a co w takiej sytuacji:w projekcie umowy jest zapis:
Strony postanawiają, że 30 % wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest przeznaczone na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji jakości, zaś 70 % przeznacza się, na gwarancję zgodnego z umową wykonania robót.
Zamawiający zobowiązuje się umieścić zabezpieczenie wniesione w formie pieniężnej na rachunku bankowym nr 90 9584 0008 2001 0000 9999 0004 w Banku Spółdzielczym w Oleśnicy.
Część zabezpieczenia, wynoszącą 70 % wartości określonej w ust. 1, Zamawiający zwróci Wykonawcy w ciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane na konto wskazane przez Wykonawcę (w przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniężnej).
Pozostałą część zabezpieczenia Zamawiający zwróci Wykonawcy w ciągu 15 dni od daty wygaśnięcia uprawnień z tytułu gwarancji jakości.
a w SIWZ:
7. Zamawiający ustala podział zabezpieczenia wykonania umowy na dwie części:
7.1. 70% wartości zabezpieczenia dotyczyć będzie wykonania zamówienia oraz uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane.
7.2. 30% wartości zabezpieczenia dotyczyć będzie rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
8. Warunki i termin zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy określone zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do siwz.
9. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 147 do 151.
jesteśmy przed podpisaniem umowy, czyli wybór ogłoszony
błąd polega na tym ze jest mowa o gwarancji jakości , który to zapis został od 2009 r. usunięty
czy na tym etapie poprawić zapisy umowy?czy zmusić wykonawce aby wniósł zabezpieczenie zgodnie z zapisami umowy i siwz?