A jakby to było w następującym przypadku:
Zamawiający ogłasza przetarg na dostawę tablic interaktywnych oraz projektorów. Określił min. wymagania odnośnie przedmiotu zamówienia. W dokumentów wymagał jedynie oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz formularz kalkulacji ceny (zgodny ze wzorem Zamawiającego). Zarówno w formularzu oferty jak i kalkulacji ceny oferty widnieją oświadczenia, że Wykonawca oferuje przedmiot zamówienia fabrycznie nowy, zgodny z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ.
Znalazł się jednak nadgorliwy Wykonawca, który złożył dodatkowo dokumenty zawierające opisy tablic interaktywnych oraz projektorów. Z dokumentów tych wynika, że projektory nie spełniający postawionych przez Zamawiającego wymagań.
Jak w tej sytuacji podejść do tych dokumentów. Zamawiający co prawda ich nie wymagał, jednak z ich treści wynika że projektory są niezgodne z postawionymi wymaganiami?
Mile byłby widziany jakiś wyrok określający tok postępowania.
Ja na chwilę obecną jestem na stanowisku, że należałoby wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień odnośnie treści złożonej oferty i zapytać czy załączone opisy dotyczą zaoferowanego przedmiotu zamówienia. Jeżeli odpowiedź byłaby potwierdzająca odrzuciłbym jego ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 PZP.
Natomiast jeżeli Wykonawca w odpowiedzi wyjaśniłby że omyłkowo załączył dokumenty, które nie stanowią części oferty i nie odnoszą się do zaoferowanego przedmiotu zamówienia - uznałbym że oferta jest OK.
A jakie jest Wasze zdanie?