Odp: gwarancja
Gwarancji, czyli co? Art. 577 wymaga by w takim przypadku zamawiający OTRZYMAŁ OD WYKONAWCY dokument gwarancyjny. Po pierwsze ustalmy najpierw co to jest ów ?dokument gwarancyjny? w zamówieniach publicznych. Bez tego jak rozumiem nie ma gwarancji.
Po drugie Marcel nie do końca ma rację. Zgodnie z art. 558 Kc. uprawnienia z tytułu rękojmi mogą wygasnąć po upływie dowolnego czasu (pod warunkiem wprowadzenia do umowy w sposób wiadomo jaki) niekoniecznie 12 miesięcy. W tym zakresie rękojmia nie różni się od gwarancji.
Marcel jak dotąd nie ma żadnego argumentu przeciw poglądowi przedstawionemu w 1. poście.
Ja z kolei mam jeszcze jedno (wydaje się doskonałe) rozwiązanie: żądać w ramach oferty obok ceny podania terminu rękojmi lub gwarancji. Gdy wykonawca zechce dać nam gwarancję, to będzie gwarancja (warunki tu mogą być wykonawcy, bo zawsze mamy dodatkowo rękojmię ! ), w przeciwnym przypadku zostaje ustawowa rękojmia.
Proszę zauważyć, że w taki optymalny sposób wiążemy jakość z ceną.
Czy kto ma coś przeciw?
Ps. Na pewno ma - już chyba widzę paru takich :)