1 (edytowany przez peri78 2012-07-10 11:17:30)

Temat: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

Właśnie przygotowuję postępowanie na roboty budowlane. Komórka inwestycyjna, która złożyła mi dokumentację, wykreśliła część zakresu inwestycji gdyż nie mają na to jeszcze umowy na dofinansowanie.
Wartość wykreślonych robót budowlanych to ok 35% wartości pozostałej części Zamówienia.

W przypadku uzyskania dofinansowania i podpisania umowy o dofinansowanie, będziemy chcieli zrealizować tę wyłączoną część inwestycji.

Tak się zastanawiam, czy mogę to przewidzieć jako zamówienie uzupełniające? Z początku wydawało mi się że tak, ale:
1) wyłączony zakres inwestycji obejmuje kanalizację deszczową z separatorami oraz budowę sieci kanalizacji sanitarnej. W zakres realizowanej inwestycji wchodzi między innymi budowa kanalizacji deszczowej (bez separatorów), ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie.
2) Na wyłączony zakres inwestycji uzyskano osobne pozwolenie na budowę.

Warto jednak zaznaczyć że CPV: 45.23.13.00-8 załatwia problem.

Co o tym myślicie? Nie chciałbym aby jedną inwestycję wykonywały dwie różne firmy, gdyż jedni byliby uzależnieni od drugich.

Ps. jeszcze dodatkowe pytanie. Czy spotkał się ktoś kiedyś z sytuacją dokonania zmiany ogłoszenia o zamówieniu, polegającej na zwiększeniu wartości robót uzupełniających? Pierwotnie w ogłoszeniu było 10%, teraz ma być 50%. Czy można tak zrobić zmieniając szacunek?

2

Odp: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

Proponuję pomyśleć o prawie opcji, czyli w zasadzie od razu można ogłaszać całość z zastrzeżeniem, że określona część może będzie kiedyś w przyszłości, jak się zamawiający zdecyduje. Oferty oczywiście muszą obejmować wszystkie elementy czyli ceny jednostkowe, by można było z miejsca uruchamiać opcję. Oczywiście nie zapominamy o szczegółach takich jak ewentualna zmiana cen za parę miesięcy.

3

Odp: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

Co do zmiany ogłoszenia, to ja nie pamiętam, niemniej nie widzę problemu, co najwyżej czy w ogóle przedłużyć termin i na ile.

4 (edytowany przez peri78 2012-07-10 12:45:03)

Odp: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

Dzięki hubal
Właśnie ze względu na możliwe zmiany cen na przestrzeni czasu pomyślałem o zamówieniach uzupełniających. Myślałem co prawda o prawie opcji, lecz nie uwzględniłem możliwości waloryzacji cen - a to przecież jest dobre rozwiązanie (ewentualna waloryzacja dotyczyłaby oczywiście tylko tego zakresu dodatkowego)

Co do zmiany ogłoszenia przyznam, że już doczytałem. No... i z tego co wyczytałem z mądrych ksiąg, nie za bardzo mógłbym dokonać takiej zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Świadczyłoby to o nienależytym szacowaniu przedmiotu zamówienia. Ponadto art. 35 ust. 2 pozwala na dokonanie zmiany szacunku przed wszczęciem postępowania. Niestety są na to wyroki.

Jeszcze raz za podpowiedź dziękuję smile.

5

Odp: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

peri78 napisał/a:

waloryzacja dotyczyłaby oczywiście tylko tego zakresu dodatkowego

Nie koniecznie, nie ustawiajmy tak sztywno, z powodzeniem może służyć w innych obszarach, ale oczywiście po określonym czasie, ten czas to niekoniecznie ustawić na pojutrze, choć też tak można, nikt nie zabrania.

peri78 napisał/a:

Świadczyłoby to o nienależytym szacowaniu przedmiotu zamówienia.

Takie coś mnie irytuje, bo cackamy się z tym szacowaniem do przesady, istny fetysz. Prawda jest taka, że praktycznie wartość zamówienia służy jedynie do obrony na wypadek gdyby w postępowaniu poniżej progu 'unijnego' wartość zawartej umowy przekroczyła ten próg, a takie coś to rzadkość. Doprawdy nie widzę innego zastosowania praktycznego. Podkreślam tu praktyczność - chyba wiadomo dlaczego.

W omawianym przypadku proponuję może tak: ustaloną na wstępie wartość zamówienia zostawiamy (wraz z właściwym dokumentem), a teraz robimy notatkę, z której wynika, że procedura po zmianach nadal mieści się we właściwych granicach. Żaden rozsądny kontroler nie zrobi krzywdy.

Przy okazji - jakoś nie mogę sobie przypomnieć kary przysługującej za 'nienależyte szacowanie przedmiotu zamówienia' roll

6 (edytowany przez radas 2012-07-11 08:21:27)

Odp: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

hubal napisał/a:

Prawda jest taka, że praktycznie wartość zamówienia służy jedynie do obrony na wypadek gdyby w postępowaniu poniżej progu 'unijnego' wartość zawartej umowy przekroczyła ten próg, a takie coś to rzadkość. Doprawdy nie widzę innego zastosowania praktycznego. Podkreślam tu praktyczność - chyba wiadomo dlaczego.

Przy okazji - jakoś nie mogę sobie przypomnieć kary przysługującej za 'nienależyte szacowanie przedmiotu zamówienia' roll

Hubal - apeluję porzuć chorą ambicję szerzenia defetyzmu w narodzie!
Ustalenie wartości zamówienia publicznego lub jego części, jeżeli miało to wpływ na obowiązek stosowania przepisów o zamówieniach publicznych albo na zastosowanie przepisów dotyczących zamówienia publicznego o niższej wartości jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Dalej, wartość zamówienia ma bezpośrednie przełożenie na możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego albo ewentualnego udzielenia zamówienia uzupełniającego, czy identyfikacji symptomów rnc. Podnadto wartość zamówienia ma przełożenie na planowanie budżetu jednostki. Błąd w szacowaniu wartości może mieć związek z wyrazem niecelowości, niegospodarności w dokonywaniu wydatków.
Mało? Jaki fetysz? Prawdziwy miłośnik pzp jest osobą bezpruderyjną, więc idź na całość hubal, szacunek = respect w procesie się należy jak psu miska i nie ma się czego wstydzić.

7

Odp: Zamówienia uzupełniające na roboty budowlane

Nie bardzo rozumiem o co chodzi radasowi.
Boi się o upadek rangi wartości zamówienia? Nie ma czego.
Defetyzm? Ja raczej w przeciwnym kierunku: działajmy i to pozytywnie (i zgodnie z przepisami, a one nie są tak złe niż niektórym się zdaje).