1

Temat: czy czekać do upływu terminu?

Wzywałam wykonawców do wyjaśnień, wyznaczając termin na przysłanie odpowiedzi do 18.09. Wszyscy złożyli wyjaśnienia już na drugi dzień od wezwania.
czy w takiej sytuacji muszę czekać do upływu wyznaczonego terminu i dopiero wtedy wysyłać zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, czy mogę to zrobić już teraz.

2

Odp: czy czekać do upływu terminu?

skoro był wyznaczony termin to należałoby poczekać

3

Odp: czy czekać do upływu terminu?

Nie trzeba czekać, jeżeli wszystko zostalo wyjaśnione i skutkiem nie będzie eliminacja ofert albo wykonawców; wyznaczony termin jest terminem maksymalnym, a jeżeli wszyscy wykonawcy udzielili już wyjaśnień to po co czekać (?) Termin jest dla wykonawców, a nie wykonawcy dla terminu.

4

Odp: czy czekać do upływu terminu?

radas napisał/a:

Nie trzeba czekać, jeżeli wszystko zostalo wyjaśnione

rzeczywiście - chyba nie doczytałem, jeśli wszyscy już złożyli wyjąsnienia to tak, bo po co jeszcze czekać - tak samo będzie przy wezwaniu do uzupełn. jeśli uzupełni przed czasem to nie trzeba czakać

5

Odp: czy czekać do upływu terminu?

No właśnie jest problem. Bo o w przypadku jednego z wykonawców wyjaśnienie nie jest wystarczające, a nawet potwierdza niezgodnosć oferty z SIWZ. Skutkiem będzie odrzucenie oferty. Zastanawiam się, czy wykonawca nie bedzie chciał w jeszcze w terminie dosłać dodatkowych wyjaśnień.
Chyba czekać?

6

Odp: czy czekać do upływu terminu?

Wyjaśniać można do skutku, więc można jeszcze raz ewentualnie dopytać..
Jeśli nie ma wątpliwości co i jak (w końcu przekazał wyjaśnienia) to należy odrzucić.

7

Odp: czy czekać do upływu terminu?

Ale czekać do upływu terminu? W końcu może sam się zreflektować i dosłać dodatkowe informacje..

8

Odp: czy czekać do upływu terminu?

Nie czekać na koniec terminu. Wyznaczenie terminu np. 7-mio dniowego nie oznacza, że wykonawca może codziennie coś dosyłać aż do upływu terminu.