1

Temat: jak oszacować wartośc???? RB

w ramach dwóch przetargów (czyli w dwóch etapach-uzależnionych od środków finansowych zam.) realizowany był projekt budowlany na budowę chodnika. Dwa etapy tego zadania wykonane zostały w roku 2011. W tym roku realizujemy trzeci - końcowy etap zadania (jest to ten sam projekt budowlany z naniesionymi zmianami).

Czy przy szacunkowej wartości zamówienia (w protokole) oraz w informacji o udz. zamówienia podaję wartość zsumowaną tych trzech etapów? jako że jest to jedna inwestycja podzielona na części? czy tylko poszczególnej części zamówienia???

Jeżeli jednak muszę to zsumować i podać do BZP i do protokołu to jako wartość tych dwóch pierwszych etapów powinniśmy brać wartość za jaką wykonawca wykonał zadanie? (wraz z robotami dodatkowymi- w każdym etapie mamy rozl. kosztorysowe)???

Proszę o poradę i  jakąś podpowiedź wink

2

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Ja tylko podaję info w protokole powinna być suma 3 etapów. Roboty dodatkowe nie bierze się do szacunku.

3

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Dwa etapy = jeden protokół jedna kwota.
trzeci etap = jeden protokół jedna kwota.

4

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Marcel napisał/a:

Dwa etapy = jeden protokół jedna kwota.
trzeci etap = jeden protokół jedna kwota.

Marcel - czy to oznacza, że do tych dwóch etapów realizowanych w 2011 . byś zrobił jeden prookół z postępowania? Czyli jeden szacunek do tych dwóch etapów - bo realizowane są w jednym roku a do trzeciego osobny szacunek?????
nic nie wiem już, napisz proszę coś więcej jak byś to zrobił bym mogł to jakoś ogarnąć bo nie widze tego narazie tongue dzięki za pomoc ;

5

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Przede wszystkim zostawcie tamten rok, tzn. nie grzebcie bez potrzeby (chyba że macie nachrzanione i da sie naprawić), dokumentacja tamtych postępowań powinna być dawno zamknięta na amen.
Chyba że tamte postępowanie ma  formalnie ciągle ciąg dalszy, ale to zależy od zapisów w dokumentach.

Teraz prawdopodobnie macie nowe odrębne postępowanie - od A do Z. Czyli od ustalania wartości zamówienia (nie mylić z kosztorysem!) przez przetarg i umowę do zatwierdzenia protokołu.

6

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Rozumiem że dwa etapy były robione łącznie, nie oddzielnie w 2011r.?

7

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Jeśli w 2011 roku były dokumenty dla przeprowadzenia całości czyli 3 etapów (części) chodnika to należy sumować wsio razem. Jeśli robicie jedno nie wiedząc o drugim czy trzecim to osobno.

8

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Marcel napisał/a:

Rozumiem że dwa etapy były robione łącznie, nie oddzielnie w 2011r.?

Nie, dwa etapy również były robione oddzielnie - najpierw dostaliśmy kasę tylko na pierwszy, a później przyznano nam większą pulę i mogliśmy zrobić drugi.

9

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

hubal napisał/a:

Przede wszystkim zostawcie tamten rok, tzn. nie grzebcie bez potrzeby (chyba że macie nachrzanione i da sie naprawić), dokumentacja tamtych postępowań powinna być dawno zamknięta na amen.
Chyba że tamte postępowanie ma  formalnie ciągle ciąg dalszy, ale to zależy od zapisów w dokumentach.

Teraz prawdopodobnie macie nowe odrębne postępowanie - od A do Z. Czyli od ustalania wartości zamówienia (nie mylić z kosztorysem!) przez przetarg i umowę do zatwierdzenia protokołu.

Dokumentacja postępowań jest zamknięta na amen.
W księgowości jest to ujęte jako jedna inwestycja - my na to mamy jeden projekt (jest to jeden ciąg drogi, jedna decyzja pozwolenia na budowę). W tamtym roku jako szacunkową wartość zamówienia Szef szacował każdy etap oddzielnie.
Teraz ja mam oszacować wartość zamówienia, dlatego waham się, czy sięgnąć do tamtego roku czy nie? Nie chcę mieć zarzutu dzielenia zamówienia (choć nawet po zsumowaniu szacunków nie wejdziemy w progi unijne).

10

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

nina napisał/a:

Jeśli w 2011 roku były dokumenty dla przeprowadzenia całości czyli 3 etapów (części) chodnika to należy sumować wsio razem. Jeśli robicie jedno nie wiedząc o drugim czy trzecim to osobno.

Wszystkie dokumenty mieliśmy już w 2011 r.

11

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

No to nie widzimy problemu.
Jeśli chodzi o tytułową wartość zamówienia, to jest to nic innego jak planowane WYNAGRODZENIE wykonawcy. Nie można planować coś co już zakończone, nie można obiecywać kolejnemu wykonawcy czegoś co już wykonane i zapłacone innemu, więc sprawa chyba jasna co może być objęte zamówieniem teraz.

12

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

No tak, więc szacunkowa tylko na ten etap smile
Dziękuję Wam bardzo!

13

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

sprawa prosta - tamte są zamknięte, a szacujesz ostatni i  to jest Twoja kwota

14

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

stadonn napisał/a:

No tak, więc szacunkowa tylko na ten etap smile
Dziękuję Wam bardzo!

Jak dla mnie jest to podział zamówienia co prawda nie w celu ominięcia ustawy bo jak pisał kolega i tak nie wpadnie w progi UE. Ale taki sam przykład z wyższymi kwotami i jak by wpadł w progi UE  a zrobił jak zrobił to gwarantuję dyscyplinkę i cały wianuszek zarzutów.

15

Odp: jak oszacować wartośc???? RB

Jasne, że podzielone, ale skoro nie w celu obejścia przepisu, to w czym problem??? I jakie rzeczowe zarzuty można to postawić???