1 (edytowany przez kamil.grzeszczyk 2010-04-13 11:59:17)

Temat: ogłoszenie o zawarciu umowy

Chciałbym się upewnić jak należy potraktować w ogłoszeniu o zawarciu umowy sytuację, w której były takie dwie sytuacje;

1) w jednej części zamówienia pierwotnie były 3 oferty, najlepsza cenowo oferta została wezwana do uzupełnienia dokumentów - nie uzupełniła - wykonawca został wykluczony. Zamawiający podjął decyzję o wyborze kolejnej oferty w rankingu, jednakże ta firma - już po ogłoszeniu o wyborze oferty ale przed podpisaniem umowy - poinformowała że rezygnuje z wykonania tej części zamówienia z powodów ekonomicznych. Wskutek powyższego, Zamawiający wybrał ostatnią (pozostającą w grze) ofertę. I teraz - do tego ogłoszenia o zawarciu umowy - ile było faktycznie ofert? Bo nie wiem jak traktować tą która zrezygnowała...

2) w kolejnej części była podobna sytuacja. Pierwotnie były 3 oferty - najlepszy Wykonawca został wykluczony bo nie uzupełnił dokumentów po wezwaniu, a kolejne oferty (tj 2 i 3) złożyli identyczne ceny. Zostali poproszeni o złożenie ofert dodatkowych i firma 3 odesłała pismo że rezygnuje z "przygotowania oferty dodatkowej do tej części". Wskutek powyższego, Zamawiający wybrał jako jedyną ofertę numer 2.
Ale teraz to samo pytanie - jak to wszystko ogarnąć w tym ogłoszeniu o zawarciu umowy (ile ofert było itp)

Największy problem chyba jest w tym że przepisy nie przewidują sytuacji rezygnacji z wykonania zamówienia po ogłoszeniu wyników? Dodatkowo poinformuję, iż w ww postępowaniu Zamawiający nie wymagał wniesienia wadium.

2

Odp: ogłoszenie o zawarciu umowy

Jakiż tu problem??? Ja nie widzę, za to widzę po 3 otrzymane oferty.