1

Temat: wspólne przeprowadzenie przetargu

Urząd Miejski wspólnie z  gminnymi jednostkami organizacyjnymi (szkoły, przedszkola) oraz gminnymi spółkami prawa handlowego chce wspólnie przeprowadzić przetarg.

Wszystkie podmioty uczestniczące w przetargu zawierają stosowne porozumienie z treści którego jest upoważnienie jednego Zamawiającego do przeprowadzenia procedury.

Czy oprócz porozumienia powinny być wystawione ponadto jakieś dodatkowe pełnomocnictwa?

2

Odp: wspólne przeprowadzenie przetargu

Cześć,
moim zdaniem w przypadku gminnych jednostek organizacyjnych powinno powstać  zarządzenie Prezydenta Miasta o przeprowadzeniu wspólnego przetargu na podstawie  art. 16 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych  oraz ewentualnie obowiązującego u Was Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego.

Przykładowo:
"Prezydent Miasta ......... jako organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego wyznacza Urząd Miejski do przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie ...................................., na rzecz następujących jednostek organizacyjnych Gminy Miasta ................................, nie posiadających osobowości prawnej:
1..................
2.................."

Porozumienie to wtedy, gdy w przetargu uczestniczą gminne spółki prawa handlowego czy też np. domy lub ośrodki kultury oraz inne niż gminne jednostki - np. inne gminy.  W takim porozumieniu (zawartym na podstawie art. 16 ust 1. ustawy Prawo zamówień publicznych) należałoby wskazać prowadzącego postępowanie, zasady ewentualnych rozliczeń.

Co do pełnomocnictw to raczej już na etapie podpisania umowy.

3

Odp: wspólne przeprowadzenie przetargu

Pytanie jeszcze może być jedno, czy każdy będzie za siebie podpisywał umowę czy zrobi to wyznaczona jednostka?, do tej czynności również ma być odpowiedni umocowanie.

4

Odp: wspólne przeprowadzenie przetargu

darioberni napisał/a:

Urząd Miejski wspólnie z  gminnymi jednostkami organizacyjnymi (szkoły, przedszkola)

tutaj niezależnie od wszystkiego przecież jednostki należa i tak do Miasta więc jakii problem? Nic nie trzeba upoważniać a w warunkach siwz dopisać iż umowy będą podpisywać te jednostki w swoim zakresie na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza.  Miasto jest i tak Zamawiającym

darioberni napisał/a:

oraz gminnymi spółkami prawa handlowego chce wspólnie przeprowadzić przetarg.

tutaj już tak nie pójdzie, trzeba zastosować jak w powyższych postach