1

Temat: Nieszczęsne komputery :)

Nie moja działka ale muszę zaopiniować pewną kwestię Burmistrzowi, I tak:

1. Urząd utworzył w grudniu nowy Wydział, który trzeba wyposażyć w sprzęt komputerowy - wartość 34.750 zł.
2. W planach na 2010 r. dla innych wydziałów jest zakup sprzętu komputerowego - wartość 16.000 zł.

Łącznie: 50.750 zł = 13.220 euro.
I tu na razie wszystko jest w porządku, ale nasz Urząd ma w planach 3 projekty unijne w zakres których wchodzi również zakup sprzętu komputerowego i tu Burmistrz ma wątpliwości czy sprzętu nie powinno się sumować tj. sprzętu dla potrzeb Urzędu + sprzęt z poszczególnych niżej wymienionych projektów.

Projekt nr 1: System informacji przestrzennej - wartość projektu 1.840.000 zł, w tym sprzęt 210.000 zł
Projekt nr 2: Sieć publicznych punktów dostępu do internetu - wartość projektu 587.000 zł, w tym sprzęt komputerowy 67.000 zł.
Projekt nr 3: Informatyczny System Oświatowy - wartość projektu 1.550.000 zł, w tym sprzęt komputerowy 140.000 zł.

Wg mnie każdy z ww. projektów ma swoją specyfikę, różnią się oprogramowaniem i zakresem działania, i nie powinno się szacując wartość zamówienia na dostawę sprzętu dla Urzędu łączyć tych zamówień ze sprzętem z danych projektów. Zrobiłbym zakupy sprzętu dla Urzędu do 14.000 euro czyli nie stosując przepisów ustawy PZP.

Ale ja się na tych sprawach nie znam, nie mam w tym zakresie żadnego doświadczenia więc liczę na wasze doświadczenia i rady.

2

Odp: Nieszczęsne komputery :)

Kiedy mamy do czynienia z dzieleniem zamówienia ?

Dla ustalenia czy w danym przypadku mamy do czynienia z jednym zamówieniem, czy też z odrębnymi zamówieniami konieczna jest analiza okoliczności konkretnego przypadku.
W tym celu należy posługiwać się takimi kryteriami jak

tożsamość przedmiotowa zamówienia (dostawy, usługi roboty budowlane tego samego
                                                                  rodzaju i o tym samym przeznaczeniu),
tożsamość czasowa zamówienia  (możliwe udzielenie zamówienia w tym samym czasie) i
możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę.
Innymi słowy konieczne jest ustalenie czy dany rodzaj zamówienia mógł być wykonany w tym samym czasie, przez tego samego wykonawcę.

I tak z odrębnymi zamówieniami będziemy mieli do czynienia w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia ma inne przeznaczenie lub nie jest możliwym jego nabycie u tego samego wykonawcy (np. zakup mebli i sprzętu komputerowego).

W przeciwnym wypadku, tzn. gdy udzielane zamówienia mają to samo przeznaczenie oraz dodatkowo istnieje możliwość ich uzyskania u jednego wykonawcy należy uznać, iż mamy do czynienia z jednym zamówieniem.
Jeżeli zatem w tym samym czasie możliwe jest udzielenie tożsamego przedmiotowo zamówienia, które może być wykonane przez jednego wykonawcę, mamy do czynienia z jednym zamówieniem.
Wartość tak określonego zamówienia należy oszacować zgodnie z postanowieniami art. 32-35 ustawy PZP.
Informator UZP Nr 2/09
Sierpień 2009

3

Odp: Nieszczęsne komputery :)

Sucha opinia to trochę za mało, potrzebna jest propozycja rozwiązania.

4

Odp: Nieszczęsne komputery :)

Potrzebne są nam informacje kiedy startują projekty, jakiego rodzaju to ma być sprzęt komputerowy np: serwery, komputery itp.
Ad. 1 -to mimo wszystko bym zrobił zapytanie o cenę, tak robił w dawnej  prac informatyk.
Ad. 2 -  sądzę iż da się obronić zakup sprzętu komputerowego oddzielnie dla każdego projektu.

5

Odp: Nieszczęsne komputery :)

Wyposażenie w sprzęt komputerowy utworzonego Wydziału - termin NIEZWŁOCZNIE.

Terminy projektów - wszystko jest obecnie w fazie przygotowania, więc nie wiem czy wystartują za miesiąc, za pół roku, może w 2011??

6

Odp: Nieszczęsne komputery :)

No jezeli środki z UE są jeszcze w "polu", to nie spełniony jest warunek dotyczący tożsamości czasowej (zamówienia ze środków jednostki i ze środków UE nie mogą być zrealizowane w tym samym czasie) i w związku z tym można zakupić komputery w ramach procedury wewnętrznej do 14 000 euro.