1

Temat: cena

przetarg poniżej progów. wysłaliśmy zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej i przyszedł do nas inny wykonawca i powiedział ze kwota jest żle wyliczona. Co zrobić w tej sytuacji?
W formularzu oferty wykonawca wyliczył błędną cenę. formularz wyglada następujaco:
1. SKŁADAMY OFERTĘ na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym
w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za cenę:
1) cena jednostkowa za 1 km świadczonej usługi ........................................................ zł brutto,
(słownie: ....................................................................................................................................) tj. netto .......................................................... zł + podatek VAT....................... zł

2) Ogółem łączna cena zamówienia: liczona wg działu XII  SIWZ tj. cena jednostkowa brutto za 1 km pomnożona przez 27 580 km)

....................................... x 27 580 km = ........................................................... zł (z VAT 7%),
(słownie................................................................................................................................... zł)
tj. netto .......................................................... zł + podatek VAT....................... zł

w pkt 2) wykonawca wyliczył błedną kwotę - cena za 1 km pomnożona przez ilość km powinna być inna niż wpisał wykonawca.
Czy mozna potraktoawć to jako błąd rachunkowy i poprawić na podstawie  art. 87.2?

wykonawca zarzuca nam równiez że polisa którą złozył inny Wykonawca nie jest na okres wykonania zamówienia tj do końca cerwca 2011 (taki jest termin wykonania zamówienia) tylko do kńca sierpnia 2010. nigdzie nie napisaliśmy w SIWZ na jaki okres ma być polisa tylko że ma być polisa.  Czy uznać że jest ok czy wezwać Wykonawcę o uzupełnienie tego dokumentu?

2 (edytowany przez janek159 2010-06-11 08:34:52)

Odp: cena

Ofertę poprawić na podstawie art.87 ust.2 pkt2, a jeżeli polisa dotyczyła ubezpieczenia oc, (tak mówi rozporządzenie) to termin ważności conajmniej na dzien skałdania ofert.

3

Odp: cena

chciałam ponownie dokonać oceny ofert i poprawić bład bo wg mnie to oczywista omyłka rachunkowa.
czy gdzieś w przepisach jest informacja że wykonawca musi spełniać warunki conajmniej  na dzień składania ofert.
Wykonawca mimo że nie był najtańszy to i tak czepia się niemiłosiernie.

4

Odp: cena

art.26, ust 2a, oraz ust. 3, który potwierdza że dokumenty mają potwierdzać spełnienie warunku co najmniej na dzień składania ofert

5

Odp: cena

inny przetarg ale też poniżej progów. wykonawca ma zarzuty że dostał druki zp bez podpisów Zamawiajacego a wynik postepowania został zatwierdzony. Co w takiej sytuacji?

6

Odp: cena

zamawiający musi zadbać o staranność

7

Odp: cena

To ja wiem że musi zadbać o staranność. Ale co w takiej sytuacji?

8

Odp: cena

... wyślij mu z podpisami, a potem na piwo smile

9

Odp: cena

Kochani czy mogę unieważnić przetarg na podstawie art 93.1.7)? zamawiający się upiera i  chce abuy unieważnić. tłumaczę mu że brak podstaw ponieważ cenę należy poprawić polisa jest ok , zawiadomienie wysłać ponownie z nową ceną a dokumenty ZP przesłać odpowiednie.
czy dobrze myślę?, a może kierownik ma rację
jakieś sugestie

10

Odp: cena

Bardzo dobrze myślisz. Kierownik nie ma racji - chyba że ma na zasadzie: kierownik zawsze ma rację.

11

Odp: cena

to jest tak: kierownik z racji tego że kierownik zawsze ma rację. smile
dziękuję za odpowiedź

12

Odp: cena

czy ktoś moze mi napisać jak dokładnie postępuje się przy poprawianuy oczywistej omyłki rachunkowej? poprawiam na formulażu ofertowym złożonym przez wykonawcę? przekreślam błedną cenę i piszę nową z parafką? czy jakieś pisemko że na podstawie art. 87 ust.2 pkt2 zamawiający poprawia błąd rachunkowy i dokładnie napisać co poprawia i już wtedy bez kreślenia? nigdy tego nie robiłam więc proszę o wskazówki.
czy w związku z tym jakieś dodatkowe druki mam wypełnić? co z drukami zp które mam już wypełnione po staremu? piszę nowe z nową ceną czy poprawiam stare.  Czy wypełniam druk "cynności nowe powtórzone" i ewentualnie co mam w nim wpisać?

13

Odp: cena

Wszelkie dopiski na formularzu niosą ryzyko kolejnych błędów i poprawek. Myślę że lepiej pracować na kopii, oczywiście tam powinny być parafki, podpisy, ew. komentarze itp. Pisemko do wykonawcy konieczne niezależnie od techniki poprawiania; moim zdaniem może ono zastąpić ryzykowne poprawianie na oryginale.
Jeśli chodzi o poprawianie druków zp, to nie do końca rozumiem - w protokole rejestruje się fakty,  które potem nie ulegają zmianie. Jeśli w toku wypełniania jakiegoś druku robię błąd, to szybko wywalam całą kartkę i piszę na nowo.
Mam nadzieję, że zaspokoiłem ciekawość.

14

Odp: cena

czyli zrobić ksero formularza ofertowego i tam skreślić kwotę i dopisać swoją i postawić parafkę Zamawiajacego i pieczątki?
co napisać dokładnie w tym pisemku?  nie chciałabym zrobić wiecej błędu.

15

Odp: cena

Ja się w takie rzeczy nigdy nie bawiłam. Oferta stanowi załącznik do protokołu postępowania, tak samo jak wszelkie pisma. Informacja o poprawieniiu do dokumentów, oraz kopia do oferty (jeśli przechowujesz oferty w odosobnieniu, np. ze względu na ich ilość lub wielkość). Jeśli masz ofertę jako załącznik do umowy - kserujesz ofertę  razem z pisemkiem.

Ponadto - protokół. NIGDY, ale to PRZENIGDY nie wysyła się ZP-tów na zewnątrz, jeśli nie zostają podpisane. I sprawdzone 1537 razy.  Popatrz na to, jakby to Wykonawca był Zamawiającym - dokument nie podpisany nie jest ważny, nie stanowi dokumentu. Co zrobić? Przesłać ponownie. Przpraszając za pomyłkę smile


Pisemko? proszę bardzo:

Na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr , poz.  z późniejszymi zmianami, dalej uPzp) Zamawiający zawiadamia, że została poprawiona omyłka rachunkowa w obliczeniu ceny w tekście Państwa oferty. Omyłka nastąpiła w Formularzu oferty (?) (dokładny opis tj. pkt, miesce, strona itd):
    jest wartość netto ........... winno być wartość brutto ............    winno
W konsekwencji dokonanej poprawki ulega zmianie (coś tam, jeżeli dotyczy) i wynosi ......
(ponadto, jeśli poprawiasz z pkt. 3): Jednocześnie informujemy, iż nie wyrażenie zgody na poprawienie omyłki w terminie 3 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia skutkować będzie odrzuceniem Państwa oferty z postępowania, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7 uPzp

16 (edytowany przez Agula1242 2010-06-14 10:41:30)

Odp: cena

a czy mam pisać też do drugiego wykonawcy że dokonano poprawienia omyłki rachunkowej? co jeśli wykonawca napisze ze nie zgadz się na poprawienie ceny? - tak teoretycznie pytam

17

Odp: cena

to samo postepowanie:
Facet właśnie napisał nam "protest" i chce unieważnienia postępowania" dlatego że:
1) cena żle wyliczona,
2) dostał zawiadomienie o wyborze ze zła godziną,
3) druki ZP nie były podpisane przez zamawiajacego i są wypełnione komputerowo a nie odręcznie,
4) polisa OC nie obejmuje całego terminu wykonania zamówienia a uznalismy że spełnia,

Co z tym fantem zrobić? jak dla mnie nie ma podstaw do uwalenia przetargu ale może Wy mi coś podpowiecie

18

Odp: cena

Gościu nie ma żadnych praw; jeśli jest tak, jak pisałaś - był droższy i nic nie robiłaś z jego ofertą.
Moje pytania:
1. o co chodzi z tą polisą? Była wymagana w dokumentach na potwierdzenie spełnienia warunku?
2. jakie zawiadomienie ze złą godziną? nie rozumiem... i skąd godzina?
3. kiedy dostał druki ZP? przed wynikiem, po?


Przede wszystkim masz uzasadnioną podstawę do unieważnienia czynności wyboru Wykonawcy. Powinnaś to zrobić jak najszybciej (INO). To już dobrz, nie zawrzesz umowy na niewłaściwych warunkach. Po drugie. Powiadomienie o poprawieniu omyłki (tylko do poprawianego - 87.2 po myślniku). Po trzecie nowy wynik postępowania - do wszystkich, z nową poprawioną ceną.  Po4 - pismo z informacją do wykonawcy, dostał błędny druk, nie zatwierdzony przez Kierownika i ponownie przesyłasz poprawny. Techniką wypełniania się nie przejmuj - nigdzie nie jest napisane jak to masz zrobić smile
O polisie będę mogła powiedzieć więcej, jeśli będę wiedziała więcej

