Temat: Wynagrodzenie wykonawcy
W wyniku nawałnicy powstała szkoda, obiekt ubezpieczony wiec dostaniemy pieniadze od ubezpieczyciela. Robimy PN na RB (nie wymaga pozwolenia).
Problem 1. Chcemy ustalić Wynagrodzenie ryczłtowe (nie ma problemów z omyłkami, błędami w kosztorysie-odrzuceniem oferty). Jednak dla ubezpieczyciela wskazany będzie kosztorys. Czy trzyma sie kupy że zażadam kosztorysu od wykonawcy przed podpisaniem umowy a jeszcze lepiej kosztorys powykonawczy np. do 5 dni po zakonczeniu RB. W umowie ustalimy karę za zwłokę w dostarczeniu kosztorysu ?
Problem 2 poważniejszy. ubeczyciel oszacował straty i jeest to ok 50% wartości naszego kosztorysu inwestor. Może więc powstac spór, zwłoka pomiedzy ubezpieczycielem a nami o wypłate odszkodowania. a tym samym problem z zapłata wynagrodzenia dla wykonawcy. Czy w Siwz można sie jakos zabezpieczyć od takich sytuacji.
Tresc w SIWZ/umowie ze Wynagrodzenie wypłacimy wykonawcy jak dostaniemy pieniądze od ubezpieczyciela chyba nie bardzo. Jak WY regulujecie podopbne sytuacje?
Dla wyjasnienia. Ubezpieczyciel oszacował szkodę poinformował nas o tym telefonicznie, na naszą interwencję ze za mało przysłał pismo że mamy przysłac po wykonaniu RB fakture i kosztorys jako podstawę do wypłaty odszkodowania.
Pozdrawiam