szad napisał/a:czy usługi drukowania należy traktować jako jedno zamówienie? czy drukowanie gazet, druk folderów promocyjnych, druk plakatów, druk terminarzy należy trakować jako osobne zamówienia. w CPV każda z ww. usług ma swój kod. Każde zamówienie z osobna nie przekracza 6000 Euro. czy można, w przypadku osobnego potraktowania każdego zadania, zarzucić zamawiającemu dzielenie zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy.?
nie zawsze jest czas
1. Szacowanie wartości zamówienia nie ma nic wspólnego z kodem CPV. W Twoim jednak przypadku jest on chyba zbawienny. Każdą uslugę, szacując, kwalifikujesz co do celu, jakiemu ma slużyć dane drukowanie. Czemu innemu służy druk terminarzy (kalendarzy) czemu innemu plakaty (reklama, informacja), a czemu innemu drukowanie gazet. Więc co do celu jakiemu ma służyć realizacja zamówienia jak i nawet opisu przedmiotu zamówienia, które każde kwalifikujesz w innym kodzie CPV. Jest to więc innym przedmiot zamówienia. Jak jest inny, to inna wartośc zamówienia dla każdego z nich.