1

Temat: PIlne!

W dniu 04.11.2010 r. otwarto przetarg. Wymagaliśmy aby Wykonawcy posiadali zezwolenie na prowadzenie działności w zakresie zbierania , transportowania odpadów. Wykonawca załączył zezwolenie z którego wynika iż uzyskała taką zgodę w dniu 25.10.2010, a w doświadczeniu zawodowym wykazał usługi które wykonał w roku 2009 potwierdzone referencją. Co z tym zrobić?

2

Odp: PIlne!

Proponuję zwrócić się o wyjaśnienia.

3

Odp: PIlne!

ale co ten wykonawca mi wyjasni? przecież to od razu widac ze wykonywał  usługi bez zezwolenia

4

Odp: PIlne!

Przecież wykonawca mógł mieć poprzednio zezwolenie na czas określony.

5

Odp: PIlne!

Chcieliście zezwolenie - ma zezwolenie
Chcieliście referencje - ma referencje

Po co szukać dziury w całym?

6

Odp: PIlne!

W pismie nie ma okreslonego terminu do kiedy jest wazne zezwolenie

7

Odp: PIlne!

czy mogę wykluczyc wykonawce na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp?

8 (edytowany przez klimczakmi 2010-11-05 10:06:01)

Odp: PIlne!

Po raz kolejny po co szukasz dziury w całym.
wykonywał to w 2009 i wtedy miał zezwolenie do 24.10.2010.
Dnia 25.10.2010 dostał nowe zezwolenie. Więc wszystko ok.
A nawet jeśli wykonywał w 2009 a nie miał takiego zezwolenia to po co chcesz podciągnąć odrzucenie oferty?

Jedyne co możesz zrobić to zwrócić się z wyjaśnieniami do kiedy posiada zezwolenie bo z tego co na szybko znalazłem to wydaje się je na czas określony nie dłuższy niż 10 lat(inf z 2, albo 3 strony z googli). Ale jak to w prawie polskim mogło się to zmienić.

9

Odp: PIlne!

No to jak, najpierw piszesz że uzyskał 25.10.10, a teraz że nie pisze od kiedy ma!, trochę masło maślane, i całym szukacie dziury w całym, a nawet jeżeli jest wadliwe to należy wezwać do uzupełnienia, a nie wykluczać.

10

Odp: PIlne!

Marcel
Gosiak pisze że nie ma do kiedy jest ważne.

Co nie zmienia faktu że zaczyna mi to zalatywać tym że miał wygrać ktoś inny.

11

Odp: PIlne!

