Odp: uzupełnienie oświadczenia z jaką datą?
no dziewczyny o tej porze zamówieniami się zajmować , a prać i pierogi lepić na jutro
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Oferty, badanie i ocena ofert → uzupełnienie oświadczenia z jaką datą?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
no dziewczyny o tej porze zamówieniami się zajmować , a prać i pierogi lepić na jutro
Oj ludzie, zdrowie chyba stracę przez Wasze poglądy.
Justine napisał/a:Czyli równie dobrze mógłby napisać w formularzu ofertowym, że będzie dysponował kierownikiem i to by wystarczyło. Ale jeśli tenże kierownik będzie użyczany przez podmiot trzeci, to wówczas Wyk. musi załączyć owo pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia tej osoby plus ewentualne dokumenty na brak podstaw do wykluczenia.
Czy tak?Tak.
NIE !!!
Przede wszystkim jeśli ?kierownik będzie użyczany przez podmiot trzeci? to ten podmiot nie dostarcza żadnych dokumentów na brak podstaw do wykluczenia (podobnie przecież jak wypożyczalnia lub sklep).
Jeśli chodzi o pisemne zobowiązanie tak, jeśli chodzi o dokumenty na brak podstaw do wykluczenia to przy określonych okolicznościach.
Dopuszczalność żądania przez zamawiającego przedstawienia przez wykonawcę dokumentów podmiotowych dotyczących podmiotu trzeciego, na zasobach którego wykonawca polega w celu wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówieni
Stosownie do postanowienia § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) ? zwanego dalej ?rozporządzeniem? - jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych , polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b tej ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 2 rozporządzenia.
W świetle przywołanego brzmienia § 1 ust. 2 rozporządzenia przepis ten znajduje zastosowanie w przypadku ziszczenia się dwóch następujących warunków. Po pierwsze wymagane jest, aby wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych. Po drugie wymagane jest, aby podmioty te brały udział w realizacji części zamówienia. Przy czym warunki te muszą być spełnione łącznie.
Z literalnego brzmienia przepisu § 1 ust. 2 rozporządzenia wynika zatem, iż znajduje on zastosowanie do przypadków, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych. W myśl tego przepisu ustawy wykonawca może polegać m.in. na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami podmiotu trzeciego niezbędnymi do realizacji zamówienia (zasobami osobowymi podmiotu trzeciego), w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów (osób zdolnych do wykonania zamówienia) na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Biorąc pod uwagę przywołane brzmienie art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych należy stwierdzić, iż § 1 ust. 2 rozporządzenia znajduje zastosowanie do przypadków, gdy wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia powołuje się na osoby zdolne do wykonania zamówienia należące do innych podmiotów, tj. podmiotów, które dysponują takimi osobami. W takim przypadku mamy do czynienia z dysponowaniem przez wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w sposób pośredni (dysponowanie pośrednie). A contrario należy uznać, iż przepis § 1 ust. 2 rozporządzenia nie znajduje zastosowania do przypadków, gdy to sam wykonawca dysponuje takimi osobami (dysponowanie bezpośrednie).
W tym miejscu należy wskazać, iż w myśl postanowienia art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Przy czym ustawa - Prawo zamówień publicznych nie zastrzega formy prawnej owego dysponowania. Istotnym jest zatem to, czy dany wykonawca ma gwarancję, że dana osoba może świadczyć określone usługi na jego rzecz. Tak więc o tym, czy wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia rozstrzyga więź prawna istniejąca pomiędzy wykonawcą a tymi osobami (osobą).
W przypadkach, gdy tytułem prawnym do powołania się przez wykonawcę na dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest stosunek prawny istniejący bezpośrednio pomiędzy wykonawcą a osobą (osobami), na dysponowanie której (których) wykonawca się powołuje, mamy do czynienia z dysponowaniem bezpośrednim. Przy czym bez znaczenia jest tutaj charakter prawny takiego stosunku, tj. czy mamy tu do czynienia z umową o pracę, umową o świadczenie usług, umową przedwstępną, czy też z samozatrudnieniem się osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą itd. (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 2 lipca 2009 r. KIO/UZP 766/09, Lex nr 509671, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 maja 2009 r. KIO/UZP 639/09; KIO/UZP 659/09, Lex nr 508627).
O przypadkach pośredniego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia rozstrzyga natomiast więź prawna istniejąca pomiędzy wykonawcą o podmiotem trzecim (arg. z art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych). W takich przypadkach tytułem prawnym do powołania się przez wykonawcę na dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest stosowne zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia tych osób. Przy czym ustawa - Prawo zamówień publicznych nie zastrzega żadnych szczególnych wymogów prawnych co do charakteru takiego zobowiązania. Oznacza to, iż zobowiązanie takie może wynikać z różnych stosunków prawnych łączących wykonawcę z podmiotem trzecim (umowa przedwstępna, umowa o podwykonawstwo, umowa o współpracy, porozumienie pomiędzy pracodawcami o delegowaniu pracowników w celu wykonywania pracy u wykonawcy itd.). Tak więc z przypadkami pośredniego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będziemy mieli do czynienia między innymi w sytuacji delegowania pracowników podmiotu trzeciego do wykonawcy na czas realizacji zamówienia w celu wykonywania pracy związanej z wykonaniem tego zamówienia, jak też w sytuacji, gdy podmiot trzeci dysponujący osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (spełniającymi wymagania określone przez zamawiającego), będzie podwykonawcą wykonawcy, a osoby te będą brały udział w wykonaniu zamówienia. Będzie to dotyczyło sytuacji, gdy podmiotem trzecim będzie zarówno jednostka organizacyjna (osoba prawna albo jednostka organizacyjna, nie posiadająca osobowości prawnej, wyposażona przez prawo w zdolność prawną), jak również osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą i zatrudniająca w tym celu pracowników albo uprawniona do dysponowania ich pracą na podstawie umów cywilnoprawnych.
W świetle przywołanego brzmienia przepisu § 1 ust. 2 rozporządzenia, poza stwierdzeniem powoływania się przez wykonawcę na pośrednie dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, istotne jest także stwierdzenie, że podmiot trzeci, na którego zasoby osobowe powołuje się wykonawca, będzie brał udział w realizacji części zamówienia, przy której zasoby te będą wykorzystywane. Co do zasady będzie to dotyczyć przypadków podwykonawstwa.
Powyższe nie będzie jednak dotyczyć przypadków zaangażowania przez wykonawcę na podstawie różnych stosunków prawnych osoby fizycznej, niezależnie od tego, czy prowadzi działalność gospodarczą przy pomocy przedsiębiorstwa (zakładu pracy), czy też świadczącej usługę na podstawie np. umowy zlecenia, jeżeli osoba ta będzie wykonywała wyłącznie osobiście, uzgodnione z wykonawcą czynności związane z realizacją zamówienia publicznego, np. pełniła funkcję kierownika budowy. W takim bowiem przypadku mamy do czynienia z bezpośrednim dysponowaniem osobą zdolną do wykonania zamówienia, a nie powołaniem się na zasoby podmiotu trzeciego. O tej kwalifikacji rozstrzyga treść stosunku prawnego istniejącego pomiędzy wykonawcą a taką osobą. Tak więc przepis § 1 ust. 2 rozporządzenia w takich sytuacjach nie znajduje zastosowania.
Rekapitulując powyższe ustalenia należy stwierdzić, iż możliwość żądania przez zamawiającego od wykonawcy ? na zasadzie § 1 ust. 2 rozporządzenia ? przedstawienia dokumentów wymienionych w § 2 rozporządzenia odnoszących się do podmiotów trzecich, na których osobach (zasobach osobowych) wykonawca polega w celu wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, dotyczy wyłącznie tych przypadków, gdy osoby te pozostają w dyspozycji tych podmiotów trzecich, a nie w dyspozycji samego wykonawcy (dysponowanie pośrednie), a podmioty te będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Przepis ten nie znajduje natomiast zastosowania do przypadków, gdy wykonawca bezpośrednio dysponuje takimi osobami, o czym rozstrzyga treść stosunku prawnego istniejącego pomiędzy wykonawcą a takimi osobami, niezależnie od charakteru prawnego takiego stosunku, jak też w sytuacji, gdy wykonawca powołuje się na dysponowanie osobami podmiotów trzecich (dysponowanie pośrednie), które to podmioty nie będą brały udziału w realizacji zamówienia.
Źródło: Urząd Zamówień Publicznych (www.uzp.gov.pl)
Jak na razie się tego trzymam.
oj nina ale się napisałaś
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia są osoby legitymujące się odpowiednimi wydanymi przez stosowne instytucje decyzjami potwierdzającymi pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i mogą to być osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej i nie muszą przedstawiać żadnych dokumentów z art.24 lub jak napisał Hubal mogą być wypożyczone , oddelegowane przez inny podmiot a Wykonawca ma napisać czy nim dysponuje lub ,że będzie dysponował to wtedy dołącza pisemne zobowiązanie osoby fizycznej lub podmiotu użyczającego i tyle na ten temat
ja wiem ale jeśli ten podmiot użyczający udostępnia osobę i sam będzie brał udział w wykonaniu zamówienia jako podwykonawca a zamawiający wymagał w takiej sytuacji dokumentów z art 24 dla podmiotu trzeciego to ja w takiej sytuacji wymagam tych dokumentów.
poprawią swą ww. wypowiedź wymagałam dawniej ale obecnie nie komplikuje sobie zbędnymi wymaganiami .
to nie jest podwykonawca to osoba , którą deklaruje Wykonawca do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie
czyli z imienia i nazwiska Jan Kowalski posiadający uprawnienia takie a takie , wykształcenia takie i takie , doświadczenie zawodowe takie i takie i
czy wykonawca dysponuje tą osobą czy \jest to osoba oddana do dyspozycji przez inny podmiot
- odpowiednio skreślić
sytuacja: wykonawca wpisuje, iż osobą wymienioną (uprawnienia instalacyjne) w wykazie będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego, który będzie uczestniczył w wykonywaniu części zamówienia instalacji elektrycznych. Zamawiający wymagał w siwz aby w takiej sytuacji podmiot trzeci przedstawił dokumenty na nie wykluczenie. Wszyscy oferenci przedstawili takowe dokumenty jeden nie przedstawił i ich nie uzupełnił na wezwanie,zabrałam wadium (nie małe). Wykonawca się nie odwołał zamówienie realizowane ze środków UE, kontrole NIK, RIO, US. UM nikt nie zakwestionował mojej decyzji a wprost przeciwnie czyli w tej konkretnej sytuacji dobrze postąpiłam. Więc dlatego mam takie podejście do tych podmiotów trzecich.
ale to jest zupełnie inna sytuacja -wymagałaś od podmiotu trzeciego , który będzie wykonywał i dał swego człeka ale żądałaś od podmiotu a nie od człeka
tak tak oczywiście od człowieka nigdy nie żądałam nawet o tym nie śniłam.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc