1

Temat: Proszę o pomoc pilne!

Witam
Mam mały problem i chętnie poznam Wasze zdanie w tej kwestii.
Reprezentuję zamawiającego, który musi zorganizować przetarg na zakup regałów. Z pewnych względów zamówienie to będzie obejmowało trzy podmioty. Mnie i jeszcze dwie inne jednostki ze mną powiązane.
Problem w tym, że chcielibyśmy aby każdy podmiot podpisał odrębną umowę z wykonawcą, który będzie te regały dostarczał  i płacił tylko za  ujęte w tych umowach części zamówienia.
Czyli inaczej mówiąc jeden przetarg i 3 umowy na części zamówienia, jednakże podpisane przez różne podmioty, w imieniu których działam.

Czy Waszym zdaniem możliwe jest coś takiego?

Będę wdzięczna za podpowiedź.

Pozdrawiam
Marlena

2

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Pewnie że możliwe, przedmiot zamówienia jest podzielny wiec dopuszczasz składanie częściowych przy czym odrębną część bedzie stanowić każda z jednostek

3

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Jeśli ja miałbym robić taki przetarg, to po stronie zamawiającego wymieniłbym wszystkie trzy jednostki, a w umowie z wykonawcą zastrzegł etapowe fakturowanie (czyli załatwi jedną jednostkę ---> protokół odbioru ---> przedstawia fakturę i dana jednostka płaci)

Oczywiście SIWZ i formularz ofertowy musi być odpowiednio przygotowany, tzn. w ofercie wykonawca musi wykazać ile dany etap będzie kosztował. Inaczej ciężko będzie się rozliczyć.

Ale to są tylko moje sugestie, ja kombinowałbym w tym właśnie kierunku...

Pozdrawiam
Karol

4

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Marko napisał/a:

Pewnie że możliwe, przedmiot zamówienia jest podzielny wiec dopuszczasz składanie częściowych przy czym odrębną część bedzie stanowić każda z jednostek

Tak właśnie myślałam, ale czy możliwe jest w takim wypadku aby podpisać 3 oddzielne umowy, każda na inną część i każda zawarta z innym podmiotem??

5

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Dzielisz przedmiot zamówienia na 3 cześci - wiec logiczne jest, ze mozesz podpisac 3 umowy. Ja się raczej zastanawiam, czy umowy moze podpisać inny Zamawiający. Mam tu wątpliwości. W końcu całe postępowanie przeprowadza jeden i on jest uprawniony do wyłonienia wykonawcy i zawarcia z nim umowy.

6

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Kornelia napisał/a:

Dzielisz przedmiot zamówienia na 3 cześci - wiec logiczne jest, ze mozesz podpisac 3 umowy. Ja się raczej zastanawiam, czy umowy moze podpisać inny Zamawiający. Mam tu wątpliwości. W końcu całe postępowanie przeprowadza jeden i on jest uprawniony do wyłonienia wykonawcy i zawarcia z nim umowy.

No właśnie, ja też mam takie wątpliwości sad

7

Odp: Proszę o pomoc pilne!

To niech umowę podpisze Zamwaiajacy, a zapłaty dokona inny podmiot. Umieść w umowie zapis, że płatności zostaną dokonane za pośrednictwem (tu nazwa jednostki) lub z funduszy (czyich) i myślę, że problem z głowy, bo umowę to jednak powinien podpisać zamawiajacy a nie inne podmioty.

8

Odp: Proszę o pomoc pilne!

marta_kęt napisał/a:

To niech umowę podpisze Zamwaiajacy, a zapłaty dokona inny podmiot. Umieść w umowie zapis, że płatności zostaną dokonane za pośrednictwem (tu nazwa jednostki) lub z funduszy (czyich) i myślę, że problem z głowy, bo umowę to jednak powinien podpisać zamawiajacy a nie inne podmioty.

Tylko czy tak można??

9

Odp: Proszę o pomoc pilne!

marta_kęt napisał/a:

To niech umowę podpisze Zamwaiajacy, a zapłaty dokona inny podmiot.

Chyba jednak ten "inny podmiot" który zapłaci za regały, chciałby również stać się ich włascicielem. W takim razie powinien być stroną umowy (ewent. reprezentowaną przez hamerka).
Jesli tak, to musisz zrobic 3 przetargi. Wbrew pozorom nie jest to duzo wiecej roboty niz 1 przetarg z podziałem na 3 części. Ogłaszasz je jednoczesnie, ten sam termin składania ofert i w ogole SIWZ, z tym ze 1 przetarg robisz w imieniu własnym, 2 w imieniu instytucji X, 3 w imieniu instytucji Y.
Powinno grać!

10

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Można też tak!
1. W umowie zawieranej przez zamawiającego można określić dla każdej części płatnika tj. podmiot na który zostanie wystawiona faktura i ten podmiot na jej podstawie będzie regulował należność. Tak będzie jeśli bedzie jedna umowa i wówczas nie trzeba dzielić zamówienia na części.
2 Jeśli umowy będą 3 to w każdej będzie inny płatnik i wtedy podział zamówienia na częsci.

Możesz wybierać. powodzenia

11

Odp: Proszę o pomoc pilne!

No wlasnie nie do konca.
Przetarg jest finansowany z Unii, gdzie my jesteśmy beneficjentem a pozostale podmioty partnerami. To nam zwracają pieniądze i to my za wszystko odpowiadamy i do wszystkiego jesteśmy upoważnienie
Wymyśliłam więc, że skoro żeby otrzymać dofinansowanie i tak musze sama za wszystko zapłacić, nie będę się rozdrabniać i umowy podpiszę tylko ja i tyle. Jakoś to przeżyjemy skoro nie da rady inaczej, no chyba że podsuniecie jakiś błyskotliwy pomysł wink
A trzech oddzielnych przetargów zrobić nie mogę bo mnie oskarżą o dzielenie zamówienia na części i tyle.

Pozdrawiam

12

Odp: Proszę o pomoc pilne!

Witaj Hamerek,

ostatnio rzadko zaglądam, ale systematycznie czytam, więc tak:

nie mozna wpisać w umowie trzech różnych płatników!!! Można natomiast wskazać dostawę w trzy rózne miejsca.
Stroną umowy jest ten, który podpisuje tę umowę, więc jak można w imieniu kogoś kto jej nie podpisuje podjąć zobowiązania wobec dostawcy?? Można, ale na siebie..., więc radzę podpisać wewnętrzne zobowiązanie finansowe z podmiotami na rzecz których realizowana będzie owa umowa a z której wynikac ma, iż wasza firma przeprowadza postepowanie, płaci, ale nastąpi potem wewnętrze rozliczenie dostawy po ich realizacji na poszczególne placówki. Podstawę będzie stanowić protokół odbioru w danej placówce dołączony do faktury podstawowej (dla was) i który jest podstawa do wyustawienia f-ry na dana placówke do rozliczenia wewnetzrnego.

smile Nora