Temat: UNIEWAŻNIENIE PRZETARGU
ogłosiłem przetarg itp itd.
trzy oferty wpłynęły i "nagle" sie okazało że nie ma tyle kasy w budżecie. jak unieważnić ten przetarg? środki wyłącznie własne. jak to "zakończyć"?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → UNIEWAŻNIENIE PRZETARGU
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ogłosiłem przetarg itp itd.
trzy oferty wpłynęły i "nagle" sie okazało że nie ma tyle kasy w budżecie. jak unieważnić ten przetarg? środki wyłącznie własne. jak to "zakończyć"?
UNIEWAŻNIĆ z 93.1.6.
wielkie dzięki psz.
ogłosiłem przetarg itp itd.
trzy oferty wpłynęły i "nagle" sie okazało że nie ma tyle kasy w budżecie. jak unieważnić ten przetarg? środki wyłącznie własne. jak to "zakończyć"?
dziwna sprawa, co podaliście na otwarciu ofert ?
Mnie zastanawia zwrot "nagle" !
no mnie też czyżby "wygrał" nie ten co trzeba?
A ja uważam, że nie ma podstaw do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust.1 pkt 6 usta\wy Pzp. Interes publiczny, o którym nowa w art. 93 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, to nie to samo co interes zamawiającego. Radzę przed podjęciem decyzji o unieważnieniu poczytać wyroki KIO w tym zakresie.
W wyroku z dnia 28 grudnia 2010 r., sygn. akt KIO 2678/10 Krajowa Izba Odwoławcza postanowiła:
"Jak niejednokrotnie podkreślano w orzecznictwie i w doktrynie interesu publicznego nie można utożsamiać z interesem Zamawiającego (vide: wyrok Sądu Okręgowego w Poznaniu z dnia 30.08.2006r. o sygn. akt: IX GA 115/06).
W myśl uchwały Trybunału Konstytucyjnego z dnia 12 marca 1997 r. ?za interes publiczny należy bez wątpienia uznawać korzyści uzyskiwane w wyniku realizacji przedsięwzięć służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na administracji rządowej oraz samorządowej, realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych, związanych np. z ochroną zdrowia, oświaty, kultury, porządku publicznego. Wykazując spełnienie powyższej przesłanki unieważnienia, Zamawiający powinien wskazać, jaki interes publiczny wymaga dokonania przez niego unieważnienia postępowania.
Unieważnienie postępowania dotyczy zatem zdarzeń wyjątkowych i może mieć zastosowanie tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach. Zamawiający przy unieważnieniu postępowania musi wykazać, że nastąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym oraz że przy zachowaniu należytej staranności nie można było jej wcześniej przewidzieć (vide: wyrok KIO z dnia 27 lutego 2009 r., sygn. akt : KIO/UZP 176 /09). Odwołujący przywoływał także wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 4 lipca 2005 r. (sygn. akt: V Ca 419/05), stosownie do którego cyt: ?Zamawiający może unieważnić postępowanie w trybie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy tylko w przypadku kumulatywnego zaistnienia tam przywołanych przesłanek", co nie ma miejsca w przedmiotowym postępowaniu ".
W wyroku z dnia 27 października 2010 r., sygn. akt KIO 2228/10, KIO 2245/10, Krajowa Izba Odwoławcza postanowiła:
"Zamawiający unieważniając postępowanie przywołał treść art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Aby Zamawiający mógł unieważnić postępowanie na tej podstawie, konieczne jest wykazanie łącznego spełnienia trzech przesłanek:
1) wystąpienia istotnej zmiany okoliczności (w okresie od rozpoczęcia procedury przetargowej do momentu unieważnienia postępowania),
2) zmiany tej nie można było przewidzieć wcześniej (tj. w chwili rozpoczęcia procedury przetargowej),
3) prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
Łączne spełnienie tych przesłanek powinno zostać wykazane przez Zamawiającego".
zwrot "nagle" oznacza że dział finansowy myśli w ten sposób:
- ogłoście przetarg zobaczymy co się stanie!!!!!!!!!!!
a " my później bujamy się z ustawa jak przetarg unieważnić. finansom wydaje się że ktoś w wolontariacie będzie budowlankę robił !!!!!!!!!!!!!!!!!! break słów.
Faktycznie, brak słów, więc trzeba im przemówić do rozsądku, niech się zajmują tym co umieją a w Pzp nie wtrącają.
jak to "zakończyć"?
Jeśli cena oferty przekracza kwotę odczytaną na otwarciu, to wiadomo jak dalej. Jeśli nie, to też chyba wiadomo: oferty oceniamy, wybieramy i podpisujemy umowę. Z podpisaną umową też wiadomo jak: można próbować rozwiązać za porozumieniem stron lub odstąpić godząc się na zapłatę umówionych kary i odszkodowań. Można też próbować rozmawiać o rezygnacji przed podpisaniem, ale to kontrowersyjne.
może troszkę nie jasno się wyraziłem było tak:
załóżmy że miałem kasy 100000 zł oferta była na 90000 ale i tak okazało się że sa ważniejsze sprawy przesunięcia w budżecie na koniec roku itp.
