1 (edytowany przez Bitter 2011-08-23 15:25:58)

Temat: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Witam.

Dostawa. Kilkadziesiąt pozycji. Pn poniżej progów.
Zamawiający określa przedmiot zamówienia, opisuje i dopuszcza art. równoważne.
Na potwierdzenie spełniania warunków żąda zgodnie z rozporządzeniem opisów lub folderów lub katalogów lub innych dokumentów opisujących oferowany przedmiot zamówienia.

Jeden wykonawca oprócz tego, że dołączył dokumenty to dodatkowo wpisał w formularzu cenowym i wytłuścił co w jakiej pozycji oferuje (zam. tego nie wymagał). Po sprawdzeniu załączonych dokumentów wyszło, iż jeden zaoferowany przez niego art. nie spełnia wymagań postawionych przez zamawiającego.
Powinienem teraz wezwać wykonawcę do uzupełnienia dokumentu (opis,katalog itp) zgodnie z art 26 ust. 3? Nie będzie to zmiana oferty? Może przysłać dokument opisujący inny artykuł? Tym bardziej, że wpisał już w formularzu cenowym co oferuje i teraz będzie jeden artykuł w form. cenowym a dokument będzie o innym artykule. Jak to ugryźć?

pozdrawiam

2

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Błędne, wadliwe, lub sam ich brak, mowa o dokumentach z par. 5 rozporządzenia skutkują wezwaniem do ich uzupełnienia.

3

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

W ofercie będzie, że w pozycji np 12 wykonawca oferuje lampę Philips tak wpisał w ofercie i takie dokument dołączył - a uzupełni dokument opisujący Osram (za przeproszeniem;)).
Będzie ok?

4

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Podtrzymujesz Swoją opinię Marcel?

5 (edytowany przez Fenris 2011-08-24 06:59:41)

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

nie wiem czy dobrze rozumiem: w formularzu cenowym nie musiał wpisywać nazw ale musiały wynikać z załączonych folderów? No to wygląda ciut jak zmiana oferty, nie chcę byc zbytnim formalistą- i staram się nie być-ale jak dla mnie do odrzucenia. Co innego gdyby wpisał np. Philips ale z dokumentów by nie wynikało ze Philips nie spełnia wymagań i by uzupełnił dokumenty ze Philips jednak OK.

6 (edytowany przez Bitter 2011-08-24 08:07:48)

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Nie musiał wpisywać nazwy, nie było takiej rubryki. Zamawiający określił parametry jakie powinien art. spełniać. Zamawiajacy żądał na podstawie rozporządzenia dokumentów potwierdzających, że zaoferowany i wyceniony art. te wymagania spełnia i po nich wiadomo by było co Wykonawca oferuje.  Wykonawca dołączył dokument i dodatkowo wpisał w formularzu cenowym przy odpowiednich pozycjach nazwy tych artykułów które zaoferował. wpisane nazwy są dokładne tj nie posługuje sie tylko nazwą producenta.

7

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Ciężko stwierdzić nie widząc dok.

8 (edytowany przez Bitter 2011-08-24 16:39:53)

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Zamawiający wymagał tych dokumentów na potwierdzenie , iż zaoferowane art. odpowiadają postawionym wymaganiom. Nie spodziewał się takiej własnej inwencji wykonawcy.....
ps, jak to jest, że jak Wykonawcy każe się coś wpisać to on nie wpisuje, a jak nie każe i nie zostawia miejsca na wpisanie czegoś dodatkowo to ten zawsze coś "doda od siebie".....ehhh

Wrzody murowane...

9 (edytowany przez Bitter 2011-08-25 04:44:35)

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Ma ktoś może pismo "Przetargi publiczne" 8/11??
Podobno jest tam jakaś informacja o tego typu dokumentach. Niestety nie mam do niego dojścia, nie mogę zamówić prenumeraty, Szpital ogranicza wydatki, no i nie zdązy dotrzeć do mnie na czas. A jeszcze pojedynczego egz nie mozna zamówić.

Poratujcie sad

10

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

Mam.  Podaj do siebie kontakt to oczywiście Ci podeślę scanem czy faksem artykuł "Dokumenty przedmiotowe" - chyba o niego chodzi.

11 (edytowany przez Bitter 2011-08-25 07:40:13)

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!!

12

Odp: Uzupełnianie dokumentu,zmiana oferty?

nie do końca rozumiem ten mechanizm: według rozporządzenia Wyk. ma przedstawić: opisy lub foldery lub katalogi lub inne dokumenty opisujące OFEROWANY PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA. Czy w tym konkretnym przypadku OFEROWANY PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA wynika z analizy złożonych dokumentów? (np. składa katalog na komp DELL'a więc zakładam że zaoferował DELL'a?). W takim raize niejako mam mieć w pamięci że zaoferował DELL'a i jeśli on nie spełnia warunków technicznych to wzywam do uzupełnienia ale pamiętam. że zaoferował DELL'a i nowy katalog też musi być na DELL'a? Czy nowy może być na coś innego (czym defacto zmienia ofertę pierwotną). Teoretycznie: a załóżmy, że Wyk. - w przypadku gdy nie było konieczne wpisanie konkretnych nazw a Wyk. na wyrost je wpisał- ogłosi Zamawiającemu, że te dane są tam zupełnie przez przypadek i w sumie można je wykreślić. Bo bez nich oferta jest jak najbardziej ok...

Zadziwia mnie jedna niespójność: to najpierw nie interesuje nas nazwa sprzętu a potem wymagamy katalogów na konkretny sprzęt? To nie lepiej niech Wyk. nie wpisuje nazw, wpisze wszędzie w naszych wymaganiach SPEŁNIA a na etapie dostawy będziemy go trzepać: sprzęcior ma być zgodny z umową! Nie ważne jak się nazywa, jaki producent byleby parametry były spełnione.