Odp: KRK - znowu
I patrząc i czytając na pewno wyda odpowiednią zgodnie z art.20
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
I patrząc i czytając na pewno wyda odpowiednią zgodnie z art.20
... art. 20.1.2 w zw. 19.2.2
Informacja o osobie, sporządzona na podstawie danych osobowych zgromadzonych w Rejestrze, zawiera:
1) dane identyfikujące osobę - nazwisko, w tym także przybrane, imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, imiona rodziców, obywatelstwo, nazwisko rodowe matki, miejsce zamieszkania, zawód wyuczony, a także numer PESEL,
2) dane osobowe w zakresie objętym zapytaniem lub wnioskiem albo stwierdzenie, że osoba nie figuruje w Rejestrze,
3) datę wydania,
4) nazwisko i imię osoby upoważnionej do jej wydania,
5) pieczęć urzędową.
2. Zapytanie o udzielenie informacji o osobie powinno zawierać:
1) nazwisko, w tym także przybrane, imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, imiona rodziców, nazwisko rodowe matki, miejsce zamieszkania, obywatelstwo oraz numer PESEL osoby, której zapytanie dotyczy,
2) określenie rodzaju i zakresu danych o osobie, które mają być przedmiotem informacji,
Rodzaj danych to kartoteki ,
Zakres to słowo, które może oznaczać pole, sferę, dziedzinę pracy, działania (działalności), aktywności jakiegoś narzędzia, przyrządu lub osoby albo określony zbiór obowiązków i odpowiedzialności danej osoby. -
Wykonawca składa wniosek o wystawienie inf. po terminie skladania ofert i z taką datą otrzymuje inf. ,że np. nie figuruje
Wykonawca składa wniosek o wystawienie inf. po terminie skladania ofert i z taką datą otrzymuje inf. ,że np. nie figuruje
Otrzymuje info ze stwierdzeniem, że osoba nie figuruje w Rejestrze albo dane osobowe w zakresie objętym zapytaniem lub wnioskiem. Wszystko zależy od tego, o co zapyta wykonawca.
"Ustawa Pzp dopuszcza uzupełnianie po terminie składania ofert (wniosków) zarówno oświadczeń i dokumentów, które wykonawcy posiadali w tej dacie ? ale ich nie złożyli, jak również oświadczeń lub dokumentów, których wykonawcy nie posiadali, pod warunkiem iż potwierdzają one stan faktyczny i prawny obowiązujący najpóźniej na dzień składania ofert (wniosków). Sytuacja wskazana w drugim przypadku wymaga każdorazowo indywidualnego rozpatrzenia (wyrok KIO z 11 marca 2009 r., sygn. akt: KIO/UZP 229/09).
Takimi dokumentami, które mogą być wystawione po terminie składania ofert (wniosków), ale ich treść może potwierdzać, że wykonawca spełniał określony warunek na konkrety dzień X, są np. listy referencyjne, informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Podmioty wystawiające powyższe dokumenty bardzo często, na wniosek wykonawców, wprowadzają zapis, że do dnia wystawienia dokumentu, jak również na konkretny dzień X przed datą wystawienia (datą składnia ofert lub wniosków), wykonawca spełniał określone warunki.
Inaczej jest z dokumentami wystawianymi przez podmioty administracji publicznej, które stwierdzają stan faktyczny na dzień jego wystawienia. Jeżeli zaświadczenie z KRK, ZUS, KRUS czy US zostało wystawione po dniu otwarcia ofert (wniosków), na ich podstawie nie możesz jednoznacznie stwierdzić spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert (wniosków). W przypadku informacji z KRK, zgodnie z art. 106 Kodeksu karnego, z chwilą zatarcia skazania następuje jego uznanie za niebyłe. Hipotetycznie zatem może zaistnieć sytuacja, w której wykonawca celowo nie składa informacji z KRK, licząc na uzupełnienie dokumentu po upływie terminu składnia ofert (wniosków), przewidując, że w tym okresie nastąpi zatarcie skazania.
Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku zaświadczeń z ZUS, KRUS czy US. Wykonawca w dniu składnia ofert zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, po czym po terminie składania ofert (wniosków) dokonuje spłaty zaległości i uzyskuje zaświadczenia o niezaleganiu z płatnościami. "
"Ustawa Pzp dopuszcza uzupełnianie po terminie składania ofert (wniosków) zarówno oświadczeń i dokumentów, które wykonawcy posiadali w tej dacie ? ale ich nie złożyli, jak również oświadczeń lub dokumentów, których wykonawcy nie posiadali, pod warunkiem iż potwierdzają one stan faktyczny i prawny obowiązujący najpóźniej na dzień składania ofert (wniosków). Sytuacja wskazana w drugim przypadku wymaga każdorazowo indywidualnego rozpatrzenia (wyrok KIO z 11 marca 2009 r., sygn. akt: KIO/UZP 229/09).
Takimi dokumentami, które mogą być wystawione po terminie składania ofert (wniosków), ale ich treść może potwierdzać, że wykonawca spełniał określony warunek na konkrety dzień X, są np. listy referencyjne, informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Podmioty wystawiające powyższe dokumenty bardzo często, na wniosek wykonawców, wprowadzają zapis, że do dnia wystawienia dokumentu, jak również na konkretny dzień X przed datą wystawienia (datą składnia ofert lub wniosków), wykonawca spełniał określone warunki.
