1

Temat: co zrobić?

Zadanie polega na zmianie sposobu
użytkowania budynku z remizy OSP na Dom Kultury. Cena umowna jest ceną
ryczałtową.
1. W SIWZ był zapis, iż Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z
ofertą kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej w formie papierowej i
elektronicznej oraz tabelę elementów scalonych, zestawieniem robocizny,
sprzętu i materiałów. W wyniku przetargu wpłynęło 13 ofert. Nie
wszystkie zawierają kosztorys elektroniczny. Niektóre oferty też nie
zawierają zestawienia RMS. Czy brak kosztorysu elektronicznego można
uzupełnić? Czy brak tabeli elementów scalonych i zestawienia RMS
skutkuje odrzuceniem oferty? Proszę o radę jak wybrnąć z takiej
sytuacji?
2. Czy brak w formularzu ofertowym wpisanego terminu realizacji
zamówienia Zamawiający może poprawić? Czy na tej podstawie można
odrzucić ofertę jako niezgodną z SIWZ?
3. W formularzu ofertowym wykonawca podał kwotę netto, z której
obliczył kwotę podatku VAT, przy czym źle dokonał zaokrąglenia.
Pomyłka dotyczy 1 grosza. Po zsumowaniu kwoty netto z podatkiem kwota
brutto jest siłą rzeczy tez źle zaokrąglona o 1 grosz. Czy Zamawiający
może poprawić taka pomyłkę?

2

Odp: co zrobić?

ad 3. Moim zdaniem można poprawić.
ad. 2 - jeśli te elementy są wskazane jak część oferty to moim zdaniem braki kwalifikują do odrzucenia ofert, w których jest brak niezbędnych dokumentów.

3

Odp: co zrobić?

ad.1
te przypadki nie skutkują odrzuceniem oferty, z drugiej strony zupełnie nie rozumię po co żądaliście wersji elektronicznej kosztorysu - myślę że to przesada

4

Odp: co zrobić?

taką dokumentację zastałam kiedy przyjęto mnie do pracy więc nie potrafię wyjasnić takich zapisów siwz.