To wówczas o tych sprawach trzeba myśleć wcześniej.
Marcel ja o tym wiem i Ty o tym wiesz no cóż jakoś trzeba sobie radzić. Miłego weekendu
może troszkę nie jasno się wyraziłem było tak:
załóżmy że miałem kasy 100000 zł oferta była na 90000 ale i tak okazało się że sa ważniejsze sprawy przesunięcia w budżecie na koniec roku itp.
No a kiedy dokonano zmian w budżecie?
Bo w zasadzie kasę przewidziałeś, ująłeś w budżecie, to zaakceptowano, ogłosiłeś przetarg i nagle mówią, że pieniędzy brak? niezły kwas.
No w tym wypadku żaden to powód unieważnienia.
mam ten sam problem, Robiąc procedurę przetargową zawsze opieraliśmy się na projekcie budżetu składliśmy projekt budżetu i ogłaszaliśmy przetarg. W tym roku jednostka nadrzedna powiedziała że tyle nam nie da na usługi opiekuńcze i brakuje nam srodków do zamknięcia przetargu -
mam pytanie "zamawiający 25" jak sobie poradziłes w tej sprawie, a moze ktoś inny podpowie co w tym wypadku zrobic , księgowa nie podpisze umowy bo twierdzi że nie ma takich środków i koło się zamyka . I tak muszę ten przetarg ogłosić bo dotyczy usług opiekuńczych, które musz byc swiadczone ciągle więc nie ma tu mowyo interesie publicznym
może to nie było najlepsze posunięcie ale art 93.1.6
mam ten sam problem, Robiąc procedurę przetargową zawsze opieraliśmy się na projekcie budżetu składliśmy projekt budżetu i ogłaszaliśmy przetarg. W tym roku jednostka nadrzedna powiedziała że tyle nam nie da na usługi opiekuńcze i brakuje nam srodków do zamknięcia przetargu -
mam pytanie "zamawiający 25" jak sobie poradziłes w tej sprawie, a moze ktoś inny podpowie co w tym wypadku zrobic , księgowa nie podpisze umowy bo twierdzi że nie ma takich środków i koło się zamyka . I tak muszę ten przetarg ogłosić bo dotyczy usług opiekuńczych, które musz byc swiadczone ciągle więc nie ma tu mowyo interesie publicznym
Brak środków = brak możliwości podpisania umowy.
I tak muszę ten przetarg ogłosić
Eeen tam. Wcale nie musicie, a może nawet nie możecie. Może się mylę, ale nie mnie przekonujcie, lecz księgową i innych dostawców pieniędzy.
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - z upoważnienia ministra -na interpelację nr 8385 w sprawie braku środków finansowych na nowe testy psychologiczne dla kandydatów do służby w Policji
Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 12 marca 2009 r. (sygn. SPS-023-8385/09), przekazującego interpelację posła na Sejm RP pana Piotra Stanke w sprawie braku środków finansowych na nowe testy psychologiczne dla kandydatów do służby w Policji uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Na wstępie pragnę podkreślić, iż w chwili ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup komputerowego testu psychologicznego i zakup sprzętu prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego (w dniu 7 listopada 2008 r. przekazane zostało Urzędowi Oficjalnych Publikacji WE i opublikowane w Dzienniku Urzędowym WE nr 2008/S 218-290755, natomiast w dniu 12 listopada 2008 r. zostało opublikowane na stronie internetowej zamawiającego) Komenda Główna Policji nie dysponowała wiedzą w zakresie planowanego ograniczenia wydatków budżetowych na 2009 r.
Wskazać należy, iż termin składania ofert na ww. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego upłynął w dniu 18 grudnia 2008 r. Na ww. postępowanie złożona została jedna oferta. W trakcie rozpatrywania tej oferty w związku z ograniczeniem środków finansowych Policji na 2009 r. w wysokości około 802 mln zł zawieszono jej rozstrzygnięcie.
Z uwagi na brak środków finansowych na realizację przedmiotowego zamówienia w dniu 3 lutego 2009 r. podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania. Podstawę prawną unieważnienia stanowił art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655, z późn. zm.), w myśl którego zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Decyzję o unieważnieniu postępowania poprzedziła wnikliwa analiza możliwości finansowych w kontekście konieczności zabezpieczenia środków na pokrycie wydatków, które w sposób bezpośredni wpływają na realizację ustawowych zadań Policji, a w szczególności środków finansowych na zakup paliwa, utrzymanie budynków (media, stan techniczny), utrzymanie systemów informatycznych, łączności, wydatki na wyżywienie zatrzymanych, opłaty pocztowe, wynagrodzenia biegłych itp., które muszą być obligatoryjnie zabezpieczone w budżecie Policji.
