1

Temat: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

W ub. roku zrobiliśmy PN, w którym błędnie podaliśmy nazwę tonera , tzn. zamiast podać symbol 123 A podaliśmy 123 X i Wykonawca teraz dostarcza nam toner o symbolu X, który nie pasuje do modelu tej drukarki. W sumie to dał nam o co pytaliśmy ale z drugiej strony to on jest W i w trakcie przygotowywania oferty powinien zwrócić nam uwagę, że ten toner o pojemności X nie pasuje do danej drukarki.
Co powinniśmy teraz zrobić, gdyż potrzebne mi są tonery "A" i nie możemy pracować!?

2

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

To zależy:
-  od konstrukcji umowy z wyk. - czy można zrezygnować z dostawy X - bo skoro ich nie potrzebujecie, to po co kupujecie?
- jaka jest różnica cen między X i A?

A tak w skrócie jeżeli wartość tych tonerów A jest mniejsza niż 14 tys euro - pewnie jest to zrobiłbym zam. wg regulaminu wew. o ile jest

3

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Nero napisał/a:

ale z drugiej strony to on jest W i w trakcie przygotowywania oferty powinien zwrócić nam uwagę, że ten toner o pojemności X nie pasuje do danej drukarki.

Jasne Wykonawca jeszcze ma wiedzieć jaki dokładnie masz sprzęt i wiedzieć do których drukarek chcesz tonery. No bez przesady. Powinno się wiedzieć co chce się kupować. Dodatkowo zamiast podawać nazwę tonera wystarczyło napisać toner do drukarki model xxxxx tego samego producenta co drukarka (żeby wywalić zamienniki) o największej dostępnej wydajności.  I masz czysty zapis bez podawania nazw handlowych.

4

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

klimczakmi napisał/a:

Jasne Wykonawca jeszcze ma wiedzieć jaki dokładnie masz sprzęt i wiedzieć do których drukarek chcesz tonery. No bez przesady. Powinno się wiedzieć co chce się kupować. Dodatkowo zamiast podawać nazwę tonera wystarczyło napisać toner do drukarki model xxxxx tego samego producenta co drukarka (żeby wywalić zamienniki) o największej dostępnej wydajności.  I masz czysty zapis bez podawania nazw handlowych.

A to jest oczywista oczywistość i rozumie się samo przez się smile

5

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

klimczakmi napisał/a:

Dodatkowo zamiast podawać nazwę tonera wystarczyło napisać toner do drukarki model xxxxx tego samego producenta co drukarka (żeby wywalić zamienniki) o największej dostępnej wydajności.  I masz czysty zapis bez podawania nazw handlowych.

Jednak bezpośrednio wskazujesz na producenta. Można pisać, że tonera ma być tego samego producenta co drukarka?

6

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

#1 A OD KIEDY TO WYKONAWCA MA NAPRAWIAĆ BŁĘDY ZAMAWIAJACEGO

7

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Sprawdzić jak jest różnica cenowa i czy w ogóle jest, być może dogadacie się z dostawcę i tyle.

8

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Żeby otrzymać zamówienie? wink

9

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Jeśli w gwarancji jest zapis o konieczności używania oryginalnych tonerów to nikt się nie będzie tego czepiał.

10

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Czepiać się będzie KIO w razie czego wink

11

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Niedzwiadek napisał/a:

To zależy:
-  od konstrukcji umowy z wyk. - czy można zrezygnować z dostawy X - bo skoro ich nie potrzebujecie, to po co kupujecie?
- jaka jest różnica cen między X i A?

A tak w skrócie jeżeli wartość tych tonerów A jest mniejsza niż 14 tys euro - pewnie jest to zrobiłbym zam. wg regulaminu wew. o ile jest

1.Toner X pasuje do innej naszej drukarki więc nie wyrzucamy go z zamówienia.

2.Różnica cen jest niewielka ale jest.