W Wyroku z dnia 17 czerwca 2010 r. , sygn. akt KIO 1040/10 , Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła:
"Zgodnie z art.9 ust. 1 ustawy nowelizującej wytwórca odpadów prowadzący przed dniem wejścia w życie ustawy działalność polegającą na świadczeniu usług w zakresie budowy, rozbiórki,   remontu   obiektów,   czyszczenia   zbiorników   lub   urządzeń   oraz   sprzątania, konserwacji i napraw, może prowadzić tę działalność w dotychczasowym zakresie do dnia 31   grudnia 2010  r.   i jest obowiązany do  uzyskania decyzji  zatwierdzającej  program gospodarki odpadami do dnia 31 grudnia 2010 r. Natomiast art. 9 ust. 2 stanowi, że wydane przed dniem wejścia w życie ustawy wytwórcy odpadów, o którym mowa w ust. 1, decyzje zatwierdzające program gospodarki odpadami niebezpiecznymi zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2010 r. albo do dnia uzyskania decyzji, o której mowa w ust. 1.
W konsekwencji w okresie od dnia wejście w życie znowelizowanych przepisów ustawy o odpadach do 31 grudnia 2010 r.   możliwe jest prowadzenie działalności w zakresie objętym przedmiotem   zamówienia   na   podstawie   decyzji   zatwierdzającej   program   gospodarki odpadami,   o  której  mowa w art.   9  ust.   1   lub  na  podstawie  dotychczasowej  decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi uzyskanej zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy o odpadach.
Przywołany art. 31 ust. 1 ustawy o odpadach stanowi, że wytwórca odpadów, który odzyskuje, unieszkodliwia,  zbiera  lub transportuje odpady, jest zwolniony z obowiązku  uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej  działalności, jeżeli  posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów lub decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi.
Do decyzji, o której mowa w art. 9 ust. 1 ustawy nowelizującej odnosi się z kolei art. 17 ust. 1a znowelizowanej ustawy o odpadach, który głosi, że wytwórca odpadów, który prowadzi działalność  polegającą na  świadczeniu  usług  w zakresie  budowy,   rozbiórki,   remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw, a także przetwarzania odpadów zawierających azbest w urządzeniach przewoźnych, jest obowiązany do uzyskania decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami.
Należy przyznać racje zamawiającemu, że złożona wraz z ofertą przez Hydrogeotechnika Sp.   z   o.    o.    decyzja   Marszałka   Województwa   Świętokrzyskiego   stanowi   decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami,  o której  mowa w art.  9 ust.  1   ustawy nowelizującej oraz art. 17 ust. 1 a znowelizowanej ustawy o odpadach. Bezsporne jest, że jej zakres przedmiotowy decyzji obejmuje wszystkie rodzaje odpadów niebezpiecznych opisanych przez zamawiającego, jako znajdujące się w mogilnikach.
Zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o odpadach prowadzenie zbierania odpadów oraz transportu odpadów wymaga uzyskania zezwolenia, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1, art. 32 ust. 1 oraz art. 33 ust. 1a i 4.9. Natomiast stosownie art. 28 ust. 9 ustawy o odpadach uzyskanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy wytwórcy odpadów, który zbiera wytworzone przez siebie odpady w miejscu ich wytworzenia lub transportuje wytworzone przez siebie odpady.
W przywołanym przepisie zawarta jest alternatywa rozłączna, zatem zwolnienie z obowiązku uzyskania zezwolenia następuje w razie ziszczenia się choćby jednej z wskazanych w nim przesłanek.
Definicja wytwórcy odpadów zawarta jest w art. 3 ust. 3 pkt 22) ustawy o odpadach. Pod pojęciem tym rozumie się każdego, którego działalność lub bytowanie powoduje powstawanie odpadów, oraz każdego, kto przeprowadza wstępne przetwarzanie, mieszanie lub inne działania powodujące zmianę charakteru lub składu tych odpadów; wytwórcą odpadów powstających w wyniku świadczenia usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw jest podmiot, który świadczy usługę, chyba że umowa o świadczenie usługi stanowi inaczej; Analiza przepisów prowadzi do ustalenia, że decyzja Marszałka Województwa Świętokrzyskiego umożliwia wykazanie zaistnienia przesłanki zwalniającej od uzyskania zezwolenia, gdyż Hydrogeotechnika Sp. z o. o. jest wykonawcą, który zbiera wytworzone przez siebie odpady w miejscu ich wytworzenia. Decyzja Marszałka Województwa Świętokrzyskiego stanowi zatem dokument wymagany przez zamawiającego w siwz. Przy prezentowanej ocenie Izba pominęła podniesiony na rozprawie zarzut dotyczący braku prawomocności decyzji wydanej 13 kwietnia 2010 r. w dniu składania ofert - 20 kwietnia 2010 r.".

12

Odp: PIlne!

wysle pismo o wyjasnienie i jak nie odpowie to wykluczam  na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp?

13

Odp: PIlne!

Odważna jesteś

14

Odp: PIlne!

a nie moge tego zrobic??

15

Odp: PIlne!

Gosia na twoim miejscu zostawił bym to w spokoju.

16

Odp: PIlne!

Marcel napisał/a:

Gosia na twoim miejscu zostawił bym to w spokoju.

I ja też bym się nie czepiał.
Ma to co chcieliście na chwilę obecną.
A ustalanie czy w 2009 działał legalnie to chyba nie leży w kompetencji Zamawiającego, od takich rzeczy są inne organy.