Odnosząc się do kwestii powszechnej dostępności do testów psychologicznych, uprzejmie informuję, iż - jak wynika z analizy - materiały dostępne na stronach internetowych nie stanowią kompletnej wersji przedmiotowego testu. Badani kandydaci do służby w Policji zapamiętują pojedyncze zadania i zamieszczają je na stronach internetowych. Z uwagi na obszerność testu oraz ograniczony czas na realizację zadań możliwość dokładnego zapamiętania tak dużej liczby pytań wydaje się być wręcz niemożliwa.
Pragnę podkreślić, iż test psychologiczny jest jednym z wielu etapów postępowania kwalifikacyjnego prowadzonego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji, określa predyspozycje intelektualne i osobowościowe kandydata do służby w Policji. Kandydat do służby w Policji poddawany jest także ocenie z innych cech osobowościowych (np. sprawności fizycznej, spostrzegawczości). Obowiązujący w Policji proces kształcenia, a w szczególności trwający 3 lata okres służby przygotowawczej, obejmuje m.in. szkolenie podstawowe, w trakcie którego kandydat realizuje ćwiczenia w warunkach zbliżonych do warunków służby. Poddawany jest ocenie i obserwacji przełożonych oraz psychologów. Proces ten pozwala na eliminowanie z szeregów Policji osób niespełniających wymagań psychofizycznych niezbędnych dla realizacji zadań Policji.
Obowiązujące oprogramowanie do przeprowadzania testów psychologicznych MultiSelect jest stosowane w Policji od 2003 r. Ze względu jednak na przebadanie dużej liczby kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji oraz długi okres użytkowania ww. oprogramowania testu psychologicznego zaszła potrzeba modernizacji oprogramowania lub zakupu nowego. W związku z powyższym ogłoszone zostało postępowanie w przedmiocie udzielenia zamówienia publicznego na zakup komputerowego testu psychologicznego i zakup sprzętu.
Komenda Główna Policji, unieważniając ww. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jako podstawę prawną wskazała art. 93 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy Prawo zamówień publicznych, uznając tym samym, iż spełnione zostały wszystkie przesłanki umożliwiające unieważnienie postępowania, tj.: wystąpiła istotna zmiana okoliczności (brak środków finansowych spowodowany zmniejszeniem budżetu Policji na 2009 r.), której nie dało się przewidzieć - w chwili wszczęcia ww. postępowania nie dysponowała wiedzą w tym zakresie. Komenda Główna Policji uznała, iż okoliczności te powodują, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym (zachodzi bowiem konieczność zabezpieczenia środków finansowych na pokrycie innych wydatków rzeczowych, które w sposób bezpośredni wpływają na realizację zadań ustawowych Policji związanych z bezpieczeństwem publicznym).
Z analizy wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 marca 2009 r. (sygn. akt KIO/UZP/244/09) wynika, że Komenda Główna Policji nie miała podstaw do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie zostały spełnione przesłanki do unieważnienia postępowania na tej podstawie. Niemniej jednak w ocenie Krajowej Izby Odwoławczej Komenda Główna Policji zasadnie unieważniła to postępowanie, przy czym w podstawie prawnej winien zostać powołany art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej unieważnienie postępowania na skutek zmniejszenia wysokości posiadanych środków jestdopuszczalne wówczas, gdy uszczuplenie tych środków wynika z przyczyn nieprzewidzianych i niezależnych od zamawiającego. W tym stanie rzeczy izba uznała, że unieważnienie postępowania w konkretnych okolicznościach sprawy zostało powzięte w sposób prawidłowy i znajduje umocowanie w treści art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przytoczenie błędnej podstawy prawnej unieważnienia postępowania pozostaje bez wpływu na ocenę samego unieważnienia postępowania znajdującego umocowanie w przepisach prawa.
Reasumując powyższe, stwierdzić należy, iż niezależnie od podstawy prawnej wskazanej przez Komendę Główną Policji unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup komputerowego testu psychologicznego i zakup sprzętu przez KGP jest zasadne.
Niemniej pragnę zapewnić pana posła, iż w chwili uzyskania możliwości finansowania zakupu nowego programu do badania kandydatów do służby w Policji podjęte zostaną stosowne działania zmierzające do wszczęcia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Z poważaniem
Podsekretarz stanu
Adam Rapacki
Warszawa, dnia 6 kwietnia 2009 r.
jak sie doczytałam to z tej literatury wynika , że możemy powołac się na art.93. ust.1 pkt.4 czyli brak środków finansowych na realizacje zadania,
tylko co w takim razie z tym, zrobić bo na otwarciu podałam kwote wyższa , a kilka dni póxniej dowiedziałam się że jednak nie dostaniemy takiej kwoty, że mam zrobic przetarg na poł roku jak nie mam srodków na cały rok.
co myślicie o takim wyjściu z sytuacji.
opinia RIO
http://www.wroclaw.rio.gov.pl/bip/dok_wyjasnienia/73001611.pdf
miłka widzę, że masz takie jazdy jak ja tylko teraz z ta różnicą, ze jak chcą taki przetarg ogłosić bez środków w całośco to ja czytam kwotę niższą i jak co to podwyższam.
i jak co to podwyższam.
To dobrze że masz z czego
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc