Odp: Dostawa i montaż okien.
ad. 3) z tym kosztorysem to jest tak ze jest z 2008r. i jak tu przetlumaczyc wielmoznemu pani GŁÓWNEMU specjaliscie od inwestycji ze ma byc nie starszy niz 3 MIESIĄCE?HUBAL CHYBA CI ZAZDROSZCZE WSPÓŁPRACOWNIKÓW
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Szacowanie wartości, kwoty progowe i i tryby udzielania zamówień publicznych → Dostawa i montaż okien.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ad. 3) z tym kosztorysem to jest tak ze jest z 2008r. i jak tu przetlumaczyc wielmoznemu pani GŁÓWNEMU specjaliscie od inwestycji ze ma byc nie starszy niz 3 MIESIĄCE?HUBAL CHYBA CI ZAZDROSZCZE WSPÓŁPRACOWNIKÓW
Pokazać mu przepis o tym mówiący.
jak tu przetlumaczyc wielmoznemu pani GŁÓWNEMU specjaliscie od inwestycji ze ma byc nie starszy niz 3 MIESIĄCE?
Może być starszy. Nie należy mylić kosztorysu z ustalaniem wartości zamówienia. Jeden przepis wymaga terminu 6-miesięcznego dla wartości, zaś drugi mówi o kosztorysie mającego być podstawą zamówienia. Stanowić podstawę to nie oznacza być tożsamym. Jednocześnie warto zauważyć, że przepisy prawa nie dopuszczają dowolnego kosztorysu (!!!), cóż z tego, że zrobicie ich mnóstwo, skoro przepis prawa ich nie dopuszcza jako podstawy, podstawą może być wyłącznie ten jedyny, sporządzany na etapie projektowania. Tak stanowi przepis prawa, popatrzcie, art.33.1.1.
W narodzie i wśród prawników panuje w większości bezzasadne przeświadczenie o konieczności posiadania świeżego kosztorysu. Przeciwstawmy się wreszcie tym mitom.
Przepisy należy odczytywać dosłownie. Na podstawie starego kosztorysu aktualną wartość zamówienia można łatwo uzyskać np. przez przemnożenie wskaźnikiem wzrostu cen. Nikt mi nie wmówi, że tak uzyskana kwota jest mniej trafna niż uzyskana przy liczeniu kosztorysu od nowa.
miałam na mysli 6 miesiecy a nie 3 oczywiscie...
hubal- skoro tak to ja jako osoba od zamowien publ. musze robic wywiad skad dana kwota szacunkowa we wniosku?czy ja musze meic na to jakis dokument w razie kontroli czy to ma miec osoba ktora przygotowuje szacunek?bo z tym mam najwiekszy problem
Nie rozumiem problemu, jaki wywiad, jaki wniosek?
Jeśli chodzi o dokumenty, to ja z przepisów wnioskuję w szczególności o takich:
1) kosztorys inwestorski
2) notatka z ustalenia wartości zamówienia
3) protokół z postępowania wraz z załącznikami.
Oczywiście zwykle występują jeszcze różnorodne inne, pomocnicze, robocze, odpowiednio do potrzeb.
chodzi o notatke- musze takową mieć w dokumentacji przetargowej tak?z czego to wynika?
u nas wniosek wynika z regulaminu udzielania zam.publ.-dostaje wniosek o wszczecie procedury gdzie jest wpisna wart. szacunkowa i kto-po imieniu i nazwisku jej dokonal-wystarczy?s
1. musisz mieć przeszacowany kosztorys na ceny aktualne , u nas wyk. to kosztorysant
2. jeżeli się składa z kilku to zbiorcze zestawienie kosztów z wyliczanką złoty na euro i już masz próg - zatwierdzony przez dyr.
3. u nas - wniosek o przeprowadzenie postępowania zatwierdzony przez dyr.
a dalej to już jak zwykle
hm kosztorysant?macie takiego rozumie w firmie tak?czy zlecanie odplatnie?
no jesteśmy jednostką budżetową gminy i mamy ,że tak powiem wszystkie niezbędne działy do przeprowadzenia postępowań przetargowych łącznie z nadzorem
mała uwaga jeżeli jest to projekt z 2008 roku i wymagał pozwolenia na budowę to jest nieaktualny
jak doczytałam to projekt termomodernizacji więc może być nieaktualny (decyzja o pozwoleniu na budowę 3 lata)
Tak jest! (już wczoraj miałem to na końcu języka, ale się zapomniało).
chodzi o notatke- musze takową mieć w dokumentacji przetargowej tak?z czego to wynika?
Żaden konkretny przepis nie nakazuje, ale skoro obowiązuje forma pisemna, to wynik ustalanie wartości zamówienia wypada jakoś zapisać. Ja to zwykle nazywam notatką.
u nas wniosek - dostaje wniosek o wszczecie procedury gdzie jest wpisna wart. szacunkowa i kto-po imieniu i nazwisku jej dokonal-wystarczy?
Wniosek, to wewnętrzna sprawa organizacyjna.
Wpisana wartość szacunkowa. Nie rozumiem, czy to przepisana wartość kosztorysu, czy co innego? Co z podsumowaniem w razie kilku kosztorysów, co z uwzględnieniem prawa opcji, zamówień uzupełniających, czy dostaw, przeliczeniem wartości do właściwego poziomu, przeliczeniem na euro? Jeden z programów komputerowych wspomagających zamówienia ma tuzin takich zapytań. Ktoś to musi ogarnąć, spisać, dopisać wszystkich współautorów i zarchiwizować w segregatorze - obok protokołu z postępowania.
Gdy to wszystko ogarniemy, to odpowiedź będzie prosta. Zgoda?
Może się mylę. To wyjaśnijmy.
1. musisz mieć przeszacowany kosztorys na ceny aktualne , u nas wyk. to kosztorysant
2. jeżeli się składa z kilku to zbiorcze zestawienie kosztów z wyliczanką złoty na euro i już masz
1. Z jakiego przepisu prawa wynika ?przeszacowanie kosztorysu??
2. Jaki przepis prawa dopuszcza kilka kosztorysów i zbiorcze zestawienie kosztów?
Proszę o wsparcie w wyjaśnianiu.
kilka tzn. branżowe , które trzeba zsumować
Wartość kosztorysu w poziomie cen II kwartał 2005 r. wynosi netto 2 520 045,25 zł
brutto 3 074 455,25 zł
Wartość zamówienia uzupełniającego 20% od 2520045,25=504009,05
Wartość netto ogółem : 3.024.054,30
1 EURO = 4,0468 zł (zgodnie z rozporządzeniem Dz. U. nr 40 poz. 356 z 12.03.2004)
3.024.054,30 : 4,0468 = 747.270,51 EURO
Ustalenia dokonała Elżbieta Bakalarczyk w dniu 1.07.2005 r. r. na podstawie kosztorysów inwestorskich opracowanych przez Spółkę Inwestycyjno-Budowlaną ? BIODOM? oraz przez ZIM.
USTALENIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
NA PODSTAWIE KOSZTORYSÓW INWESTORSKICH
K A R T A Z B I O R C Z A K O S Z T O R Y S Ó W I N W E S T O R S K I C H
1.Roboty ogólnobudowlane 1 509 809,03 zł
2.Sieci i instalacje wodno-kanalizacyjne 212 539,97 zł
3.Instalacje C.O. i węzła cieplnego 171 105,96 zł
4.Instalacje wentylacji mechanicznej 510 299,77 zł
5.Sieci i instalacje elektryczne 78 945,87 zł
6.Zagospodarowanie terenu
i odbudowa nawierzchni
po robotach rozkopowych 37 344,69 zł
Wartość kosztorysu w poziomie cen II kwartał 2005 r. wynosi netto 2 520 045,25 zł
brutto 3 074 455,25 zł
Wartość zamówienia uzupełniającego 20% od 2520045,25=504009,05
Wartość netto ogółem : 3.024.054,30
1 EURO = 4,0468 zł (zgodnie z rozporządzeniem Dz. U. nr 40 poz. 356 z 12.03.2004)
3.024.054,30 : 4,0468 = 747.270,51 EURO
Ustalenia dokonała xxxxxxxxxxxx w dniu 1.07.2005 r. r. na podstawie kosztorysów inwestorskich opracowanych przez projektanta xxxxxxxxxxx oraz przez ZIM.
ZATWIERDZIŁ
................................
Wrocław 1.07.2005 r.
Świetnie myszy1953! Prawie wzorowo!
Mniej więcej o to mi chodzi.
Tylko jaki prawem tam netto i brutto???
we wniosku o przeprowadzenie postępowania jest netto i brutto ( bez uzupełniających. Brutto potwierdza na wniosku Główny Księgowy, potwierdza rownież stawkę VAT i Dział Planowania - czy inwestycja zaplanowana w budżecie dział , rozdział itp.
Czyli pomieszane różne sprawy, mnie chodziło przypomnieć, raczej innym, że jeśli mówić o wartości zamówienia, to tylko bez podatku.
Dziwnie mi wyglądają kosztorysy inwestorskie z podatkiem.
kosztorysy są bez podatku
wymiana okien więc na zgłoszenie
zapytałam o kosztorys bo mam problem z dogadnaiem sie z pracownikiem żeby mi go zaktualizowal-czyli zadzwonil do firmy ktora go wykonywala w 2008 z prosba o aktualizajce
a moje pytanie - czy moge wszczynac postepwoanie jesli wartosc jaka zamierzamy przeznaczyc jest mniejsza niz ta w kosztorysie??
Przepisy w zasadzie nie zabraniają wszczynać.
Przy okazji: reszta postu świadczy, że niektóre nasze porady nie znalazły uznania. Cóż, nic mi do tego, to nie moje postępowanie
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc