1

Temat: Wykaz wykonanych usług

W postępowaniu przetargowym wymagany był Wykaz  (dwóch) usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania (wszczęcie postępowania - 08.09.2010r.).  Jak postąpić w przypadku, kiedy do oferty załączono następujące Wykazy usług:
1 oferta: a). od I.2009 - w trakcie trwania umowy
                b). VI.2008 - w trakcie trwania umowy
                c). VIII.2006 - w trakcie trwania umowy

2 oferta: a). 03.06.2009 - 02.06.2011
                 b). 01.02.2009 - 31.01.2010

Celowo nie odnoszę się do wartości umów, bo interesuje mnie Wasza opinia w zakresie dat przedstawionych w Wykazie usług. Moim zdaniem dokumenty (poza usługą b w ofercie 2) nie zostały wykonane przed "wszczęciem postępowania" . Uważam, że należy wezwać wykonawców do uzupełnienia dokumentów. Czy Waszym zdaniem mój tok myślenia jest poprawny? Dodam, że do Wykazu załączono referencje, które potwierdzają, że usługi "są wykonywane należycie".

2

Odp: Wykaz wykonanych usług

Według mnie jest ok. Według rozporządzenia -" wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług.."
Nie wiem co na to inni.

3

Odp: Wykaz wykonanych usług

Zależy co jest przedmiotem zamówienia, jeżeli są usługi okresowe lub ciągłe mogą być w trakcie realizacji.

4

Odp: Wykaz wykonanych usług

Przede wszystkim nie "przed wszczęciem postępowania", a "przed upływem terminu składania ofert". Vide Rozporządzenie ws. rodzajów dokumentów...

5

Odp: Wykaz wykonanych usług

JoannaSP napisał/a:

Uważam, że należy wezwać wykonawców do uzupełnienia dokumentów.

A ja uważam że nie.
Jednocześnie ja bym uznał podane doświadczenie, wszak jakieś mają. Czyż lepszy (tzn. bardziej doświadczony) byłby wykonawca, którego zatrudnianoby tylko na parę tygodni???