1

Temat: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Mam problem. Mamy (jako gmina) wykonać remont remizy OSP. Mam kosztorys na 29 tys. zł brutto, czyli tuż obok progu 6 tys. Euro. W zakresie mam remont dwóch garaży (wylewki, wjazd, bramy garazowe i okna) - to ma zrobić gmina.
Trzeci garaż chce sobie wyremntować OSP, która posiada własną osobowość prawną. Ich zakres to ok. 12 tys. zł brutto.
I co teraz??? Remiza jest własnością gminy, OSP dostaje dotacje z gminy.
Czy muszę ogłaszać przetargi, czy mogę to potraktowac oddzielnie???
Pomóżcie, bo nie wiem, jak mam to ugryźć:(
Renatkka

2

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Teoretycznie ustawa prawo zamówień publicznych mówi, że ustalenia wartości zamówienia na roboty budowlane dokonuje się na podstawie kosztorysu inwestorskiego. Wasz jest na 29 tysięcy. Kwotowo kwalifikuje się to, jak mówisz, do przetargu. Ten trzeci garaż rozumiem, że jest na niego osobny kosztorys? Teoretycznie moga to być dwa różne postępowania ale pytanie jest jedno dlaczego to zadanie podzielono w taki sposób (2+1) i ile jest pozwoleń na budowę? Moim zdaniem jeśli OSP posiada samodzielność finansową i zadania nie podzielono w celu obejścia przepisów ustawy to możecie przeprowadzić 2 odrębne postępowania i odrębnie szacować wartość tych zamówień.

3

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

A czy coś stoi na przeszkodzie aby Gmina przeprowdziła jedno wspólne postępowanie z wyodrębnieniem kosztowo cześci (trzeciego garażu) - bo całość miałby robić jeden wykonawca ? ten trzeci garaż rozliczy sobie OSP w oparciu o przeprowadzony przez gminę przetarg.

4

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

No nie do końca. W wielu wypadkach Druhowie sami pracuja i sami wiele prac czynią. Czemu nie zrobić postepowanie na dwa obiekty na kwoty kosztorysowe. A trzeci garaż neich sami wykonają pod nadzorem i przy pomocy fachowców UG.

5

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Renatka nie pisała że strażacy sami chcą wyremontować sposobem gopsodarczym bo wtedy to w ogóle nie ma chyba problemu.

6

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

No cóż problem jest zawsze. Remiza jest własnościa gminy tak jak grunty a osobowość prawna OSP nie ma tu nic wspólnego z tym remontem. Renatkka określa przedmiot zamówienia, określa jego wartość szacunkową i wybiera tryb postepowania. Wykonując remont częściowy przez UG a częściowo przez OSP ( z wykorzystaneim dotacji UG) podzieli zakres prac na obiekcie a w konsekwencji naruszy ustawę. Rozwiaznia? - Remont całosci przez UG lub  dotacja dla OSP i rozliczenie ich po wykonaniu zadania.

7

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Naruszy ustawę jeżeli w wyniku podziału ominie procedury. Ale jeżeli przeprowadzi normalne postępowanie (pow. 6000 euro) na część tylko dla Gminy , a potem strażacy sobie sami wyremontują trzeci garaż. Najwyżej materiały kupią w zapytaniu o cenę - tak jak dla zamówienia powyżej 6.000 euro.

8

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Joanno tak pod warunkeim że kupią za swoje pieniądze. Jezeli dostana dotację to musi być określona na co. A w takim razie UG podzieli zadanie "Remont budynku OSP" i wyodrebni z niego jeden garaż. I czy przekaże pieniadze na materiały czy materiał zakupiony w jakim kolwiek trybie to decyzja o podziale bedzie naruszać PZP.

9

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

JoannaS - dziękuję za poradę smile
Skarbnik znalazł środki na całe zadanie, mam 1 postępowanie i sprawa jest czysta.
Pozdrawiam

10

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Piot, który artykuł PZP będzie naruszony?

11

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Nie ma za co. cieszę się smile

12

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Zamawiajacy ma do wykonania remont na obiekcie obejmujacy 3 garaże. Wartosc tego zamówienia przekroczy 6000 euro. W wypadku podzielenia zamówienia na dwie częsci i zlecenie jednej z nich OSP, narusza art.32.2 "Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości". Zakladam hipotetycznie że Zamawiajacy zdecydował się na taki krok i wyłonił wykonawcę na dwa garaże a trzeci remontować będzie OSP. Jako że mało która jednostka posiada własne środki finansowe będzie musiała posiłkować się dotacja. Dotacja przeznaczona za remont lub na same materiały budowlane i w tym samym czasie prowadzony remont przez UG --> 32.2 Dotacja przeznaczona na coś innego - art. 9 pkt 1 Ustawy o odpowiedzialnosci za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - "....wydatkowanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem określonym przez udzielającego dotację"

13

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Piot, Joanna napisała aby UG zrobił postępowanie w oparciu o wartość całego zamówienia czyli normalna procedura pow. 6.000 euro.- tyle że na "etap" - 2 garaży. Więc w którym miejscu i które przepisy ustawy omija?

14

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Dokładnie tak myślałam. Ustawa zabrania podziału W CELU OMINIĘCIA PRZEPISÓW, ale nie zabrania podziału zamówień wq ogóle. Więc , jeżeli po podzialne zastosuję przepisy (procedura wg progów sprzed podziału ) PZP to nie naruszę przepisów. Tak myślę.

15

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

JoannaS napisał/a:

Tak myślę.

Słusznie i naukowo smile

16

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Pochylam głowę ze wstydu. Rumienie się. Tak to jest jak sie nie czyta ze zrozumieniem. Mea culpa. ; )

17

Odp: Zadanie realizowane wspólnie przez dwa podmioty - co zrobić ???

Piot, nie ma sprawy. Jest taki upał... wink