Temat: W jaki sposób poprawia się oczywiste omyłki rachunkowe?
Witam,
Pytanie na pewno banalne, ale nie miałem nigdy sytuacji więc nie wiem jak to przeprowadzić.
Oczywista omyłka rachunkowa, wykonawca zawiadomiony o tym że będzie poprawione. Natomiast, jak to powinno wyglądać w papierach, jakiś dodatkowy protokół się tworzy? No bo w protokole z otwarcia ofert, jest pierwotna kwota wpisana. Wiadomo że jak będzie ogłoszenie o wyniku to już poda się prawidłową kwotę, ale czy gdzieś jeszcze powinna zmiana być zapisana?
I przy okazji druga sprawa:
RB ryczałt. Jeden z wykonawców w kosztorysie pomocniczym nie uwzględnił kilkunastu pozycji. Wezwaliśmy go o wyjaśnienie. Po drugie, w wykazie osób napisał przy jednym kierowniku że dysponuje nim na zasadzie podwykonawstwa, tymczasem wypełnił i PODPISAŁ inny załącznik w którym ten "podwykonawca" zobowiązuje się do użyczenia swojego kierownika do prac (zgodnie z art 26 ust 2b). Niestety ten załącznik powinien być podpisany przez firmę użyczającą a nie przez głównego Wykonawcę. Wobec tego poprosiliśmy go o wyjaśnienie roli tego podmiotu wraz z koniecznością złożenia oświadczenia wobec tego podmiotu w zakresie art. 24 ust. 1. Minął termin złożenia wyjaśnień/uzupełnienia. I co teraz zrobić?
Uznać że spełnił warunek dysponowania osobami zdolnymi? Nie jest to oczywiste..
Uznać że brak złożenia wyjaśnień odnośnie braku pozycji w kosztorysie, mimo że wynagrodzenie ryczałtowe, stanowi o niezgodności z SIWZ?
A więc wykluczyć, odrzucić, czy zostawić w spokoju?