My mamy podpisana umowę ramową na okres 4 lat z trzema wykonawcami na dostawę pojemników. Kiedy organizowaliśmy ten przetarg nie pracowalam jeszcze w zamówieniach, ale sprawdziłam: był normalnie ogłoszony przetarg nieograniczony (u nas akurat na kwoty powyzej progów unijnych). Oprócz opisu przedmiotu zamówienia i szacunkowych ilości pojemników do zamówienia w okresie 4 lat podalismy atkie oto informacje:
"Umowa ramowa, zostanie podpisana z trzema wykonawcami, którzy przedstawią oferty cenowo najkorzystniejsze. Jeżeli liczba ofert ważnych będzie mniejsza niż trzy Zamawiający podpisze umowę ramową z tymi wykonawcami, którzy złożyli oferty ważne.
oraz
Umowy wykonawcze do umowy ramowej, będą podpisywane z jednym wykonawcą, po przeprowadzeniu trybu zebrania ofert od Wykonawców bez ogłoszenia (kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena: 100%), jeżeli umowa ramowa będzie podpisana z więcej niż jednym Wykonawcą albo po przeprowadzeniu trybu z wolnej ręki, jeżeli umowa ramowa będzie podpisana z jednym wykonawcą.
Z tego co wiem wystartowały akurat trzy firmy i z tymi firmami zostały zawarte umowy ramowe, a później po prostu wysylalismy zaproszenia do składania ofert tylko do tych wykonawców i oni przysylali nam oferty. Z tym, ze wiadomo cena pojemnika nie mogła byc wyzsza od tej zadeklarowanej w ofercie pierwotnej.