1

Temat: kryteria oceny ofert

czy w SIWZ moge dac kryterium oceny ofert:
CERTYFIKATY JAKOŚCI USŁUG?

2

Odp: kryteria oceny ofert

Hmm, dziwne kryterium, ale zależy co jest przedmiotem zamówienia.

3

Odp: kryteria oceny ofert

szkolenie?
to co  napisac aby podnieśc jakość szkolenia/

4

Odp: kryteria oceny ofert

http://www.noweprzetargi.pl/forum/viewtopic.php?id=5479

5

Odp: kryteria oceny ofert

Zamiast wprowadzać takie kryteria, lepiej określić warunek udziału w postępowaniu, który zapewni Wam wykonawcę wiarygodnego. W kryteriach lepiej nie kombinować, najlepiej pozostawiać cenę 100% bo później mogą wyjść głupie dla zamawiajaćego rzeczy. Korzystajmy z warunków udziału.

6

Odp: kryteria oceny ofert

Jak dla mnie cena jest najlepszym kryterium lecz są wyjątki .

7

Odp: kryteria oceny ofert

madza napisał/a:

czy w SIWZ moge dac kryterium oceny ofert:
CERTYFIKATY JAKOŚCI USŁUG?

Wiele urzędów pracy stosuje takie kryterium przy zamawianiu szkoleń, wynika to z przepisów wykonawczych do ustawy o promocji zatrudnienia, zgodnie z którymi m.in. posiadanie certyfiaktu jakości świadczonych usług powinno być brane pod uwagę przy wyborze instytucji szkoleniowej. Kryterium trochę "nieszczęśliwe", bo w naszym systemie prawnym certyfikat może wydać każdemu każdy (chyba każdy z nas dostał jakiś po ukończeniu szkolenia z pzp wink ), ale stosowane.

8

Odp: kryteria oceny ofert

madza napisał/a:

szkolenie?
to co  napisac aby podnieśc jakość szkolenia/

Np. dobrze opisać przedmiot zamówienia: program szkolenia, minimalna ilosć godzin, materiały dydaktyczne, jakie otrzymaja kursanci na własność, warunki lokalowe. Do tego odpowiednie warunki udziału w postępowaniu dla wykonawców: odpowiednie doświadczenie wykonawcy, kadra dydaktyczna, sprzęt i powinno być ok.

9

Odp: kryteria oceny ofert

Usługi szkoleniowe należą do kategorii usług niepriorytetowych i zgodnie z art. 5 ustawy Pzp nie ma zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy.

10

Odp: kryteria oceny ofert

joanna99 napisał/a:

wynika to z przepisów wykonawczych do ustawy o promocji zatrudnienia, zgodnie z którymi m.in. posiadanie certyfiaktu jakości świadczonych usług powinno być brane pod uwagę przy wyborze instytucji szkoleniowej.

skoro przedmiotowe przepisy tak stanowia - certyfikat jako kryterium (z mala waga) powinno byc stosowane. z tego co piszesz wynika ze nieposiadanie takowego nie powoduje utraty mozliwosci ubiegania sie o zamowienie....

11 (edytowany przez joanna99 2010-06-01 05:33:52)

Odp: kryteria oceny ofert

lolilap napisał/a:
joanna99 napisał/a:

wynika to z przepisów wykonawczych do ustawy o promocji zatrudnienia, zgodnie z którymi m.in. posiadanie certyfiaktu jakości świadczonych usług powinno być brane pod uwagę przy wyborze instytucji szkoleniowej.

skoro przedmiotowe przepisy tak stanowia - certyfikat jako kryterium (z mala waga) powinno byc stosowane. z tego co piszesz wynika ze nieposiadanie takowego nie powoduje utraty mozliwosci ubiegania sie o zamowienie....

Dokładnie tak. Zamawiający, jeśli już stosują to kryterium, to z wagą zazwyczaj 10%.
Rozporządzenia MPiPS w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (bo o tych przepisach wykonawczych tu mowa) podobno ma sie zmienić, gdyż "pasowało" ono bardziej do poprzedniego stanu prawnego w zamówieniach publicznych, gdzie usługi szkoleniowe mogły być zamawiane w trybie zamówienia z wolnej ręki praktycznie bez ograniczeń. Przy tym trybie łatwwiej było stosować kryteria wyboru instytucji szkoleniowej wskazywane przez powyższe rozporządzenie, natomiast w trybach konkurencyjnych jest już z tym gorzej. Np. ww. rozporządzenie stanowi, iż przy wyborze instytucji należy brać pod uwagę w szczególności m.in. zaangażowanie instytucji szkoleniowej w pozyskiwanie miejsc pracy dla przeszkolonych osób.