3. wartość tych tonerów jest mniejsza niż 14.000 ale w skali całego roku na tonery wydajemy 18.000euro więc nie wiem czy możemy podzielić zmaówienie , że część tonerwo kupimy zgodnie z przeprowadzonym w 2010r. PN a część w 2011 kupiomy zgodnie z regulaminem pon. 14.000. Poza tym sprzęt do którego mielibyśmy dokupić tonery był wymieniony w PN więc uważam że zamawianie ponownie tonerów do danego modelu drukarki poza PN jest niedopuszczalne.

12

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

No to posłuchaj Marcela w #7 dobre rozwiązanie tzw poza formalne ale dobre

13

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Rada Marcela jest nie możliwa do wykonania, gdyż z racji zaproponowania zamienników przez W cnon stop obciążamy go notami księgowymi za naprawy sprzętu spowodowane rozsypywaniem się tonera. Wiem, że taka droga jest najwygodniejsza ale nie realna w naszym przypadku.
Musze znaleźć inny sposób

14

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Tia no to mamy zonka
Możesz rozwiązanie drastyczne zastosować, ale polecą na moją głowę za to różne kalumnie, a niech tam wink
- rozwiązanie umowy ze względu na konieczność owych naprawa - czyli wyk. dostarcza towar niezgodny z siwz bo się drukarki psują - naciągane ale ujdzie
- nowe postępowanie, w tym skorzystanie z dyspozycji 1a w stosunku do tegoż wykonawcy oraz z tonerem A
Ale to jest najbardziej drastyczne z drastycznych - można też inaczej

15

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

szach i mat

16

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Myszy jak zwykle wesołe...
Ale do rzeczy.

Nero napisał/a:

Co powinniśmy teraz zrobić, gdyż potrzebne mi są tonery... !?

Jak to co? Zamówić! A jeśli nie wiecie jak to się robi, to może o tym w kolejnym odcinku.

17

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

po pierwsze nie ma obowiązku przyjmować chłamu i ukarać to nalezy pracownika zam. ,że coś takiego przyjmuje a nie karać wyk. za naprawy 
po drugie postępowanie w 2010 możesz spokojnie zamówić - najlepiej u tego samego (hahaha)

18

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

Z pierwszym bym polemizował, ale szkoda mi czasu.
Z drugim też, następująco: niezależnie od daty.

19

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

mnie też

20 (edytowany przez Fenris 2011-05-11 07:38:38)

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

myszy1953 napisał/a:

ukarać to nalezy pracownika zam. ,że coś takiego przyjmuje a nie karać wyk. za naprawy (hahaha)

no nie do końca: przecież na etapie dostawy Wykonawca zazwyczaj bije się w pierś że to wszystko jest suuuper! A pracownik zamawiającego przyjmujący towar nie ma podstawy do odmowy przyjecia: na podstawie "wcześniejszych złych doświadczeń"? ha! Klasyka, Wykonawca na to "teraz juz na bank wszystko bedzie się piknie drukowało!". Ja na to mam prostą metodę: w PN na tusze i tonery wszystkich nieoryginalnych zapraszam z próbkami (w ramach wyjaśnienia). Stoi drukareczka, leży orygimalny toner. Drukuję 20 stron testowych, zamieniamy toner na oferowany przez Wykonawcę. Parę stron na przeczyszczenie i jedziemy 20 stron testowych. I potem w zgodzie wpólnie siadamy i patrzymy czy jakosć jest zadowalająca, czy nic się nie posypało wewnątrz drukarki itp. Często się zdaża, że już przy otwarciu kartonu toner się wysypuje z opakowania: wszystko skrupulatnie zapisujemy, Wykonawca najada sie ciut wstydu ale za to w następnym roku wie że nie ma ściemy i g... nam nie wciśnie. A zdarzało się to już często, np że drukarka wogóle się nie odpalała po załadowaniu oferowanego tonera. Wykonawca na to grzecznie przeprosił, zabrał tonery i tyle go widziliśmy...

21

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

a więc można sprawdzić i rzetelnie przyjąć towar ,za który się płaci grube tysiące a nie czyścić komuś półki w magazynach

22

Odp: PN i konieczność zakupu dodatkowych tonerów

I o to chodzi