19 (edytowany przez Agula1242 2010-06-14 11:32:22)

Odp: cena

polisę chcielismy jesli chodzi o spełnienie warunku o sytuacji ekonomicznej. Wykonawca ma polise która jest wazna do dnia 31 sierpnia a drugi wykonawca twierdzi że musi być na okres trwania umowy.
PS co to INO

20

Odp: cena

Ten drugi nie ma racji. Wyobraź sobie sytuację zawierania umowy na okres 4 lat. Dokumenty mają być na dzień składani aofert, jak pisał ktoś wcześniej, Eewntualna polisa, jako zabezpieczenie umowy powinna być uaktualniana przez Wykonawcę (jeśli stanowi załącznik do umowy, lub jest w umowie napsane, że musi takową posiadać przez cały okres realizacji umowy)
smile

21

Odp: cena

nie wiem skąd ta godzina to nie ja pisałam. Teraz wszystko sprawdzam i na wyniku była godzina 9.00 a facet dostał o godzine 8.56.
facet zaraz po wysłaniu zawiadomienia zjawiła się u zamawiajacego i chciał zobaczyć dokumentację i były w niej druki ZP których zamawiajacy nie zdązył podpisać.

22 (edytowany przez Agula1242 2010-06-14 11:45:09)

Odp: cena

napisz co mam teraz napisać. jak zrobić aby było dobrze. jak uniewaznić wybór . Jekieś pisemko o unieważnieniu?

23 (edytowany przez agnieszkai 2010-06-14 12:20:15)

Odp: cena

To na drugi raz Zamawiający nie udostępnia nie podpisanych protokołów (są w kserowaniu, merytoryczny zamknął w sejfie i wyjechał, czy był pan/pani umówiony itd.)
Co zrobić, jeśli już je widział? Nie mam pojęcia.  Kolejność powinna zostać zachowana - najpierw podpisy na dokumentach, na końcu wynik postępowania. Widział naocznie - jeszcze raz niedobrze. Nie jest to jednak wada uniemożliwiająca zawarcie ważnej umowy.
Co robić? Pisemko:
w związku z wpływem do Zamawiającego pisma z dnia ..... uprzejmie informujemy, iż Zamawiający unieważnia czynność wybory oferty w postępowaniu na ..... przesłaną do wykonawców w dniu .... . O dokonaniu ponownego wyboru Z powiadomi odrębnym pismem

Jeśli było wadium, to trzeba przedłużyć / wezwać do ponownego wniesienia, jeśli mija termin związania / zostało oddane nie wybranym, Ablo to wszystko na raz

Następnym pismem omyłka, kolejnym przeprosiny do Wykonawcy, że niestety widział druk protokołu, a nie wersję ostateczną, która leżała podpisana w innym miejscu, ale za to mu teraz przesyłasz prawidłowy druk. PODPISANY. Ponadto, należałoby zachować obie wersje ZP-tów w dokumentach. Aby nie było, że kierownik uzupełniał podpisy. W tym samym piśmie dałabym inforamcję o naszych uwagach dot. "protestu" czyli, że polisa tylko na dzień składania, a nie okres obowiązywania umowy, Że mają rację z ceną i że będziemy poprawiać omyłkę i wynik postępowania. I może też napisać, że godzina nie ma znaczenia, gdyż dostali w terminie który liczy się w dniach. Albo nie pisać tego o godzinach. Zależy jak bardzo czujecie się winni smile

To znaczy ja bym tak zrobiła.

24

Odp: cena

Agula1242 napisał/a:

a czy mam pisać też do drugiego wykonawcy że dokonano poprawienia omyłki rachunkowej?

Innych Wykonawców nie powiadamiasz o poprawieniu omyłek

Agula1242 napisał/a:

co jeśli wykonawca napisze ze nie zgadz się na poprawienie ceny? - tak teoretycznie pytam

Wykonawca nie ma prawa się nie zgodzić. Poprawienie w ofercie z art. 87 ust.2, pkt. 1 i 2 są dla Zamawiającego obowiązkiem. Jeśli masz wątpliwości co do sposobu wyliczeń, możesz zapytać w jaki sposób Wykonawca wyliczał, bo tobie wychodzi inaczej, Wtedy on napisze jak wyliczał i albo się zgodzisz z nim i poprawisz, albo nie i odrzucisz.

Wykonawca może się nie zgodzić tylko na poprawę z pkt. 3 - ale wtedy sytuacja jest jana odrzucenie na podst. 89.1.7

25

Odp: cena

Agula1242 napisał/a:

PS co to INO

literówka smile IMO