1

Temat: transport

Czy powinno się łączyć wartość zamówień udzielonych w ciągu roku na:
- dowóz dzieci do szkół,
- wykonywanie przewozu publicznego w ramach regularnej, zbiorowej komunikacji lokalnej na linii komunikacyjnej z X do Y,
- dowóz beneficjentów projektu unijnego na szkolenia ( z A i B do C)?

2

Odp: transport

Moim zdaniem nalezy łączyć. Oto fragment opinii UZP:
"Decyzja każdorazowo będzie indywidualna i zdeterminowana okolicznościami danej sprawy.
Pomocniczo należałoby wskazać, że w celu ustalenia powyższego zamawiający mogą się posługiwać m. in. następującymi kryteriami:

-     tożsamość przedmiotowa zamówienia (dostawy, usługi roboty budowlane tego samego rodzaju i o tym samym przeznaczeniu),
-     tożsamość czasowa zamówienia (możliwość udzielenia zamówienia w tym samym czasie),
-     możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę.

Wobec powyższego należy uznać, iż z odrębnymi zamówieniami będziemy mieli do czynienia w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia ma inne przeznaczenie lub nie jest możliwe jego nabycie lub wykonanie przez tego samego wykonawcę. Należy też pamiętać, iż decyzja o wszczęciu procedury przetargowej jest wynikiem realizacji wcześniejszych planów zamawiającego, zatem każde kolejne obiektywnie nieprzewidywalne zamówienie należy traktować jako zamówienie odrębne, a nie część zamówienia udzielonego poprzednio".

3

Odp: transport

Hmm, maił bym dylemat czy to łączyć, pewny do końca nie jestem.

4

Odp: transport

O ile w przypadku dowozu dzieci do szkół oraz beneficjentów na szkolenia też uważam, że należy sumować wartości tych zamówień, jednak w przypadku przewozów regularnych tak nie uważam. Na dowóz dzieci i beneficjentów wystarczy licencja na przewóz nieregularny, zaś na wykonywanie przewozów regularnych (przystankowych) w ramach linii komunikacyjnej należy mieć licencję na przewóz regularny oraz stosowne pozwolenia na wykonywanie przewozu na danej linii komunikacyjnej. Moim zdaniem postępowania te "skierowane są" do różnych wykonawców.
Czyż nie?

5

Odp: transport

Tak też uważam, są to odrębne zamówienia, np. pod względem wymaganych zezwoleń.

6

Odp: transport

A czy nie ma wykonawców którzy mogą mieć licencję i zezwolenia

7

Odp: transport

kasia_ballou napisał/a:

Czy powinno się łączyć wartość zamówień udzielonych w ciągu roku na:
- dowóz dzieci do szkół,
- wykonywanie przewozu publicznego w ramach regularnej, zbiorowej komunikacji lokalnej na linii komunikacyjnej z X do Y,
- dowóz beneficjentów projektu unijnego na szkolenia ( z A i B do C)?

Czy w ramach drugiej usługi ma być również wykonywany przewóz dzieci?

8 (edytowany przez Niedzwiadek 2011-05-25 09:55:25)

Odp: transport

A ja uważam, że to są przewozy odrębne - każdy z nich osobno należy liczyć

Za podstawę należy przyjąć ustawę z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
(zadanie 1, 2 - jeszcze, ale tylko dla ważnych zezwoleń i 3)
ustawę z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (zadanie 2)

1 - to przewóz regularny specjalny

2 - to przewóz regularny (jeszcze w okresie przejściowym) - ale nowe zamówienia podlegają pod ustawę o publicznym transporcie zbiorowym - już nie pod ustawę o transporcie drogowym - bo są powoli te przewozy z tej ustawy wyłączane (okres przejściowy do 2017). Dlatego dla tego typu przewozów trzeba stosować już tą drugą ustawę, niestety nie są kompletne akty wykonawcze - wiec trzeba dokładnie ją przeczytać (przyjemna lektura, zwłaszcza że są odniesienia do rozporządzenia unijnego 1370 z 2007 roku) - do tego zamówienia ustawa o publicznym transporcie

3 - to przewóz wahadłowy

każdy z tych przewozów wymaga uzyskania odrębnych uprawnień do ich wykonywania - czyli zezwoleń (1) lub poświadczeń (2) lub nie wymaga żadnych zezwoleń (3), ale wszystkie wymagają licencji

Dlatego są to odrębne zamówienia w sensie funkcjonalnym i prawnym

9

Odp: transport

Uważam tak samo.

10

Odp: transport

A nie można przeprowadzić jednego zamówienia z możliwością składania ofert częściowych  przy założeniu, że każdy wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie części ?

11

Odp: transport

Oczywiście można, i nie było by to złe posunięcie a wbrew przeciwnie- dobre.

12

Odp: transport

Do Karolk: niestety nie mogłam udzielić wszystkich zamówień w częściach, bo tylko jedno z nich było "pewne", tj. przewóz dzieci (zamówienie udzielone w styczniu br.) i dało się z góry określić termin realizacji i sposób wykonania zamówienia.
Przewóz regularny osób "wyszedł" w ciągu roku ponieważ PKS zamknął swoją linię i okazało się, że gmina musi zapewnić komunikację na tej linii.
Co do przewozu beneficjentów na szkolenie, to nie było pewności, czy otrzymamy dofinansowanie z UE na ten projekt. Teraz otrzymaliśmy i trzeba zorganizować transport na okres 6 miesięcy.
Wszystkim dziękuję za pochylenie się nad moim postem.

13

Odp: transport

Miras: w ramach drugiego zamówienia jeździć będzie każdy, kto zapłaci za bilet, czyli i emeryt i dziecko i i mężczyzna w wieku produkcyjnym - jak to w transporcie publicznym.