Temat: Łączenie wydatków
Zamawiający w listopadzie - grudniu organizuje przetargi na paliwo, ubezpieczenie, art. biurowe itp, których efektem jest podpisanie umowy na kolejny rok jeszcze przed rozpoczęciem roku, np 21.12.2012 r. Podobnie działo się w latach ubiegłych i stanie się w latach następnych. Oznacza to że zgodnie z ustawą dochodzi do udzielenie zamówienia na koniec roku.
Jak zamawiający powinien potraktować zamówienie nieprzewidziane które pojawiło się w ciągu roku? Np. po udzieleniu zamówienia podstawowego na na 2012 rok za 80000,00 na które umowa podpisana została w 12.2011 r. pojawia się konieczność dokonania zakupów za 20000,00 zł. Czy traktować je jako nowe nieprzewidziane i traktować je jako zamówienie do 14000,00 (nieprzewidziane w stosunku do zamówienia udzielonego w końcu 2011), czy uwzględnić planowane zamówienie na koniec 2012 roku (umowa podpisana w 2012 na 2013 rok) i udzielić je jako część tego "grudniowego" zamówienia z wszelkimi konsekwencjami szacowania dot. części?