Inaczej jest z dokumentami wystawianymi przez podmioty administracji publicznej, które stwierdzają stan faktyczny na dzień jego wystawienia. Jeżeli zaświadczenie z KRK, ZUS, KRUS czy US zostało wystawione po dniu otwarcia ofert (wniosków), na ich podstawie nie możesz jednoznacznie stwierdzić spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert (wniosków). W przypadku informacji z KRK, zgodnie z art. 106 Kodeksu karnego, z chwilą zatarcia skazania następuje jego uznanie za niebyłe. Hipotetycznie zatem może zaistnieć sytuacja, w której wykonawca celowo nie składa informacji z KRK, licząc na uzupełnienie dokumentu po upływie terminu składnia ofert (wniosków), przewidując, że w tym okresie nastąpi zatarcie skazania.
Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku zaświadczeń z ZUS, KRUS czy US. Wykonawca w dniu składnia ofert zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, po czym po terminie składania ofert (wniosków) dokonuje spłaty zaległości i uzyskuje zaświadczenia o niezaleganiu z płatnościami. "
No - i ww. doskonale wkomponowuje się w wyrok nr KIO 72/11.
Darek! przytoczony przez Ciebie wyrok podważa to, co napisał Marcel, a nie jak to ładnie ująłeś "doskonale wkomponowuje" się. Wyrok ten potwierdza to, o czym pisałem wcześniej.
Tak, MIRAS ma rację.
Dzięki Marcel
Darek! przytoczony przez Ciebie wyrok podważa to, co napisał Marcel, a nie jak to ładnie ująłeś "doskonale wkomponowuje" się. Wyrok ten potwierdza to, o czym pisałem wcześniej.
Ależ doskonale się wkomponowuje - bo - uzyskuje coś czego nie miał - z datą po otwarciu, potwierdzające, że już tego nie ma - zatarło się - i tyle
Tu też mam ciekawy wyrok KIO1951/10.
Przepis art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych stanowi, i? zamawiający
wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez
zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać
spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez
oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez
zamawiającego, nie później ni? w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.
Z hipotezy wyżej przytoczonej normy wynika, iż procedurę wzywania do uzupełniania
dokumentów Zamawiający wszczyna, gdy stwierdzi, że brak jest we wniosku odpowiednich dokumentów lub dokumenty złożone, zawierają błędy.
Tym samym wezwanie, wystosowane przez Zamawiającego daje jasny sygnał wzywanemu
wykonawcy, że dokumenty przedłożone nie będą brały udziału w ocenie wykonawcy (ocena
podmiotowa), lub ocena taka jest niemo?liwa z powodu braku załączenia takich dokumentów.
Skoro więc Odwołujący zajmuje stanowisko, i? przedło?one na etapie składania wniosków
dokumenty są prawidłowe i nie zawierają ?adnych błędów, to w ocenie Izby ma ustawowe
uprawnienie do kwestionowania czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
Pozostawienie takiej sytuacji bez reakcji ze strony Odwołującego, uniemo?liwia mu następnie ? po ogłoszeniu wyników oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w negocjacjach - kwestionowanie pierwotnej oceny dokumentów załączonych do wniosku. W ocenie Izby przyjęcie przez Odwołującego wyników wstępnej oceny dokumentów, pierwotnie załączonych do wniosku, wyra?onej przez Zamawiającego poprzez wezwanie do ich uzupełnienia, świadczy o przyjęciu wyników tej oceny i przyznaniu, że faktycznie dokumenty te nie potwierdzają spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Tym samym na etapie późniejszym, po ogłoszeniu wyników oceny wniosków, podnoszenie
zarzutów do skuteczności wezwania jest czynnością spóźnioną.
Jako, ?e przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych nie przewidują możliwości
częściowego odrzucenia odwołania, Izba wyraziła stanowisko, odnośnie zarzutu naruszenia przepisu art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, jak wyżej.
Odnośnie zaś drugiego z zarzutów, skład orzekający Izby stwierdził, że Zamawiający
wykluczając Odwołującego z przedmiotowego postępowania, na podstawie przepisu art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, dokonał tej czynności prawidłowo.
Przepis art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp stanowi, że z postępowania o udzielenie zamówienia
wyklucza się również wykonawców, którzy nie wykazali spełniania warunków udziału
w postępowaniu.
W powyższym zakresie Izba stwierdziła, ?e skoro Odwołujący usankcjonował pierwotną
ocenę dokumentów podmiotowych załączonych do wniosku, w tym brak dokumentu
potwierdzającego spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w przepisie art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy - Prawo zamówień publicznych, czemu dał wyraz nie składając odwołania na czynność wezwania do uzupełnienia dokumentów w trybie przepisu art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, to winien na powyższe wezwanie odpowiedzieć w sposób w nim określony.
Odwołujący odpowiedział zgodnie z ?ądaniem Zamawiającego, jednak?e zło?one dokumenty, w zakresie informacji określonej w przepisie art. 24 ust. 1 pkt 4-8, jak i 9 ustawy Pzp, nie
wypełniały dyspozycji przepisu art. 26 ust. 3 ustawy Pzp w zakresie terminu, na jaki powinny potwierdzać sytuację wykonawcy, tj. na dzień składania wniosków.
Powyższy błąd skutkuje konsekwencją wykluczenia Odwołującego z przedmiotowego
postępowania.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc