1

Temat: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Witam.

1. Nowelizacja ustawy wchodzi w życie w dniu 20 lutego 2013 r. ?
2. Rozporządzenia wchodzą w życie również 20 lutego 2013 r.?

Od 1 stycznia 2013 weszły w życie  tylko Zmiany które wprowadziła ustawa prawo pocztowe tj ;

W ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759,
z późn. zm.33)) wprowadza się następujące Zmiany:
1) w art. 67 w ust. 3 w pkt 1 uchyla się lit. d;
2) w art. 198b ust. 2 otrzymuje brzmienie:
?2. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając
jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. ? Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej
wniesieniem.?.

A tak narazie bez zmian?

pozdrawiam

2

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Mhm.

3

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

??

4

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

No i na razie to na tyle, więcej 20 lutego smile

5

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Komplikują tą ustawę....

Muszę wybrać się na jakieś szkolenie w tym miesiącu big_smile.

6

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Polecam szkolenia z nowelizacji http://noweprzetargi.pl/index.php?mod=szkolenia

7

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Dziękuję. Zapoznam się.

8

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Co sądzicie o projekcie rozporządzenia o dokumentach?

9

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Ponieważ brak odzewu, to moich kilka uwag:
1. powraca zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej.

2. wykaz robót - z tego co czytam to wykonawca powinien złożyć wykaz wszystkich robót wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat, chyba, że zamawiający ograniczy obowiązek przedłożenia wykazu do najważniejszych zamówień lub ograniczy obowiązek złożenia dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówienia do określonego rodzaju zamówień wskazywanych w wykazie.
znów się pojawiają pojęcia, które zamawiający sam musi sobie zinterpretować. bo co to znaczy "najważniejsze zamówienia"? najważniejsze dla kogo?
jak należy rozumieć zaświadczenie zadowalającego wykonania robót? referencje? protokół odbioru? wskazanie, że zostały wykonanie roboty zgodnie z zasadami powinno być ujęte w tym zaświadczeniu?
W par. 1.1.2) mowa jest o zaświadczeniu a w 1.2 o dokumentach potwierdzających należyte wykonanie. Dla mnie dokumenty jest szerszym pojęciem niż zaświadczenie.

3. wykaz dostaw
w par 3.1.3.b dopuszczono , że wykonawca sam może oświadczyć, że wykonał należycie usługę lub dostawę - chyba lekka przesada.

4. w par. 1.1.8) dokumenty potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe wykonawcy lub osób zarządzających przedsiębiorstwem wykonawcy a także dokumenty potwierdzające wykształcenie osoby lub osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi.
Jak to należy interpretować?
Do tej pory stawiało się warunek, że kierownik robót ma spełniać jakieś tam wymagania, żądało się wykazu, oświadczenia o uprawnieniach.
Czy teraz jak postawię warunek na kierownika robót, to wykonawca musi mi też dołączyć dokumenty potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe wykonawcy lub osób zarządzających przedsiębiorstwem wykonawcy, czy na to muszę dodatkowy warunek postawić? Jak taki zarząd składa się np. 5 osób, to wykonawca dla każdej z tych osób musi dołączyć dokumenty?

5. par. 1.3 - jeżeli wykaz lub dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia nie zawierają niezbędnych danych lub budzą wątpliwości, zamawiający może zwrócić się do właściwego organu o przedłożenie dodatkowych informacji lub zaświadczeń, bezpośrednio zamawiającemu.
Pytanie: co w przypadku, gdy właściwy organ nie przedłoży tych informacji, bo ma ważniejsze problemy na głowie?

po co było zmieniać zapisy dotyczące wykazu robót, dostaw i usług. jak dla mnie wiedzę i doświadczenie można było spokojnie weryfikować.

na razie tyle.

szad

10

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

No ... czyli wszytko w normie szad. KAŻDA powtarzam KAŻDA nowelizacja nie upraszcza, komplikuje wręcz. I tu, na przeciw wychodzą firmy oferujące szkolenia ... biznes is biznes

11

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Zgadzam się z tobą szad
Te zmiany tylko nas uwsteczniają
Projekt rozporządzenia jest tak niechlujnie przygotowany, że nie ma sensu się więcej wypowiadać w tym temacie.
To jest tylko projekt
Miejmy nadzieję, że się jeszcze obudzą

12

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Nie obudzą się doris. Zostanie tak jak jest.

13

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

no i znowu zostaniemy z ręką w nocniku.

14

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

błąd polega na tym, że ci Państwo na 'górze' nie słuchają głosu "ludu". Już widzę jak będę stosował nowe przepisy smile

15

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Odnośnie żądania
"aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub [b]ewidencji działalności gospodarczej, jeeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,[b] wystawionego nie
wcześniej ni 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do
osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;"

Rzeczywiście w COIDG jest miejsce na wpis o likwidacji i upadłości
A osoba nieprowadząca działalności gospodarczej będzie składać oświadczenie

16

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

można odnieść wrażenie, że Ci którzy "wyjęli" EDG z przepisów już nie pracują, a następcy nie wiedzieli, że to już było, więc wprowadzili i czekają na efekty smile smile

17

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

W dniu 29 sierpnia 2012 r.wysłałem do Departamentu Prawnego UZP następujące pytanie:
                                                                                                 
Czy w aktualnym stanie prawnym, Zamawiający w postępowaniach określonych w art. 26 ust.1  ustawy żąda, a w postępowaniach określonych w art. 26 ust.2 zamawiający może żądać od wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), aktualnego odpisu z tej ewidencji wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert ?

Włodzimierz Dzierżanowski w artykule ?Osoba fizyczna wykonawcą? opublikowanym w Nr 5/2012 miesięcznika ?Przetargi publiczne? (str. 8-13) stwierdził:
? Całkowicie odmiennie wygląda na?tomiast sytuacja osoby fizycznej pro?wadzącej działalność gospodarczą. Od 1 stycznia br., zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 14 ustawy o swobodzie dzia?łalności gospodarczej (dalej: usdg), dane o upadłości takiego przedsiębior?cy są dostępne w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. Ewiden?cja ta jest rejestrem w rozumieniu § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie dokumentów. Jednocześnie usdg musi być w tym kontekście uznana ?za od?rębny przepis wymagający wpisu do re?jestru?. Tym samym osoba fizyczna prowadząca działalność podlega wpi?sowi do rejestru z mocy prawa. Dane w tym rejestrze dotyczą upadłości, tak więc wymagany jest odpis z rejestru w przypadku zamówień, w których za?mawiający żąda takiego odpisu od wy?konawców prowadzących działalność w innych formach prawnych. Odstąpie?nie od tego żądania w przypadku osób fizycznych - przedsiębiorców - prowa?dziłoby do rażącego naruszenia zasady równego traktowania, co nie ma miej?sca w przypadku osób nieprowadzących takiej działalności, gdyż żądanie od nich odpisu z rejestru jest niewyko?nalne z racji braku rejestru?.

Przywołany art. 25 ust.1 pkt 15 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej stanowi:
?Art. 25 .1 Wpisowi do CEIDG podlegają:
14) informacja o ogłoszeniu upadłości z możliwością zawarcia układu, o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, zmianie postanowienia o ogłoszeniu upadłości z możliwością zawarcia układu na postanowienie o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika i zakończeniu tego postępowania?;

Przyjmując powyższą interpretację Pana Włodzimierza Dzierżanowskiego, należy stwierdzić, że ostatnia część zapisu § 2 ust.1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) a która ma następujące brzmienie: ? a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy?, dotyczyć będzie wyłącznie wykonawców będących osobami fizycznymi, które nie podlegają wpisom do rejestrów prowadzonych na podstawie odrębnych przepisów (np. do rejestru przedsiębiorców, wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, ale również na podstawie wpisu do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej).
Oświadczenie takie, moim zdaniem, może np. złożyć sprzątaczka składająca ofertę jako wykonawca w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na utrzymanie czystości we wskazanych pomieszczeniach zamawiającego.
Proszę zatem o jednoznaczne ustosunkowanie się do powyższego stanowiska Pana Włodzimierza Dzierżanowskiego oraz mojej interpretacji tego stanowiska.

Jak do tej pory, pomimo monitu, brak odpowiedzi.

18

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Może zorientowali się i teraz myślą o kolejnej nowelizacji smile. nie odpisują, ponieważ nie chcą wystawiać się na śmieszność...to jest to... My jesteśmy tu, a Oni tam.

19 (edytowany przez doris233 2013-01-14 13:24:25)

Odp: Zmiany w zamówieniach od 1 stycznia?

Dzięki karolk, wiedziałam, że W. Dzierżanowski się w tym temacie wypowiadał...

Widocznie nie odpowiadają, a od razu wprowadzają zmiany wink