1

Temat: uzupełnianie dokumentów

W ogłoszeniu o przetargu ograniczonym był zapis, że kserokopie dokumentów muszą byc poświadczone za zgodność z oryginałem przez oferenta. Tymczasem we wniosku jednego z oferentów kserokopie są opieczętowane i podpisane, brak natomiast adnotacji lub pieczątki "za zgodność z oryginałem".  Czy traktować do jako brak dokumentu czy błąd i wzywać do uzupełnienia?

2

Odp: uzupełnianie dokumentów

Czy potraktujesz jako błąd w dokumencie czy jako brak dokumentu to i tak efekt ten sam - wzywasz do uzupełnienia

3

Odp: uzupełnianie dokumentów

A druga sprawa: przetarg na rbm, wymagane doświadczenie w postaci wykonania regulacji X km rzek za Y zł. Wykonawca w wykazie robót i referencjach nie udowodnił wymaganego zakresu. Wzywać do uzupełniania czy od razu wykluczyć?

4

Odp: uzupełnianie dokumentów

lzmiuw napisał/a:

nie udowodnił wymaganego zakresu.

Co przez to rozumiesz?

5

Odp: uzupełnianie dokumentów

To, że wykonawca ujął w wykazie i referencjach całkiem sporą listę robót, ale akurat nie ma tam wymaganych X km za Y zł. Czy to się kwalifikuje do uzupełnienia bądż wyjaśnienia? Czy jest to brak potwierdzenia spełnienia warunków skutkujący od razu wykluczeniem  (tak sugeruje sławna opinia prawna UZp nt. uzupełniania dokumentów)

6

Odp: uzupełnianie dokumentów

Wiesz - w sumie dokumenty złozył, nie zawierają błędów, tylko akurat nie potwierdzają tego, co chcesz. Moim zdaniem nie ma podstawy do zastosowania art. 26 ust. 3.

7

Odp: uzupełnianie dokumentów

Ponieważ dokumenty nie potwierdzają tego, co trzeba, moim zdaniem zachodzi podstawa do zastosowania art. 26 ust. 3.

8

Odp: uzupełnianie dokumentów

Hej! Czy jeśli ofertę złożyła spółka cywilna składające się z 2 wspólników  i jeśli żądaliśmy załączenia aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności, to czy powinni złożyć 3 takie zaświadczenia, dla firmy i dla każdego wspólnika, czy wystarczą 2  dla każdego wspólnika osobno.

9

Odp: uzupełnianie dokumentów

Wystarczą 2

10

Odp: uzupełnianie dokumentów

Jeśli komisja poprawiła omyłki rachunkowe i powiadomiła wykonawcę, to czy musimy odczekać 7 dni, czy możemy dokonać wyboru oferty?

11

Odp: uzupełnianie dokumentów

Musi sie zgodzić na poprawe - trzeba czekać 7 dni

12

Odp: uzupełnianie dokumentów

Ja - żeby przyspieszyć postępowanie dołączam w takich przypadkach "gotowca", tj. wzór oświadczenia, że zgadzają się na poprawienie omyłki, podaję nr faksu. Z reguły odpowiadają szybko.