1

Temat: szacowanie wartości zamówienia dodatkowego

W jaki sposób szacujecie wartość zamówienia dodatkowego na roboty budowlane  (realizacja na podst. art. 67 ust.1 pkt 5 lit a) i b))?  Z uwagi na fakt, iz zazwyczaj takie zamówienie musi byc wykonane w trakcie trwania zamówienia podstawowego, na przygotowanie postępowania jest bardzo mało czasu. W związku z powyższym ,czy zawsze przygotowujecie kosztorys inwestorski?

2

Odp: szacowanie wartości zamówienia dodatkowego

patrycja_w napisał/a:

czy zawsze przygotowujecie kosztorys inwestorski?

No, taki obowiązek. Przypominam o kalkulacji uproszczonej, taka kalkulacja ma prawo zmieścić się w 1 wierszu, zwykle wychodzi nieco więcej, do tego oczywiście obowiązkowe elementy z rozporządzenia, w sumie ze 2 strony i po problemie.

3

Odp: szacowanie wartości zamówienia dodatkowego

czy zamawiający zawsze ma obowiązek wykonać kosztorys inwestorski, czy jest on podstawą do podania kwoty jaką dysponuje zamawiający?
Jakie są konsekwencje braku takiego kosztorysu?

4

Odp: szacowanie wartości zamówienia dodatkowego

filip napisał/a:

1. czy zamawiający zawsze ma obowiązek wykonać kosztorys inwestorski,
2. czy jest on podstawą do podania kwoty jaką dysponuje zamawiający?
3. Jakie są konsekwencje braku takiego kosztorysu?

1. Jezeli przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane to tak.
2. Moze być podstawa do podania kwoty jaka zamawiajacy moze przeznaczyc na sfinansowanie zamowienia. Napewno jest podstawa do ustalenia wartosci zamowienia.
3. Np. dokonanie ustalenia wartosci zamówienia  z naruszeniem 33.1

5

Odp: szacowanie wartości zamówienia dodatkowego

zamawiający notorycznie zaniża kwoty wartosci zamówienia, aby mieć pretekst do unieważnienia przetargu, co oferenci mogą zrobić z taką "metodą" zamawiajacego

6

Odp: szacowanie wartości zamówienia dodatkowego

Mam takie pomysły:
- poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami czynności (przez analogię do art.181.1), można ostrzec o możliwościach kolejnych kroków
- wystąpić o zwrot kosztów wg art.93.4
- zawiadomić jednostkę nadrzędną
- zawiadomić którąś z instytucji kontrolnych (np. regionalna izba obrachunkowa, UZP...)

Zaniżanie kwoty wartości zamówienia, to niekoniecznie umyślny pretekst. Może to być na przykład brak należytej staranności (może ciągle tej samej osoby?), lub ciągłe mylenie ?wartości zamówienia? z kwotą, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na zamówienie, o której mowa w art.86.3. To ostatnie jest wręcz powszechne, choć  wydaje się oczywiste przygotowanie jakiejś rezerwy.