26

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

my przyjeliśmy stawkę VAT jedną 23% powierzchni wewnętrznych jak Zamawiający miał w formularzu ofertowym, z tym że Zamawiający miał powierzchnie wewnętrzne i zewnętrzne w SIWZ

27

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Zobacz też wyroki KIO:
1779/10
2746/10 (akademicki wręcz wyklad na temat VAT w zamówieniach)
92/11
95/11
106/11
658/11

28

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

mirek.sz1 napisał/a:

myszy1953 146 mówi o unieważnieniu umowy, my jako Wykonawca z pośród 8 Wykonawców przy otwarciu ofert zlożyliśmy najkorzystniejszą ofertę nie doszło jeszcze do podpisania umowy jak Zamawiający unieważnił przetarg na w/w podstawie

unieważnienie postępowania z art.93.1.7 dopuszczalne jest tylko w  związku z art.146.1

29

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

wobec powyższego zamawiający nie miał prawa unieważnić postępowania na podstawie podanego art.

30

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Od pewnego czasu stanowisko na temat stawki VAT jest jednolite i mówiąc w wielkim skrócie nie ma to dla zamawiającego żadnego znaczenia liczy się cena brutto, ale te kryteria raczej uzasadniają to co zrobił zamawiający, tylko może nieszczęśliwie powołał się na kwestie VAT
- powtarzam pytanie czy to pow. progów czy nie bo to zasadnicza kwestia do dalszego postępowania

31

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

jest to postępowanie nie przekraczające 193 000 euro

32

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

czyli mamy już posprzątane, ponieważ unieważnienie nie jest czynnością na którą przysługuje odwołanie w tym wypadku, problem może mieć zamawiający w przypadku kontroli, ale dla wykonawcy temat zamknięty, ew. można spróbować ze 181 zwrócić uwagę zamawiającemu że źle czyni, ale zamawiający może to uwzględnić, ale nie musi

33 (edytowany przez mirek.sz1 2011-05-12 11:41:53)

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

postępowanie nie przekraczające 193 000 euro - przetarg nieograniczony art 39
unieważnienie postępowania z art.93.1.7 dopuszczalne jest tylko w  związku z art.146.1

miało to prawo bytu?

34

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

No jest ale niestety wykonawca nie ma narzędzi czytaj możliwości odwołania się od tego co zrobił zamawiający i dla Ciebie jako wykonawcy droga jest już zamknięta koniec kropka i już - przykre ale takie jest pzp
Zonka może mieć zamawiający przy najbliższej kontroli, a jak wykonawca złośliwy, to może zamawiającemu tą kontrolę co najwyżej przyspieszyć

35

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

"czyli mamy już posprzątane, ponieważ unieważnienie nie jest czynnością na którą przysługuje odwołanie w tym wypadku" - tzn. że nie przekracza kwot?

36

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

bo właśnie nie przekracza kwoty tzw. progu unijnego

37 (edytowany przez mirek.sz1 2011-05-12 12:42:11)

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r.

2) udzielanych przez zamawiających innych niż określeni
w pkt 1, z wyjątkiem zamówień, o których mowa
w pkt 3, jest równa lub przekracza wyrażoną
w złotych równowartość kwoty:
a) 193 000 euro ? dla dostaw lub usług,
b) 4 845 000 euro ? dla robót budowlanych;

więc nie jest poniżej progu
dodam że zamawiającym jest biblioteka

38 (edytowany przez Niedzwiadek 2011-05-12 19:18:22)

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

mirek.sz1 napisał/a:

jest to postępowanie nie przekraczające 193 000 euro

mirek.sz1 napisał/a:

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r.

2) udzielanych przez zamawiających innych niż określeni
w pkt 1, z wyjątkiem zamówień, o których mowa
w pkt 3, jest równa lub przekracza wyrażoną
w złotych równowartość kwoty:
a) 193 000 euro ? dla dostaw lub usług,
b) 4 845 000 euro ? dla robót budowlanych;

więc nie jest poniżej progu
dodam że zamawiającym jest biblioteka

mirek albo jest albo nie proszę zdecyduj się - napisz najlepiej gdzie ukazało się ogłoszenie o zamówieniu to będziemy mieli problem rozstrzygnięty, bo jak dobrze rozumiem robota budowlana to raczej nie jest wink

39

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

mirek.sz1 napisał/a:

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r.

