Temat: czy tak można?
W przypadku gdy mamy 8 dróg do rozgraniczenia , to czy np. 3 drogi możemy puścić bez przetargowo ich wartosć jest ponizej 14 tys. euro, a później resztę dróg póścić przetargiem?
czy będzie wówczas zarzut dzielenia zamówienia?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → czy tak można?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
W przypadku gdy mamy 8 dróg do rozgraniczenia , to czy np. 3 drogi możemy puścić bez przetargowo ich wartosć jest ponizej 14 tys. euro, a później resztę dróg póścić przetargiem?
czy będzie wówczas zarzut dzielenia zamówienia?
Sweego czasu na ten temat wypowiedziała się Główna Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finanansów Publicznych - każda droga to oddzielny obiekt budowlany.
Znalazłem z swoich zbiorach:
Orzeczenie I
W miejscowości W. odbyły się przetargi nieograniczone na wykonanie robót asfaltobetonowych na sześciu ulicach. Łączna wartość wszystkich zamówień wynosiła 284.337,62 zł, co zostało ustalone na podstawie kosztorysów inwestorskich. Na wykonanie robót zawarto sześć umów z wybranym wykonawcą, którym we wszystkich przypadkach była Spółdzielnia Kółek Rolniczych w W.
Prezydent Miasta W. obwiniony został o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przez podział zamówienia na części.
Komisja Orzekająca I instancji uznała, że zlecenie wykonania robót na poszczególnych ulicach powinno nastąpić w ramach jednego postępowania przetargowego, w szczególności z uwagi na wartość kosztorysową robót przekraczającą łącznie próg ustawowy wiążący się z obostrzeniami formalnymi.
Główna Komisja Orzekająca postanowiła uniewinnić obwinionego od zarzutu naruszenia polegającego na dokonaniu podziału zamówienia publicznego z naruszeniem zakazu określonego w art. 3 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych. Ustawa wprowadziła zasadę prowadzenia postępowania o zamówienie publiczne po wcześniejszym ustaleniu jego wartości szacunkowej zgodnie z wymogami art. 2 pkt 9 ustawy, to jest z należytą starannością. Zabronione ustawowo jest obniżanie wartości szacunkowej zamówienia lub podział zamówień skutkujący obniżeniem wartości szacunkowej i w ten sposób obejście ustawy lub uniknięcie procedur zamówień publicznych bardziej sformalizowanych przy wysokich wartościach zamówienia. Zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych ustalenie wartości szacunkowej z należytą starannością przy zamawianiu robót budowlanych polegać powinno na sporządzeniu kosztorysu inwestorskiego. Skoro więc wartość szacunkowa dla robót budowlanych, jak też zakres ustala się na podstawie kosztorysu inwestorskiego, a ten dokument sporządza się do odrębnych obiektów budowlanych, to tym samym zamówienia publiczne mają swoją odrębność i brak jest podstaw do ich łącznego zlecania we wspólnej procedurze przetargowej (orzeczenie GKO z dnia 11 kwietnia 2002 r. CCXV DF/GKO/Odw.-199/290/2001).
Ale to zdaje się jest usługa geodezyjna rozgraniczenia dróg, czy tak?
Tak jest to usługa rozgraniczenia dróg
Na 100% nie robił bym podziału, jedno zamówienie, łączny szacunek.
Przecież to wydaje się proste: jeśli zamawiający uważa (widocznie ma podstawy, tu nie wnikam), że powinien być przetarg, to konsekwentnie na całość, bez dzielenia.
Jeżeli zaś dzielić, to po równo, czyli każdą drogę oddzielnie.
Niezależnie od tego, przy łącznym zamówieniu zalecałbym podzielenie na części, po 1 drodze.
Nawet jeśli każda droga to odrębny obiekt budowlany, to prace geodezyjne przy nich planowane w jednym czasie traktowałbym łącznie, chyba że są związane z odrębnymi konkretnymi budowami.
Uważam, że musi być przeprowadzone jedno zamówienie, z ewentualnym dopuszczeniem składania ofert częściowych.
Podział zamówienia w tym wypadku zabroniony.
wolalabym aby wykonywal 1 a nie np. 8
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc