1

Temat: Dokumentacja pracy komisji

Witam
chciałem się dowiedzieć jak w Waszych jednostkach organizacyjnych wygląda dokumentacji pracy komisji?? Sporządzacie jakiś protokół - zgodnie z "zasadą pisemności" postępowania?? Jeżeli tak to jakie info tam umieszczacie. 
Pozdrawiam

2

Odp: Dokumentacja pracy komisji

W mojej "jednostce" sprządza się protokoły posiedzenia komisji (z każdego posiedzenia osobno). Mamy to uregulowane wewnętrznie. Jednym słowem - każda czynność komisji musi u nas być udokumentowana.

3

Odp: Dokumentacja pracy komisji

U mnie nie jest to uregulowane. Ale zazwyczaj ja robie tak, ze w przetargach unijnych robie notatke nr 1 z przygotowania postepowania i notatke nr 2 z oceny ofert.

4

Odp: Dokumentacja pracy komisji

nie jestem zwolennikiem tworzenia dokumentów dla zasady. komisja podpisuje listę obecności a pozostałe dokumenty to ZP

5

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Ja, jako sekretarz Komisji Przetargowej, z każdego posiedzenia Komisji robię protokół, który podpisują czlonkowie Komisji zarazem akceptując go. W protokole zawarte są wszystkie wnioski które kieruje Komisja do Zamawiającego jak również inne ustalenia i decyzje podejmowane na posiedzeniu.

6

Odp: Dokumentacja pracy komisji

ja mam podobnie jak jacek0707- zawsze notaka z każdego posiadzenia komisji a posiedzenie przed każdą czynnością jaką podejmuje ZAMAWIAJACY w toku postepowania  i tak dla przykładu wchodzą zapytania do siwz "posiedznie i notatka  i projekt odpopwidzi spodządzony przez- komisję do Akceptacji zgodnie z regulamianem" - KWITOLOGIA Gigant - dla przykładu w postępowaniu , które zostało unieważnione - przed złożeniem ofert - miałąm takich "posiedzeń" 8 SZTUK I 8 NOTATEK - KOMISJA LICZYŁA 9 OSÓB - GWARANTUJE ,ŻE POŁOWA CZŁONKÓW KOMISJI NIE KUMAŁA TEGO CO SIĘ DZIEJE a tylko podpisywała się na protokołąch z posiedzenia KOMISJI
- COS ZA COŚ kwitologia i robota dla Sekretarza - ale i tworzenie współnego frontu odpowiedzialności :-)

7

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Dokładnie tak robię...

8

Odp: Dokumentacja pracy komisji

A ja wręcz przeciwnie...

9

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Czyli nic nie robisz...

10

Odp: Dokumentacja pracy komisji

I dzięki temu robie znacznie więcej...

11

Odp: Dokumentacja pracy komisji

.........

12

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Robię w "zamówieniach" od niedawna i staram się trochę zmniejszyć biurokrację. Moi poprzednicy przyjęli zasadę, że trzeba chronić się przez kwity i strasznie się w tym wyspecjalizowani. Najmniejszy przetarg bez odrzucenia, wykluczenia, uzupełniania o wartości 50 tyś. euro ma dużo ponad 150 stron. Dokumenty wpinane są po 2 razy np. projekt SIWZ podpisany przez członków komisji i SIWZ podpisana przez Kierownika. Projekt umowy z załącznikami po wycenie i jako załącznik SIWZ. Poza tym protokoły, wnioski robi się notatki z rozmów telefonicznych, drukuje zrzuty ekranowe itd.
W tym wszystkim dochodzę do wniosku, który pojawił się wyżej, że niedobrze jest, gdy tylko jedna osoba z komisji wogóle wie co się dzieje, a reszta jest, bo jest. I tak ja robię wszystkie kwity i druki, a oni mi to wszystko podpisują.

Pozdrowienia dla wszystkich archiwistów.

