1

Temat: dokumenty do oferty

Czy mogę napisać, że do oefrty należy dołączyć: "sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku ..itd" czy powinnam nazwać te CZĘŚCI  jeśli wystarczą mi tylko np. rachunek zysków i strat

2

Odp: dokumenty do oferty

Trochę późno, ale zawsze:
Z tego, co mi wiadomo, to "Rozporządzenie z dnia 19 maja w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane" nie może być inaczej interpretowane (w znaczeniu: zawężanie w ramach punktu/rozszerzanie o kolejne punkty).
Czyli w warunkach stawianych wykonawcom nie dawałbym zapisu innego niż art.1 ust.3 pkt 1) wspomnianego wyżej rozporządzenia.

3

Odp: dokumenty do oferty

A gdybym chciała tylko informacje , które są na rachunku zysków i strat, to czy nie lepiej , ze napiszę w siwz że właśnie TĄ CZĘŚĆ chcę. Jeżeli przepiszę cały punkt z rozporządzenia to do oferty jesen wykonawca da mi wszystko a inny tylko rachunek zysków i strat i awantura (czyt. protesty) gotowa.
Ja myślę, że dlatego ustawodawca zastosowanł  taką konstrukcję tego zdania, aby dać możliwość wyodrębnienia części. Przed zmianami tak nie było i dlatego wykonawcy musieli dawać komplet , nawet wraz informacją uzupełniającą.

4

Odp: dokumenty do oferty

Według mnie skoro mogę żądać "lub jego części" to mogę zapisać że żądam ząłączenia jedynie bilansu, bo akurat on jest mi w tym postepowaniu potrzebny. Nie muszę żądać całego sprawozdania bo przecież czasami do sprawdzenia postawionego warunku wystarczy mi tylko jego część. Myślę, że to było intencją ustawodawcy. Przecież w postępowaniu mogę żądać tylko tych dokumentów, które są niezbędne do jego przeprowadzenia.

5

Odp: dokumenty do oferty

Robert, przekonałeś mnie