznego można dokonać odrębnie na każdy obiekt budowlany, a każda droga powiatowa ( o odrębnej numeracji, odrębnym położeniu) jest odrębnym obiektem budowlanym. Zawarcie dwóch odrębnych umów na remonty dwóch odrębnych dróg powiatowych uznać należy za dwa odrębne zamówienia publiczne, a nie za podzielenie jednego zamówienia na dwie części - Mirosław Stromczyński ? Dzielenie zamówienia na roboty budowlane, ?Monitor Zamówień Publicznych? Nr 3/2004 str. 12 -13.
karolk jak zwykle obryty
czyli spokojnie dzielę. Pozdrawiam i dziękuję
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc