1

Temat: podział zamówienia

Witajcie. Proszę o opinie. Zrobiłem zamówienie na dwa zadania:
CPV - 77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
I. Zadania z zakresu hodowli lasu w zamówieniu obejmowały:
1.zalesienia (odnowienia, poprawki i uzupełnienia)
2.pielęgnacja upraw leśnych
3.czyszczenie wczesne
4.czyszczenie późne
5.orka powierzchni leśnych pod zalesienia
6.melioracje agrotechniczne
7.poszukiwanie owadów
8.prace ręczne z zakresu hodowli i ochronu lasu
9.odnowienia pasów ppożarowych

CPV - 03400000-4 - Leśnictwo i pozyskiwanie drewna
1.surowiec tartaczny i stemple budowlane
2. wałki opałowe i użytkowe
3. żerdzie

Czy Waszym zdaniem jest to podział zamówienia, czy dwa odrębne?

2

Odp: podział zamówienia

Sądzę że odrębne. A czy wykonawcy będący na rynku w zakresie zakresie swojej działalności mają i to i to. No ale gdyby nawet wykonywali oba te zakresy czynności to przeznaczenie usług i tak jest inne. Więc jednak zamóweinia odrębne i nie ma tu dzielenia.

3

Odp: podział zamówienia

Też tak myslę, ale okazuje się, że UZP myśli inaczej i mam kontrolę pod wzglę podziału zamówienia:) - przeżyję...

4

Odp: podział zamówienia

janek159 napisał/a:

No ale gdyby nawet wykonywali oba te zakresy czynności to przeznaczenie usług i tak jest inne.

Tutaj nie ma dwóch usług - pierwszy zakres to usługa, drugi to dostawa.

5

Odp: podział zamówienia

Miras nie tak do końca ale w każdym razie są dwa wg mnie dwa różne zamówienia i od 2 m-cy prowadzę na razie korespondencję z Wydziałem Kontroli Doraźnej (choć widzę, że im się też nie bardzo chce wpadać do mnie tylko piszą) i za każdym razem muszę odpisywać o jedno zdanie więcej. To jest pic na wodę fotomontaż ale trzeba trzymać się 14 odpowiedzi...

6

Odp: podział zamówienia

Ja również widzę tu dwa odrębne przedmioty.
Z popularnych kryteriów wskazałbym na dwa: 1. możliwość wykonania przez tego samego wykonawcę  2. zbieżność czasowa
Jeśli chodzi o kryterium 1. to z zamówieniem drugim poradziłbym łatwo sam i na pewno ogromna rzesza innych, co najmniej wszyscy wykonawcy robót budowlanych; dla nich prace z drewnem i drzewami to chleb powszedni. Mało którego z nas interesowałyby zamówieniem pierwsze, połowa pojęć jest taka, że wymaga zupełnie innej wiedzy i doświadczenia.

Jeśli chodzi o kryterium 2. to wiem, że drugie roboty najlepiej wykonywać w sezonie zimnym, zaś pierwsze tylko w ciepłym.

Ja proponuję kolejne kryterium: 3. możliwość szacowania wartości zamówienia. Wartość tę najlepiej szacować w odniesieniu do wartości zamówień wykonanych lub cen rynkowych. Nie widzę sposobu wywnioskowania wartości zamówienia pierwszego (np. szukanie owadów) na podstawie wartości zamówienia drugiego (rozliczanie w m3 ?) i odwrotnie.

7

Odp: podział zamówienia

Jak pisałem ja to wiem wszystko, wykonawcy wiedzą, konsultacje z prowadzącymi szkolenia też pozytywnie, mój Radca też tylko ..... UZP się bawi:)

8

Odp: podział zamówienia

No to z biegu jeszcze jedno. art 7. Ci co mają dofinansowanie UE wiedzą. Jeśli postawisz warunek przy doświadczeniu, iż roboty muszą być o podobnym charakterze i dodacie że mają mieć jakąś wartość (np 70% ceny oferty lub np. 15km kanalizacji) to od razu obcinają 5% dotacji i narażacie się na dyscyplinę finansów - oczywiście art.7 pzp. Rzucam hasło co o tym myślicie? Jak postawić warunki aby było dobrze? Czy wykonawca który zrobił 0,5 km sieci lub kibel ma to samo doświadczenie co ten co zrobił 100km sieci i halę terminali lotniska Kennediego w NY:)

9

Odp: podział zamówienia

przeniosę na nowy wątek