Temat: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej
Czy ktoś potrafi mi powiedzieć, czy w trakcie trwania postępowania możliwa jest Zmiana w składzie komisji przetatgowej, jak to zrobić i czy nie niesie to za sobą jakichś niebezpieczeństw?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy ktoś potrafi mi powiedzieć, czy w trakcie trwania postępowania możliwa jest Zmiana w składzie komisji przetatgowej, jak to zrobić i czy nie niesie to za sobą jakichś niebezpieczeństw?
Myślę że możliwa np. kierownik może odwołać członka komisji przetargowej i z tego co mi wiadomo może tego dokonać w każdym momencie i nie musi nawet tego uzasadniać specjalnie.
Uważam, że ze względu na zaistnienie pewnych okoliczności kierownik zamawiającego jest wręcz zobligowany do zmiany składu komisji przetargowej. I to własnie w trakcie trwania postępowania przetargowego - bo nieprzewidziane okoliczności zachodzą przeważnie w tym czasie.
Np. jezeli kierownik zamawiającego powołał tylko 3 członków komisji (art. 21 ust. 2 pzp) a jeden z nich po powzięciu informacji o uczestnictwie w postępowaniu wykonawcy X składa wniosek o wyłączenie z prac komisji w oparciu o art. 17 ust.1 pkt np. 4 pzp to w tym momencie należy uzupełnić skład komisji do ww. 3 osób.
Albo członek komisji zachorował i przebywa na dłuższym zwolnieniu lekarskim, wyjechał na szkolenie, w delegacjię itp. i też nie ma pełnego składu do wykonywania prac przez komisję.
Albo kierownik zamawiającego posiada informacje o tym, że jeden z członków nie zachowuje bezstronnosci i obiektywizmu to na mocy art. 7 ust. 2 pzp winien z własnej inicjatywy wyłączyć taką osob ę z przygotowania i prowadzenia postępowania.
Uważam, że to wszystko zależy od danej sytuacji a najwazniejsze jest w tym wszystkim to żeby przestrzegać przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych. Bo czasem właśnie nie odwołanie członka komisji może skutkować poważnymi konsekwencjami...
Ale przyznacie, że przepisy prawa pozostawiają wątpliwość co do takich zmian. Chyba że nie macie wątpliwości.
Jeśli chodzi o zapisy dot komisji to na szczęście są dość ogólnikowe i pozwalają zamwiającemu na zachowanie się odpowoednio do sytuacji - tak jak pisze Wehner.1- i będzie to zgodne z przepisami. Gdyby ustawodawca zaczął szczegółowo opisywać sytuacje, które mogą wystąpić i kiedy można a kiedy należy zmianiać skład komisji to wtedy mógłby być problem. Tu akurat niech zostanie tak jak jest.
czy może mi ktoś odpowiedzieć na następujące pytanie:
Rozporządzenie RM z dnia 4 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy (Dz.U.Nr 82, poz. 743) - już od dawna nie obowiązuje. Jaki akt tej rangi obowiązuje obecnie? Czy może należy opierać się na ustawie Prawo Zamówień publicznych art. 19,20,21 - ale szczegółowych wytycznych tu nie ma?
Czy może należy opierać się na ustawie Prawo Zamówień publicznych art. 19,20,21 - ale szczegółowych wytycznych tu nie ma?
Dokładnie tak a wytyczne wynikają z ustawy (generalne), z regulaminu organizacyjnego zamawiającego, wewnętrznych procedur itp
pzp dość ogólnikowo mówi o komisji, na pewno masz regulamin komisji i tam powinien być zapis o zmianie składu
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc