1

Temat: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

w postępowaniu wniosek złożyła politechnika X instytut Y.
żądałem: aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

politechnika nic nie złożyła? czy taka uczelnia ma obowiązek być wpisana do jakiegoś rejestru?

pozdrawiam

szad

2

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Hmm, dobre pytanie?

3 (edytowany przez Tymek 2010-09-14 13:57:16)

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Uczelnia publiczna jest tworzona w drodze ustawy i nie ma dla niej "właściwego rejestru". Dowodem umocowania Rektora jako organu może być protokół Uczelnianej Komisji Wyborczej, ale nie ma podstaw do żądania jego złożenia wraz z ofertą (*lub wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).

4

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Ale co w takim wypadku? Sama jestem ciekawa.

5

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Ale co - co? Czego dotyczy pytanie, bo sam jestem ciekaw? wink

6 (edytowany przez DB25 2010-09-16 10:39:50)

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Przecież uczelnia ma REGON i NIP - to gdzieś musi być zarejestrowana

7

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Uczelnię rejestruje odpowiedni minister

8

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Wyjaśnienie rejestracji nie załatwia sprawy, tu trzeba raczej wyjaśnić czy informacje tam zawarte wystarczą do przedmiotowego celu czy nie, a jeśli nie, to co dalej?
Naiprawdopodobniej sprawę załatwiłoby definitywnie proste oświadczenie  (na wzór osób fizycznych).

9

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Zgodnie z art. 6 pkt 6 PUiN nie można ogłosić upadłości uczelni.
Zniesienie uczelni publicznej (tak jak i tworzenie) odbywa się w drodze ustawy.

Z uwagi na ww.: nie ma tu miejsca ani na likwidację ani na upadłość, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp.

Więc co tu oświadczać? smile

10

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Co oświadczać?
A na przykład że ?nie ma tu miejsca ani na likwidację ani na upadłość? lub coś analogicznego. To załatwiłoby sprawę na wstępie, nie trzeba byłoby kombinować co z tym zrobić, zbędna byłaby korespondencja.

Trzeba wziąć pod uwagę okoliczność, że zamawiający musi rozliczyć każdy punkt swoich wymagań, bo w przeciwnym razie jego rozliczą, a opisane okoliczności postępowania zmuszają do wykluczenia wykonawcy. Zgadza się ?

11 (edytowany przez Tymek 2010-09-17 12:05:08)

Odp: politechnika a aktualny odpis z właściwego rejestru

Sęk w tym, że się nie zgadza.

Takie "oświadczenie" nie zostało przewidziane w rozporządzeniu ws dokumentów.  Politechnika składa wyłącznie "ogólne" oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. Nie jest osobą fizyczną - oświadczenia z 24.1.2 nie składa. Nie ma właściwego rejestru - odpisu nie składa. Albo inaczej: tego wykonawcy żądanie odpisu "nie dotyczy".

Na Pzp świat się nie kończy - ustawy opublikowane w DzU obowiązują wszystkich, z zamawiającymi włącznie. Rozumiem, że kadry prawnicze nie zawsze są odpowiednio przygotowane - ale nie można problemu przerzucać na wykonawcę na zasadzie "niech coś wymyśli i coś złoży".

PS. Właśnie to "ogólne" oświadczenie powinno załatwiać kwestię tego, co nie wynika z dokumentów, których mógł żądać i zażądał zamawiający. Nie można dać się zwariować - PUZP wymyślił dwa oświadczenia w przypadku osób fizycznych, ale nie jest to przykład godny naśladowania.