Temat: Szacowanie Robót Budowlanych - łączyć czy nie?
Wiem, że wartość zamówienia na RB ustala się na podstawie art. 33 PZP.
W mojej jednostce organizacyjnej na jednym obiekcie są zaplanowane następujące roboty:
Wymiana stolarki (CPV 45421)
Roboty murarskie i wyburzeniowe (CPV 45262)
Układanie płytek i terakoty (CPV 45431)
Malowanie (CPV 45442)
I to wszystko w jednym roku w jednym budynku.
Moje pytanie brzmi:
czy przy ustalaniu wartości RB powinienem te wszystkie zamówienia zsumować (bo w jednym obiekcie) ?
czy też traktować je, każde z osobna?
Różnica ma dla mnie zasadnicze znaczenie, bo każde z osobna jest pod progiem zaś wszystkie razem wymagają ogłoszenia przetargu.
I druga kwestia: co w przypadku gdy zostało zrealizowane zamówienie o wartości podprogowej a nagle "wyskoczyło" nieplanowane zamówienie uzupełniające? Wtedy stosować WR?
Pozdrawiam
Bartosz