13

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Nic na to nie poradzisz Radox.
"Pan każe, sługa musi"

14 (edytowany przez Marko 2007-09-21 13:20:07)

Odp: Dokumentacja pracy komisji

RadoX napisał/a:

Moi poprzednicy przyjęli zasadę, że trzeba chronić się przez kwity i strasznie się w tym wyspecjalizowani. Najmniejszy przetarg bez odrzucenia, wykluczenia, uzupełniania o wartości 50 tyś. euro ma dużo ponad 150 stron. Dokumenty wpinane są po 2 razy np. projekt SIWZ podpisany przez członków komisji i SIWZ podpisana przez Kierownika. Projekt umowy z załącznikami po wycenie i jako załącznik SIWZ. Poza tym protokoły, wnioski robi się notatki z rozmów telefonicznych, drukuje zrzuty ekranowe itd.

No nie mów, że zamierzasz kontynuować niegospodarność swoich poprzedników objawiającą się chociazby marnowaniem papieru i tonera...

15

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Papier i opakowania po tonerach idą do recyclingu Marko...sie nic nie zmarnuje...

16

Odp: Dokumentacja pracy komisji

niestety mój poprzednik tez przyjmował taką zasadę- tony niepotrzebnych papierów, chyba wychodził z założenie że lepiej napisać więcej niż zeby miało czegos zabraknąć smile

17

Odp: Dokumentacja pracy komisji

jacek0707 napisał/a:

Papier i opakowania po tonerach idą do recyclingu Marko...sie nic nie zmarnuje...

No comment....

18

Odp: Dokumentacja pracy komisji

za dużo papieru to biurokracja, ale brak jednego to powazny PROBLEM wink

nora

19

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Oprócz Druków Zp robię protokól z posiedzenia Komisji który zawiera kluczowe informacje: ilośc ofert, ewentualne błedy, sposób uzupełnienia ew. wykluczenia i odrzucenia oraz proponuję Kierownikowi  -" jako  komisja " wybór oferty  najkorzystniejszej  bądz uniewaażnienie . Burmistrz na każdym protokołe pisze "akceptuję"
przeważnie jest to  jeden, sporadycznie dwa protokoły  do postępowania.

20

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Podobnie jak "mama" druki ZP, protokół z każdego posiedzenia komisji (najczęściej 2 - ustalenie warunków i wybór oferty, ewentualnie unieważnienie), no chyba, że coś się pokręci i trzeba przedstawiać sprawę Zarządowi, albo uzupełniać dokumenty.
Nie popieram niepotrzebnej biurokracji i "kwitologii", ale widzę że niektórzy jeszcze tak robią (niekoniecznie dlatego, że sami tego pragną, po prostu w myśl zasady "przełożonych", że na wszystko trzeba mieć podkładkę).

21

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Dokładnie protokoły z posiedzenia komisji i druki ZP.
Trzeba uważac z ta biurokracją bo czasem można sobie tez zaszkodzić....

22

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Ja wypełniam tylko druki ZP, przecież tam jest wszystko, kto odrzucony, wykluczony, wybrany. Na końcu podpisuje się cała komisja. Czy brak protokołów dodatkowych o których piszecie może skutkować jakimiś następstwami (protokół z posiedzeń komisji, z otwarcia, wyboru).

23

Odp: Dokumentacja pracy komisji

Druk ZP2 w części szczegółowej w poz.11 Protesty i odwołania w trakcie postępowania jak to rozumieć miałam protest do postanowień SIWZ został rozstrzygnięty - wartość mojego zamówienia jest mniejsza od kwot określonych art.11ust8 /przetarg nieograniczony.Teraz pytanie czy zaznaczam podczas otwarcia przetargui i wypisywania ZP2 iż był wniesiny protest i przystąpienie, czy chodzi iż podczs prowadzenia całej procedury otwarcia nikt z wykonawców nie zgłosił protestu, czy czekam po wyborze najkorzystniejszej oferty 7 dni i wtedy kończę Zp2 - chyba nie brak logiki.