2) udzielanych przez zamawiających innych niż określeni
w pkt 1, z wyjątkiem zamówień, o których mowa
w pkt 3, jest równa lub przekracza wyrażoną
w złotych równowartość kwoty:
a) 193 000 euro ? dla dostaw lub usług,
b) 4 845 000 euro ? dla robót budowlanych;

więc nie jest poniżej progu
dodam że zamawiającym jest biblioteka

meesz złozyć skargę do jednostki nadrzędnej - czynię to niechętnie

40

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Najpierw niech się opowie czy jest czy nie poniżej tego progu, a potem możemy dalej dyskutować, ale na to poczekamy pewnie do rana wink

41

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

mirek.sz1 napisał/a:

postępowanie nie przekraczające 193 000 euro - przetarg nieograniczony art 39
unieważnienie postępowania z art.93.1.7 dopuszczalne jest tylko w  związku z art.146.1

miało to prawo bytu?

przecież napisał

42

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

a tu masz tak:

mirek.sz1 napisał/a:

więc nie jest poniżej progu
dodam że zamawiającym jest biblioteka

więc które? smile

43

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

no masz rację a my się tu pałujemy no cóż należy napisać do ministerstwa edukacji ludzie w Polsce nie umieją   ani się wypowiadać ani pisać     ZGROZA

44

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Przepraszam za zamieszanie sam niewiedziałem czy jest poniżej czy powyżej ogłoszenie jest usługą na sprzątanie http://www.wimbp.gorzow.pl/ w biuletynie.

45

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Gorzów Wielkopolski: Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości oraz pielęgnacja zieleni w budynku i na terenie posesji - nowy obiekt Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorzowie Wlkp. ul. Kos. Gdyńskich
 
Gorzów Wielkopolski: Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości oraz pielęgnacja zieleni w budynku i na terenie posesji - nowy obiekt Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorzowie Wlkp. ul. Kos. Gdyńskich
Numer ogłoszenia: 103069 - 2011; data zamieszczenia: 31.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna , ul. Sikorskiego 107, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7278040, faks 095 7278040.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.wimbp.gorzow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości oraz pielęgnacja zieleni w budynku i na terenie posesji - nowy obiekt Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorzowie Wlkp. ul. Kos. Gdyńskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości oraz pielęgnacja zieleni w budynku i na terenie posesji. Obiekt do sprzątania - budynek nowo wybudowanej biblioteki wraz z posesją i garażami o powierzchni 8.249,88 m2 Szczegółowy zakres usługi zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.91.12.00-8, 90.91.13.00-9, 91.91.92.00-4, 91.91.91.00-3, 77.31.00.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Posiadają uprawnienia do wykonywanej działalności

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W ciągu ostatnich trzech lat (2008-2010), a jeśli okres działalności jest krótszy- to w tym okresie należycie wykonali lub wykonują co najmniej trzy zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia o wartości każdej z nich minimum 70 % wartości ceny ofertowej brutto i powierzchni sprzątania nie mniejszej niż 8.000m2 oraz potwierdzą dokumentami, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych przedmiotów do udostępnienia potencjału technicznego

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 1.000.000,00

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: tak

należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego ? jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach
SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

1 - Cena - 50
2 - Wyposażenie - 20
3 - Ulga na PFRON - 30
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian : -terminu realizacji umowy w przypadku gdy wystąpiły okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności w przygotowaniu postępowania -wartości usługi wyłącznie w sytuacji ustawowej zmiany podatku VAT -wartości kosztów usługi o wskaźnik inflacji cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony przez Prezesa GUS po upływie minimum roku trwania umowy -zakresu prac

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http.://bip.wimbp.gorzow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna 66-400 Gorzów Wlkp. ul. Sikorskiego 107 (wejście od ul. Kos. Gdyńskich) pokój 205 II piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2011 godzina 12:00, miejsce: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna 66-400 Gorzów Wlkp. ul. Kos. Gdyńskich - Sekretariat II piętro ( pokój 202).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


skopiowalam bo to naprawdę ciekawe ogłoszenie !!!

46

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

Do wszystkich Wykonawców
Nasz znak : A-30/2/11 Data: 11.04.2011 r.
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na : ?Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości oraz pielęgnacja zieleni w budynku i na terenie posesji- nowy obiekt Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorzowie Wlkp.?
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gorzowie Wlkp. w odpowiedzi na otrzymane od Wykonawcy zapytania udziela następujących wyjaśnień :
Pytanie:
1. Dotyczy kryterium :Jakość- dobór narzędzi, urządzeń ,środków.
Jak Zamawiający dokona rzetelnej i zgodnej z prawem zamówień publicznych oceny tego kryterium, skoro podany w modyfikacji SIWZ sposób punktacji już z założenia jest subiektywny i dotyczy właściwości Wykonawcy. Siwz określa minimalny potencjał techniczny którym powinien dysponować Wykonawca, pozostałe warunki odnośnie sprzętu są domyślne. Zgodnie z z pzp opis przedmiotu zamówienia i wymagań stawianych Wykonawcy powinien być wyczerpujący i jednoznaczny.
Prosimy zatem o podanie:
a) Wykazu maszyn i narzędzi spełniających wymagania Zamawiającego w ?szerszym zakresie?
b) sprecyzowanie jakie technologie uzna Zamawiający za ?najnowocześniejsze i ergonomiczne, zwiększające wydajność pracy?
c) w jaki sposób Zamawiający stwierdzi ,że ?zaoferowane narzędzia i urządzenia będą spełniały podstawowe wymagania Zamawiającego w stopniu minimalnym ( np. Wykonawca zaoferuje wykonanie przedmiotowej usługi sprzętem długo używany i zużytym)? ? skoro Wykonawca nie ma obowiązku określenia wieku sprzętu i stopnia jego zużycia ?
Odpowiedź:
Zamawiający posiada wieloletnie doświadczenie w wyborze urządzeń, narzędzi i środków do utrzymania czystości. Przez wiele lat samodzielnie dokonywał zakupów w/w produktów do utrzymania czystości w trzech dużych budynkach i 14 miejskich filiach. W dalszym ciągu dokonuje zakupów dla filii miejskich. Ponadto przez cztery lata funkcjonowania nowego gmach Zamawiający jest świadom potrzeb w zakresie utrzymania czystości w tym obiekcie. Zamawiający na bieżąco śledzi nowinki
techniczne w tym zakresie, poprzez strony internetowe a także na podstawie otrzymywanych ofert. Na pewno Zamawiający nie jest ekspertem, ale za to bardzo wymagającym praktykiem.
Wykonawca powinien zaproponować takie urządzenia, narzędzia i środki, które spowodują sprawne wykonanie prac porządkowych. Oferta wychodząca poza wymagane przez Zamawiającego minimum daje możliwość uzyskania w tym kryterium największej ilości punktów.
Wykonawca może zaoferować sprzęt energooszczędny, o mocy odpowiedniej do sprzątania dużych powierzchni, zaoferować środki do czyszczenia przyjazne dla otoczenia, skuteczne w działaniu , co w efekcie usprawni pracę personelu sprzątającego i przełoży się na większą jej efektywność.
Każdy z oferentów składa swój popis pod złożoną ofertą potwierdzając rzetelność złożonych informacji . Potencjalny Wykonawca chcąc uzyskać zamówienie będzie oferował jak najlepsze urządzenia, narzędzia i środki chemiczne aby uzyskać w tym kryterium największą ilość punktów.
Pytanie :
2. W związku z niezgodnością treści ogłoszenia o zamówieniu ( ogłoszenie nr 103069-2011) z treścią siwz, prosimy o wyjaśnienie w następującym zakresie:
a) W ogłoszeniu w pkt.III.5 Zamawiający wymaga przedłożenie ?opisu urządzeń technicznych, instrukcji obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy?. W treści siwz brak jest informacji o wymogu dołączenia do oferty występujących w pkt.III.5) ogłoszenia materiałów informacyjnych. Czy Wykonawca jest zobowiązany do dołączenia do oferty również tych materiałów?
Odpowiedź:
Nie. Załączenie tych materiałów do oferty może ją wzbogacić lecz pozostanie bez wpływu na jej ocenę.
b) W ogłoszeniu w pkt.III.5 Zamawiający wymaga opisu zaplecza naukowo ? badawczego wykonawcy?- w treści siwz nie występuje warunek posiadania przez Wykonawcę zaplecza naukowo-badawczego ani jego opisu. Czy Zamawiający potwierdza konieczność posiadania przez Wykonawcę takiego zaplecza i dołączenie do oferty jego opisu?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wymaga opisu zaplecza naukowo-badawczego.

47

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

He-he, wyjaśnienia też ciekawe   big_smile

48

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

O matko myszy ależ się nakopiowałaś wink

A tak poważnie jest to ogłoszenie z BZP czyli poniżej progu, czyli jak napisała myszy w # 39 a ja w # 24 #34, #36

49

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

bo to ciekawe jest - człowiek się uczy , uczy

50

Odp: Kryteria wyboru ofert oraz sposób obliczenia ceny

dziękuję za za pomoc i pozdrawiam serdecznie