1

Temat: zamówienia do 14000 a ewidencja

czy ktoś już był na szkoleniu z nowelizacji i może wie jak prawidłowo ewidencjonować
zamówieia do 14000 euro dla  ( sprawozdawczosci )

jeśli macie jakieś rozwiązania to proszę  podziel się  nim   smile

2 (edytowany przez covec 2013-02-06 06:15:02)

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

No właśnie. Jeśli chodzi o wydatki do 14 000 euro, to narazie wiemy, że takie będziemy musieli wykazać, ale jak? Domysły są różne w związku z czy rozwiązania też są różne.
Brak jest szczegółowych wytycznych póki co.
1. Sumować wszystkie wydatki do 14000 euro,
2. sumować wydatki w poszczególnych rodzajach zamówień (usł, rb, dost.),
3. jak w pkt. 2 + wykazanie ilość dokonanych zakupów w poszczególnionych rodzajach,
4. tak, aby na koniec roku mieć najmniej roboty smile

3

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

Dobry ten co prowadzi rejestr zamówień do 14 000 euro smile

4

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

Prowadzi to pewnie i większość tylko że nie od 1 zł tylko jakiejś wyższej kwoty np 2 tys.

5

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

covec napisał/a:

No właśnie. Jeśli chodzi o wydatki do 14 000 euro, to narazie wiemy, że takie będziemy musieli wykazać, ale jak? Domysły są różne w związku z czy rozwiązania też są różne.
Brak jest szczegółowych wytycznych póki co.
1. Sumować wszystkie wydatki do 14000 euro,
2. sumować wydatki w poszczególnych rodzajach zamówień (usł, rb, dost.),
3. jak w pkt. 2 + wykazanie ilość dokonanych zakupów w poszczególnionych rodzajach,
4. tak, aby na koniec roku mieć najmniej roboty smile

Zgadzam się z tym. Póki nie ma rozporządzenia i konkretnych wytycznych to na razie trzeba bazować na zasadach j/w. Od początku roku najlepiej warto by było zrobić porządny rejestr by pod koniec roku bez problemu można by było sporządzić sprawozdanie do 14.000 euro - choć wydaje mi się, że problemy tak czy siak były, są i będą.

Byłam na szkoleniu z nowelizacji i mogę Tobie powiedzieć, że na razie prowadzący ostrożnie podchodzą z zamówieniami do 14.000 euro. Warto udać się na jakieś porządne szkolenie po wyjściu rozporządzenia w sprawie udzielania sprawozdań smile

6

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

1)u mnie to powyżej 3 000 euro prowadzę rejestr ale tylko postepowań a nie wydatków do tego ,
2) zdarzają się awarie i tak zwane nie przewidziane zakupy
3) a tak wogole to na poczatku roku mam pieniędzy tylko na niewielkie zakupy , w ciągu roku coś kapnie z jednostki nadrzednej - więc nie da się szacowac wydatków na cały rok tak jak bym chciala i sobie marzyła ,
smile ale cóz zrobić można ponarzekać tylko

temat pozostawiam otwarty może coś sie nasunie jakies proste rozwiązanie ,

owocnej pracy w poszerzaniu biurokracji a pracy nie zabraknie do 67 roku życia

7

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

versus_zp napisał/a:

Prowadzi to pewnie i większość tylko że nie od 1 zł tylko jakiejś wyższej kwoty np 2 tys.

1 euro = 100 centów
1 euro = 4,0196 zł
1 cent 0,040 zł = 4 gr.
myślę, że spokojnie można prowadzić ewidencję do 4 groszy, niżej nie ma potrzeby smile smile

8

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

Ta sprawozdawczość przyprawia mnie o ból głowy. Teraz jak wyjdzie rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości to dzień musiałby mieć dla mnie 24 h. Zajechać się idzie. smile

9

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

wynika, że trzeba będzie rejestrować każdą fakturę. jak kupię sobie np. miotłę to trzeba będzie zarejestrować jej wartość netto. niezła paranoja. ciągle narzekają, że tylu urzędników jest, a sami powodują, ze ich liczba się zwiększa. ktoś to musi przecież rejestrować.

10

Odp: zamówienia do 14000 a ewidencja

Nie wejdzie to jednak:
umowy zawarte przed 20 luty
zamówienia na bazie innych ustaw - np. gosp. nieruchomościami