1

Temat: pkt. 10

na podstawie art.87 ust. 1 wzywaliśmy do wyjaśnienia treści ofert
(w akceptowanym wzorze umowy termin wykonania reklamacji 14dni , oferenci w formularzu ofertowym wpisywali 21). oczywiście po wezwaniu  wyjaśniali, że w ofercie była to omyłka i reklamacje będą wykonywać w terminie 14 dni jak we wzorze umowy).
Chce się upewnić czy pkt. 10 jest u mnie na tak czy na nie -  trzeba podać czy stosowano art. 87 ust.2 .
Ja nie zawiadamiałam, że poprawiam omyłkę w ofercie tylko wzywałam do wyjaśnienia który termin jest właściwy.  nie wiem czy się nie poplątałam bo teraz kombinuję,że te moje wezwanie to tak jak bym im chciała omyłkę poprawić.
Pomóżcie

2

Odp: pkt. 10

Wzywałaś do wyjaśnień przecież, a poprawiałaś?

3

Odp: pkt. 10

wzywałam do wyjaśnień i wyjaśnili. nic nie poprawiałam

4

Odp: pkt. 10

No to w czym problem?

5

Odp: pkt. 10

Nie warto.

6

Odp: pkt. 10

Nie mówcie, że nie ma problemu - ofertę należy odrzucić jako ewidentnie niezgodną ze specyfikacją, albo (mniejsze zło) poprawić i zawiadomić o poprawieniu.

Acha, można rozważyć trzeci wariant: unieważnienie postępowania.

7

Odp: pkt. 10

No pewnie że odrzucić, ale myślałem że to oczywiste.

8

Odp: pkt. 10

hubal napisał/a:

albo (mniejsze zło) poprawić i zawiadomić o poprawieniu.

nie ma podstaw do poprawy. Oczywiście odrzucona jako niezgodna z warunkami

9

Odp: pkt. 10

No, ale z drugiej strony wzór umowy, to tylko wzór do skorygowania o dane uzyskane w trakcie postępowania. Jeśli zamawiający nigdzie indziej nie określił terminu (a tak jest prawie na pewno), lecz umyślnie zażądał zaoferowania terminu, to ten termin należałoby teraz honorować.

Ponadto warto zauważyć, że zgodnie z prawem i ugruntowaną praktyką warunki gwarancji (a zdaje się o tym mowa) to z zasady KOMPETENCJA WYKONAWCY (chyba tylko jedynie polscy zamawiający zapominają o tym i nie mając żadnych predyspozycji usilnie wymądrzają się).

W świetle powyższego należałoby UZNAĆ ofertę.

10 (edytowany przez nina 2012-04-06 12:16:18)

Odp: pkt. 10

hubal napisał/a:

No, ale z drugiej strony wzór umowy, to tylko wzór do skorygowania o dane uzyskane w trakcie postępowania. Jeśli zamawiający nigdzie indziej nie określił terminu (a tak jest prawie na pewno), lecz umyślnie zażądał zaoferowania terminu, to ten termin należałoby teraz honorować.

Ponadto warto zauważyć, że zgodnie z prawem i ugruntowaną praktyką warunki gwarancji (a zdaje się o tym mowa) to z zasady KOMPETENCJA WYKONAWCY (chyba tylko jedynie polscy zamawiający zapominają o tym i nie mając żadnych predyspozycji usilnie wymądrzają się).

W świetle powyższego należałoby UZNAĆ ofertę.

no a już się bałam, że pisałeś wcześniej o odrzuceniu takiej oferty. Pewnie, że uznać a nawet poprawić. Jak akceptuje warunki umowy to ewidentnie sie pomylił i jestem za uznaniem takiej oferty.

Ps. Jak odrzuciłaś to masz przechlapane smile

11

Odp: pkt. 10

Jeszcze o gwarancji.
W art. 577 Kc mówi się: ?gdy kupujący OTRZYMAŁ od sprzedawcy dokument gwarancyjny...? Nota bene przepis nie mówi o przypadku odwrotnym: gdy kupujący DAJE sprzedawcy dokument gwarancyjny. Może to oznaczać, że takiej sytuacji przepisy nie przewidują, czyli że  warunki gwarancji kupujący otrzymuje - wraz z odpowiednim towarem (a nie wymyśla).

12

Odp: pkt. 10

nina napisał/a:

uznać a nawet poprawić

Czyli co?
Jasności to ja tu nie mam - niezależnie od powyższego.

Oj, przydałby się tu sąd, a przynajmniej opinia speca od prawa, ale dobrego.

13 (edytowany przez nina 2012-04-06 12:33:58)

Odp: pkt. 10

oj hubal poprawić i uznać smile Albo nie poprawiać i uznać smile Wybieram opcję nr 1:)

14

Odp: pkt. 10

Niech się wypowie pytający co ma dokładnie w papierach, bo jak na razie nina żadna z opcji nie wchodzi w grę.

15

Odp: pkt. 10

a to już i tak po wyborze oferty smile

16

Odp: pkt. 10

Zapewne smile